Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@04:44:37 GMT

بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G؛ یک گام رو به عقب

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۱۰۱۳

بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G؛ یک گام رو به عقب

خانواده ردمی نوت ۱۱ شیائومی اعضای پرشماری دارد و انتخاب گوشی مناسب بین آن‌ها کار ساده‌ای نیست. شیائومی تلاش کرده تا با این خانواده، تمام سلیقه‌ها را پوشش دهد، اما ویژگی‌های مشترک زیادی نیز بین آن‌ها وجود دارد. در این مطلب می‌خواهیم یکی از اعضای این خانواده یعنی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G را بررسی کنیم که با نمایشگر سوپر امولد ۱۲۰ هرتزی، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و شارژر ۶۷ واتی، گوشی ارزشمندی در بازه قیمتی ۸ الی ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تومان محسوب می‌شود. موفقیت کم‌نظیر خانواده ردمی نوت باعث شده تا شیائومی هر سال تنوع گوشی‌های این سری را افزایش دهد، اما امسال این تنوع به سطح تازه‌ای رسیده است. جالب است بدانید فقط در بازار‌های جهانی شاهد ۶ مدل ردمی نوت ۱۱ هستیم: ردمی نوت ۱۱، ردمی نوت ۱۱S، ردمی نوت ۱۱S ۵G، ردمی نوت ۱۱ پرو، ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G و ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵G. به این ۶ مورد باید مدل‌های مختلفی که برای بازار‌های چین و هند معرفی شده‌اند را نیز اضافه کنید. این نکته را نیز در نظر بگیرید که هرکدام از این مدل‌ها با ظرفیت رم و حافظه داخلی مختلفی در بازار حضور دارند.

ما ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G را برای بررسی انتخاب کرده‌ایم، چون بهترین ویژگی‌های این سری از جمله پشتیبانی از شبکه ۵G، نمایشگر سوپر امولد و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی را دارد، ضمن این‌که حدود ۲ میلیون تومان ارزان‌تر از ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵G است. در ادامه می‌توانید بررسی ویدیویی این گوشی را ببینید.

بررسی ویدیویی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   فهرست مشخصات ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی سوپر امولد فول اچ‌دی ۱۲۰ هرتزی
تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ با پشتیبانی از شبکه ۵G
اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI ۱۳،
۴/۶/۸ گیگابایت حافظه رم
۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
دوربین اصلی سه‌گانه شامل دوربین عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی
مجهز به اسپیکر استریو
حسگر اثر انگشت روی فریم
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی
وزن ۲۰۲ گرم
استاندارد IP۵۳ برای مقاومت در برابر پاشش قطرات آب و گرد و غبار
قیمت حدود ۸.۵ میلیون تومان برای مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی
ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی را فروشگاه اینترنتی دارسو برای بررسی در اختیار ما گذاشته است. برای خرید انواع گوشی موبایل و دیگر محصولات دیجیتال می‌توانید به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی دارسو مراجعه کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

شیائومی زبان طراحی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G را نسبت به نسل قبل تغییر داده و از فریم و پنل پشتی خمیده به حالت کاملاً تخت روی آورده است. این گوشی در سه رنگ خاکستری، سفید و آبی عرضه می‌شود و ما زیباترین رنگ آن یعنی آبی آتلانتیک را در اختیار داریم. افکت نورپردازی پشت این گوشی بسیار جذاب و وهم‌آلود است و امواج اقیانوس را تداعی می‌کند.

از نمای پشت شاهد ماژول دوربین مستطیلی بزرگ دوطبقه هستیم. طبقه بالایی میزبان دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است و در طبقه پایین چهار حلقه جا گرفته‌اند. یکی از این حلقه‌ها تزئینی است و دیگری فلاش را میزبانی می‌کند. دو حلقه دیگر نیز به دوربین‌های اولتراواید و ماکرو اختصاص یافته‌اند. بیرون‌زدگی زیاد ماژول دوربین باعث می‌شود که گوشی روی سطح صاف به‌شدت لق بزند، حتی اگر از قاب محافظ داخل جعبه استفاده کنید.

