Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود بیات منش روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان با اشاره به قانون جهش تولید مسکن و عملیاتی شدن آن افزود: در طی چهار سال باید چهار میلیون واحد مسکونی در کشور احداث شود که از این میان سهم استان زنجان ۷۰ هزار واحد اعلام شده است.

وی اضافه کرد: در مدت یاد شده ۲۰ هزار واحد مسکونی سهم روستاهای استان و  ۱۲ هزار واحد نیز در چارچوب خودمالکی و بافت فرسوده  احداث خواهد شد و بقیه نیز باید در شهرها احداث شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ادامه داد: تا کنون برای  حدود ۱۶ هزار واحد مسکونی تامین زمین انجام شده که اقدامات لازم نیز انجام گرفته و از طرفی در شهر قیدار نیز به احتمال زیاد شهر جدید احداث شود که بطور قطع  دیگر مشکلات اوقافی بودن زمین‌ها وجود نخواهد داشت که تحقق این مهم برای جذب سرمایه مردم آن شهر نیز اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه در طراحی‌های جدید سعی شده با میزان منابع  ۵۵۰ میلیون تومانی یک واحد مسکونی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان  ساخته شود، اظهار داشت: تسهیلاتی  که دولت در اختیار متقاضی قرار می دهد ۳۵۰ میلیون تومان است که امیدواریم این میزان به ۴۵۰ میلیون تومان برسد و از سوی دیگر آورده دولت ۷۰ درصد و آورده مردم به ۳۰ درصد خواهد رسید  که این اقدام بسیار اثر بخش خواهد بود.

بیات منش با اشاره به اینکه تکلیف ساخت و سازها برای چهار سال آینده مشخص است، افزود: انتظار  می رود با احداث و واگذاری مسکن به متقاضیان، موضوع تامین مسکن در استان بهبود یافته و قیمت‌ها متعادل‌تر شود که اموجب رونق اقتصادی شهرها شده  و بازار مسکن نیز برای مدتی به آرامش خواهد رسید.

مدیر کل راه و شهر سازی استان زنجان تامین مسکن اقشار آسیب‌پذیر در این استان را نیز یادآور شد، گفت: با توجه به اینکه تعدادی از خانواده‌ها امکان تامین آورده اعلام شده را ندارند با برگزاری جلسات متعدد مقرر شد با همکاری نهادهای مربوطه ۲ هزار  واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد احداث و در اختیار آنان قرار گیرد.

این مسوول همچنین چگونگی روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف شهر زنجان را یادآور شد و گفت: یکی از پروژه‌ها مشکلاتی داشت که تلاش می شود در مدت  ۱۵ روز آینده برطرف شود و از طرفی ۶ تا ۱۲ ماه دیرتر از زمان اعلام شده به متقاضیان واگذار شود، اما دیگر پروژه ها در موعد اعلام شده تحویل داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت در پروژه‌ها، مد نظر است، خاطر نشان کرد: این موارد از سوی پیمانکاران نیز لحاظ می‌شود، نکته مهم اینکه واحدهای مسکونی با بهترین کیفیت ممکن تحویل داده می‌شود و تورم موجود نیز  موجب افزایش هزینه ساخت این پروژه‌ها شده است.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن بنیاد مسکن محرومیت مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن بنیاد مسکن محرومیت طرح اقدام ملی مسکن بنیاد مسکن محرومیت مسکن واحد مسکونی اعلام شده هزار واحد ملی مسکن پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت معامله امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ وهاب میزانی افزود: تا زمان تحویل واحد‌ها به متقاضیان، هر نوع اقدام برای خرید و فروش این واحدها، غیرقانونی است.

وی اضافه کرد: خریداران و فروشندگان و همچنین واسطه‌های بازار مسکن (مشاوران املاک) در صورت خرید و فروش امتیاز طرح مسکن ملی منتظر عواقب و اقدامات قضایی باشند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی بیان داشت: بر حسب گزارش‌های واصله مردمی و مراجع نظارتی برخی اقدام به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی می‌کنند که ضمن هشدار به آنها اعلام می‌شود هر نوع خرید و فروش این امتیاز دولتی غیرقانونی بوده و پیگرد قانونی دارد.

وی تاکید کرد: در بسیاری از موارد، این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت می‌گیرد لذا افراد باید توجه داشته باشند هر ایرانی تنها یک‌بار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم «ج» یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش، این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد.

میزانی افزود: این در حالی است که با توجه به ماده ۲۳ قانون پیش‌فروش ساختمان و ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی آن و نیز ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی طرح‌های حمایتی و اقدام ملی مسکن، هر نوع خرید و فروش امتیاز طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ممنوع است و رسانه‌ها هم باید از درج تبلیغات محلی خرید و فروش این طرح‌ها خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • ممنوعیت معامله امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن