Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-16@12:10:43 GMT

افزایش غلظت گرد و خاک در نیمه غربی کشور

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۱۰۳۴

افزایش غلظت گرد و خاک در نیمه غربی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به افزایش غلظت گرد و خاک در نیمه غربی کشور طی ساعات آینده گفت: دید افقی در برخی شهرها مانند آبادان به ۱۰۰ متر رسیده است. پایتخت نیز از ساعات آینده درگیر گرد و خاک خواهد بود.

صادق ضیاییان در گفت وگو با ایران اکونومیست اظهار کرد: از امروز شاهد ورود توده گرد و غبار از مرزهای غربی به کشور بوده‌ایم و در آبادان و سرپل ذهاب دید افقی از صد متر نیز کمتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مناطق دیگر نیز گرد و خاک با غلظت کمتر مشاهده می‌شود.

وی افزود: گرد و غبار تقریبا نیمه غربی کشور را دربر گرفته است و استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی و حتی استان‌های قزوین و نیمه جنوبی آذربایجان غربی درگیر این پدیده هستند. انتظار داریم به‌تدریج تا کل نیمه غربی کشور میزبان توده گرد و خاک شوند.  

ضیاییان با اشاره به وضعیت استان تهران گفت: از اواخر وقت امروز شاهد گرد و خاک شدید در استان تهران خواهیم بود.  در همدان و مرکزی دید افقی به ۴۰۰۰ متر رسیده است و انتظار می‌رود این اتفاق در تهران نیز مشاهده شود. گرد و خاک در استان تهران تا ساعات آینده به‌تدریج بیشتر خواهد شد.   

وی در پایان اظهار کرد: آلودگی هوا به دو شکل سنجیده می شود. روش اول به وسیله شاخص AQI است که محیط زیست آن را می‌سنجد.  در سازمان هواشناسی نیز استاندارد جهانی سنجش کیفیت هوا دید افقی است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کیفیت هوا ، آلودگی هوا ، خیزش گرد و خاک ، آبادان ، سازمان هواشناسی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کیفیت هوا آلودگی هوا خیزش گرد و خاک آبادان سازمان هواشناسی نیمه غربی کشور گرد و خاک دید افقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش هشت درجه ای دمای هوا در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه های هواشناسی دمای هوای بیشینه استان از فردا، سه شنبه بین شش تا هشت درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

مهدی صابری افزود: افزایش دما فردا سه شنبه تا سه درجه و روزهای دیگر تا پایان هفته به تدریج افزایش خواهد یافت.

صابری اظهار کرد: احتمال بارندگی و رگبارهای بهاری توأم با مه رقیق صبحگاهی، رعد و برق و در نقاط مستعد تگرگ نیز برای ساعات آتی در استان پیش بینی شده است.

وی گفت: از فردا سه شنبه با استقرار الگوهای پایدار ، هوای استان آرام و پایدار خواهد بود و وزش باد تنها پدیده قابل پیش بینی تا روز چهارشنبه است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته پلدشت با ۲۴ درجه سانتیگراد گرمترین و تکاب با صفر درجه سانتیگراد خنک ترین شهرهای استان بودند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستانهای شمالی آذربایجان غربی از جمله ماکو و شوط نیز بارشهای پراکنده ای ثبت شده است.

هواشناسی استان در روزهای گذشته هشدارهای لازم در زمینه بارشهای رگباری را صادر کرده و از شهروندان در این هشدار خواسته شده تا از تردد در مسیر مسیلها و رودخانه خوددداری کرده و از حضور در ارتفاعات نیز به علت رعد و برق و صاعقه و خطرات احتمالی پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمای هوا آذربایجان‌غربی
  • افزایش تدریجی دما درآذربایجان غربی
  • افزایش هشت درجه ای دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • سامانه ناپایدار بارشی در استان مرکزی
  • ورود سامانه ناپایدار بارشی از نواحی جنوب غربی کشور
  • افقی‌سازی مسکن را به مردم بسپارید نه به انبوه‌سازها!
  • رشد ۳۹۴ درصدی اعتبارات ایلام در سال گذشته
  • آسمان صاف و نیمه ابری در مازندران
  • تولید دستگاه طیف‌سنج نوری برای تعیین غلظت مواد محلول در آب
  • بازگشت ۳۰۰ واحد راکد و نیمه‌راکد به چرخه تولید در آذربایجان‌غربی