روی فریم مات و مسطح گوشی اجزای مختلفی حضور دارند که مهم‌ترین آن‌ها جک هدفون روی لبه بالایی است. خوشبختانه شیائومی برخلاف سامسونگ، هنوز برنامه‌ای برای حذف جک هدفون از میان‌رده‌هایش ندارد. فرستنده مادون قرمز، میکروفون‌های اصلی و ثانویه، دکمه‌های ولوم، حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور، شیار سیم‌کارت، خروجی‌های اسپیکر استریو و درگاه USB-C نیز دیگر اجزای روی فریم گوشی هستند.

از نمای روبرو نمایشگر بزرگ گوشی را می‌بینیم که حاشیه‌های نسبتا باریکی دارد. دوربین سلفی داخل حفره‌ای کوچک درون نمایشگر قرار گرفته است و خبری از چراغ نوتیفیکیشن نیست. ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G حدود ۱۰ گرم سنگین‌تر از نسل قبل شده و با ۲۰۲ گرم وزن و ۸.۱ میلی‌متر ضخامت، گوشی سبک‌وزنی محسوب نمی‌شود، اما به‌خاطر طراحی مناسب و فریم پهن، به‌خوبی در دستان شما قرار می‌گیرد.

استفاده از پنل شیشه‌ای در پشت بدنه، روکش محافظ گوریلا گلس ۵ روی نمایشگر و فریم پلاستیکی مات، ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G را به یکی از زیباترین و خوش‌ساخت‌ترین گوشی‌های میان‌رده تبدیل کرده است. این گوشی به‌طور کامل ضدآب نیست و با گواهی IP۵۳ فقط برای مدت کوتاهی زیر باران می‌توانید از آن استفاده کنید.

نمایشگر

نمایشگر ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G نسبت به نسل قبل تغییری نکرده و مانند قبل، فوق‌العاده است. این نمایشگر از پنل سوپر امولد ۶.۶۷ اینچی ساخت سامسونگ بهره می‌برد. رزولوشن فول اچ‌دی (۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل) و تراکم ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ، تضمین می‌کند که انواع محتوا را با کیفیت عالی ببینید. نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی نیز رابط کاربری زیبای شیائومی را به روان‌ترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد.

طبق اعلام شیائومی، حداکثر روشنایی نمایشگر ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G در حالت دستی به حدود ۴۵۰ نیت و در حالت خودکار به حدود ۷۵۰ نیت می‌رسد. رقم اعلام شده برای حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت هم مربوط به شرایط خاص و ویدیو‌های HDR می‌شود، اما عجیب این‌که این گوشی حداقل به‌طور رسمی قابلیت پخش ویدیو‌های HDR را ندارد.

در هر حال، روشنایی نمایشگر ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G تمام شرایط نوری را به‌خوبی جواب می‌دهد و حتی می‌توانید در فضای خارجی پرنور نیز به‌راحتی با گوشی کار کنید؛ قابلیتی که در نسل قبل نیز وجود داشت. نرخ رفرش نمایشگر این گوشی فقط بین دو حالت ۶۰ و ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند و قابلیت تنظیم خودکار و هوشمند را ندارد. البته این موضوع در میان‌رده‌ها کاملا عادیست.

نرم‌افزار

ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G با رابط کاربری جدید شیائومی یعنی MIUI ۱۳ عرضه شده، اما همچنان از اندروید ۱۱ استفاده می‌کند. با توجه به این‌که اکثر میان‌رده‌های سامسونگ با اندروید ۱۲ وارد بازار شده‌اند، بهتر است شیائومی هرچه زودتر آپدیت اندروید ۱۲ را برای خانواده ردمی نوت ۱۱ نیز منتشر کند. البته شیائومی سابقه خوبی در آپدیت میان‌رده‌هایش ندارد، به‌خصوص گوشی‌های سری ردمی که گزینه‌های اقتصادی‌تر محسوب می‌شوند.

رابط کاربری ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G از ویژگی‌های جدید اندروید ۱۲ مانند ویجت‌های جدید، مرکز حریم خصوصی (پرایوسی دشبورد)، پالت‌های رنگی، اپ جدید دوربین و مانند این‌ها بی‌بهره است. با این حال می‌توان انتظار داشت که MIUI ۱۳ از نظر توزیع منابع پردازشی، بهینه‌تر از قبل عمل کند و مصرف انرژی فرایند‌های پس‌زمینه را تا حد زیادی کاهش دهد.

از ویژگی‌های جدید MIUI ۱۳ مدیریت بهتر حافظه داخلی است که عمر مفید گوشی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. شیائومی می‌گوید در این نسخه از رابط کاربری پس از ۳۶ ماه تنها با ۵ درصد افت کارآیی حافظه داخلی روبرو خواهید شد، در حالی که در نسل قبل این رقم به حدود ۵۰ درصد می‌رسید.

در نهایت، رابط کاربری MIUI ۱۳ از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نسل قبل نکرده است. سخت‌افزار ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G به روان‌ترین شکل ممکن این رابط کاربری را اجرا می‌کند و هیچ‌گونه لگ یا تأخیر عملکرد را شاهد نیستیم. مثل همیشه در این نسخه از رابط کاربری شیائومی، امکانات متعددی برای شخصی‌سازی وجود دارد تا تمام سلیقه‌ها را راضی کند.

سخت‌افزار

ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G با چیپ جدید و بهینه کوالکام یعنی اسنپدراگون ۶۹۵ عرضه شده است. این چیپ از پردازنده ۸ هسته‌ای با ۲ هسته پرقدرت ۲.۲ گیگاهرتزی و ۶ هسته کم‌مصرف ۱.۸ گیگاهرتزی استفاده می‌کند. ۶/۸ گیگابایت حافظه رم و ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز این چیپ را همراهی می‌کنند. ما مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی را در اختیار داریم که در بازار ایران به‌راحتی پیدا می‌شود.

برای تست توان سخت‌افزاری این گوشی از اپلیکیشن‌های بنچمارک همیشگی یعنی آنتوتو ۹، گیک‌بنچ ۵، پی‌سی مارک و تری‌دی مارک استفاده کردیم. نتایج به‌دست آمده را در ادامه می‌بینید.

نتایج بنچمارک و تست پایداری شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G
کارآیی پردازنده اصلی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G کاملا قابل قبول است، اما پردازشگر گرافیکی Adreno ۶۱۹ عملکرد خوبی ندارد و نسبت به نسل قبل نیز پیشرفت خاصی نکرده است. شیائومی در بخش تنظیمات باتری، گزینه‌ای را برای افزایش کارآیی گوشی قرار داده، اما حتی فعال کردن این گزینه نیز تغییر محسوسی ایجاد نمی‌کند. تست پایداری ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G با اپلیکیشن تری‌دی مارک نیز به نتیجه بسیار خوب ۹۹ درصد منتهی شد.

مقایسه قدرت سخت‌افزاری شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G و رقبا
همان‌طور که می‌بینید عملکرد کلی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G نسبت به نسل قبل کمی بهتر شده، اما از نظر قدرت پردازش گرافیکی تغییری نکرده است. پردازنده این گوشی حتی از چیپ جدید سامسونگ یعنی اگزینوس ۱۲۸۰ در گلکسی A۳۳ و گلکسی A۵۳ نیز قوی‌تر است، اما از نظر پردازش گرافیکی به پای رقیب هم‌قیمت کره‌ای نمی‌رسد. در نهایت پوکو F۳ را می‌بینید که با قیمتی مشابه، اما چیپ قدرتمند، در کلاس دیگری ظاهر می‌شود.

با توجه به نتایج فوق، ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G برای استفاده روزمره عملکرد بسیار خوبی دارد، اما برای اجرای بازی‌های سنگین با حداکثر تنظیمات گرافیکی نمی‌توانید روی آن حساب کنید. نکته جالب اینجاست که میان‌رده جدید شیائومی با پردازشگر گرافیکی ضعیف‌تر نسبت به گلکسی A۳۳ و گلکسی A۵۳، بازی کال آو دوتی موبایل را با تنظیمات گرافیکی حداکثر (Very High) و نرخ فریم قبول اجرا می‌کند، درحالی‌که در میان‌رده‌های جدید سامسونگ به حداکثر تنظیمات گرافیکی متوسط (Medium) دسترسی دارید. البته برای تجربه روان‌تر این بازی روی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G بهتر است نرخ فریم حداکثر (Max) و تنظیمات گرافیکی بالا (High) را انتخاب کنید.

دوربین

مجموعه دوربین‌های ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G نسبت به نسل قبل پیشرفت خاصی نداشته‌اند. شیائومی از همان دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی نسل قبل در این گوشی استفاده کرده و دوربین اولتراواید نیز تغییری نکرده، اما متأسفانه دوربین ماکرو حرفه‌ای نسل قبل جای خود را به دوربین ماکرو بی‌خاصیت ۲ مگاپیکسلی داده است. از دوربین عمق‌سنج نیز خبری نیست. در ادامه مشخصات دوربین‌های این گوشی را می‌بینید:

دوربین واید ۱۰۸ مگاپیکسلی، سنسور ۱/۱.۵۲ اینچی، ضریب اف ۱.۹، فوکوس خودکار PDAF
دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، ضریب اف ۲.۲، فوکوس ثابت
دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی، ضریب اف ۲.۴، فوکوس ثابت
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی، سنسور ۱/۳.۰۶ اینچی، ضریب اف ۲.۵، فوکوس ثابت

به‌خاطر شرایط نامطلوب آب و هوای تهران، شرایط عکاسی با ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G ایده‌آل نبود، اما حتی اگر آسمان ابری و گرد و غبار را نیز لحاظ کنیم، دوربین اصلی این گوشی نتوانست انتظارات ما را برآورده کند. اولین مشکل این است که قابلیت‌های هوش مصنوعی و HDR خودکار به‌درستی کار نمی‌کنند و فعال کردن دستی HDR نیز عکس‌ها را به‌شدت غیر طبیعی ثبت می‌کند. در ادامه مقایسه دو عکس در دو حالت عادی و HDR را می‌بینید.

می‌بینید که بازه دینامیکی سنسور اصلی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G به‌اندازه کافی گسترده نیست و اختلاف قابل توجهی بین بخش‌های روشن و تاریک تصویر دیده می‌شود. در تصاویر دیگر دوبین اصلی نیز با نوردهی بیش از اندازه بخش‌های روشن یا از دست رفتن جزئیات بخش‌های تاریک روبرو هستیم. جالب این‌که نسل قبل با همین سنسور می‌توانست عکس‌های باکیفیت‌تری را ثبت کند؛ بنابراین همه‌چیز به ضعف پردازشگر تصویر چیپ اسنپدراگون ۶۹۵ برمی‌گردد. دیگر تصاویر دوربین اصلی این گوشی در نور کافی را در ادامه می‌بینید.

دوربین اصلی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G در محیط تاریک عکس‌های قابل قبولی می‌گیرد، اما ردپای نویز در اکثر تصاویر دیده می‌شود. سطح جزئیات نیز به‌اندازه کافی به‌نظر نمی‌رسد و همچنان با ضعف در بازه دینامیکی روبرو هستیم. نایت‌مود اندکی اوضاع را بهبود می‌دهد و مقداری از رنگ‌ها و جزئیات بخش‌های تاریک را بازیابی می‌کند، اما معجزه نمی‌کند.

دوربین اولتراواید این گوشی حتی در شرایط نوری مناسب نیز عکس‌هایی با نویز زیاد و جزئیات پایین ثبت می‌کند. در محیط تاریک هیچ انتظاری از عکس‌های این دوربین نداشته باشید، چون خبری از نایت مود نیست.

دوربین سلفی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G نیز یکی از ضعیف‌ترین دوربین‌های سلفی بین میان‌رده‌هاست. این دوربین حتی در شرایط نوری ایده‌آل نیز جزئیات اندکی را از چهره ثبت می‌کند و عکس نهایی به دل نمی‌نشیند. بازه دینامیکی سنسور این دوربین نیز چندان گسترده نیست و جزئیات پس‌زمینه در بخش‌های روشن از بین می‌روند.

دوربین ماکرو ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G به هیچ عنوان نمی‌تواند در تجربه عکاسی شما ایفای نقش کند. جالب این‌که به‌خاطر چیپ ضعیف اسنپدراگون ۶۹۵ حتی امکان تصویربرداری ۴K یا ضبط ویدیو‌های ۶۰ فریم بر ثانیه را هم ندارد و برای فیلمبرداری به رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ فریم ۳۰ محدود هستید؛ بنابراین اگرچه مجموعه دوربین‌های اصلی و سلفی این گوشی به‌عنوان یک میان‌رده ۸ میلیون تومانی کاملاً قابل قبول هستند، اما نسبت به نسل قبل شاهد افت قابل توجه کیفیت تصاویر و امکانات فیلمبرداری هستیم.

باتری و شارژر

شیائومی در ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که با نسل قبل برابری می‌کند. تست باتری این گوشی با اپلیکیشن پی‌سی مارک به نتیجه رضایت‌بخش ۱۳ ساعت رسید که از مصرف انرژی پایین سخت‌افزار آن حکایت می‌کند. برای مقایسه، ردمی نوت ۱۰ پرو و گلکسی A۵۳، ۵G با همین ظرفیت باتری به نتیجه‌ای بهتر از ۱۱ ساعت نمی‌رسند.

طبق تجربه استفاده کوتاه مدت از این گوشی، می‌توان انتظار داشت که حتی با استفاده سنگین بتوانید یک روز کامل را بدون نیاز به شارژر سپری کنید. با استفاده معمول و سبک، شارژدهی به ۱.۵ روز یا حتی بیشتر خواهد رسید.

یکی از پیشرفت‌های این گوشی نسبت به نسل قبل، پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی است و خوشبختانه شیائومی این شارژر قدرتمند را همراه گوشی به شما می‌دهد. با این شارژر می‌توانید طی نیم ساعت حدود ۷۵ درصد ظرفیت باتری را پر کنید و شارژ کامل گوشی نیز فقط به ۴۵ الی ۵۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

جمع‌بندی

ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G آمده تا جایگزین یکی از بهترین میان‌رده‌های سال گذشته یعنی ردمی نوت ۱۰ شود. این گوشی از طراحی بسیار زیباتری بهره می‌برد و از نظر شارژدهی و سرعت شارژ نیز بهبود قابل توجهی پیدا کرده است. با این حال نقاط ضعف این گوشی، به‌خصوص کیفیت پایین‌تر عکس‌های دوربین اصلی نسبت به نسل قبل را نمی‌توان نادیده گرفت.

در بازه قیمتی ۸ الی ۸.۵ میلیون تومان میان‌رده‌های بسیار قوی‌تری مانند پوکو F۳ یا حتی گلکسی A۳۳ را در بازار پیدا می‌کنید که البته از نظر کیفیت دوربین به ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G نمی‌رسند. اگر گوشی جدید با طراحی زیبا می‌خواهید و عکاسی برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد، میان‌رده جدید شیائومی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد، اما اگر به‌روز بودن گوشی برایتان مهم نیست، می‌توانید سراغ ردمی نوت ۱۰ پرو بروید.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ردمی نوت شیائومی بازار های جهانی بازار های چین و هند بازار ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G تنظیمات گرافیکی گیگابایت حافظه نسبت به نسل قبل ۱۰۸ مگاپیکسلی دوربین ماکرو ۱۲۸ گیگابایت میلیون تومان میان رده ۸ مگاپیکسلی رابط کاربری دوربین سلفی دوربین اصلی حافظه داخلی میان رده ها ۸ گیگابایت عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای طرفداران شیائومی/ اطلاعات بیشتری از پرچمدار ردمی لو رفت!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ردمی گوشی‌های هوشمند Redmi ۱۳C و Redmi ۱۳C ۵G را در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ عرضه کرد. حالا گفته می‌شود این برند درحال‌حاضر روی ردمی ۱۳ معمولی کار می‌کند. گزارشی که اخیراً منتشر شده، تراشه و شماره مدل آن را برای بازارهای مختلف فاش کرده است. علاوه‌براین، اندازه باتری و قابلیت‌های شارژ دستگاه نیز افشا شده است.

برای یادآوری، ردمی ۱۲ ۵G مجهز به اسنپدراگون ۴ نسل ۲ است. انتظار می‌رود که همین تراشه در ردمی ۱۳ ۵G نیز وجود داشته باشد. به گزارش گیزموچاینا و به‌نقل از کاربری به‌نام Experience more در شبکه اجتماعی ویبو، این دستگاه احتمالاً یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد داشت و از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. یادآور می‌شویم که ردمی ۱۲ ۵G سال گذشته مجهز به همین باتری است، اما از شارژ کندتر ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند.

اسم رمز ردمی ۱۳ ۵G

N۱۹ کد داخلی ردمی ۱۳ ۵G است و گفته می‌شود که اسم رمز آن «Breeze» است. طبق گزارش‌ها، شماره مدل ۲۴۰۶ERN۹CC احتمالاً برای نسخه بازار چین این گوشی است. نسخه هندی آن نیز با شماره مدل ۲۴۰۶ERN۹CI شناخته می‌شود.

نسخه دیگری با شماره مدل ۲۴۰۶۶PC۹۵I ظاهراً در راه هند است. این دستگاه احتمالاً با برند Poco وارد بازار خواهد شد و با نام «Poco M۷ ۵G» عرضه می‌شود. انتظار می‌رود که Redmi ۱۳ ۵G و Poco M۷ ۵G با اندروید ۱۴ مبتنی بر HyperOS وارد بازار شوند. جزئیات دیگری از این دستگاه‌ها هنوز فاش نشده است.

جهت مقایسه، ردمی ۱۲ ۵G دارای صفحه نمایش ۶.۷۹ اینچی ۹۰ هرتز، نمایشگر ال‌سی‌دی از نوع IPS، پشتیبانی از وضوح Full HD پلاس، تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۲، ۸ گیگابایت رم LPDDR۴x و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. در زمینه عکاسی، یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در این دستگاه وجود دارد و سیستم دوربین دوگانه ۵۰ + ۲ مگاپیکسلی نیز در پشت گوشی قرار دارد. باید منتظر ماند و دید که ردمی ۱۳ ۵G چه پیشرفت‌هایی نسبت به نسل قبلی خود خواهد داشت.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898536

دیگر خبرها

  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند
  • غوغای دوربین گوشی پی70 هواوی / سامسونگ و اپل گرفتار شدند (فیلم)
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟
  • قدرتمندترین گوشی نوبیا در تعداد محدود از راه رسید!
  • خبر خوش برای طرفداران شیائومی/ اطلاعات بیشتری از پرچمدار ردمی لو رفت!