Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه پارلمان ایرنا از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، مهرداد بذرپاش طی نامه‌های جداگانه‌ای به وزراء و روسای دستگاه‌های اجرایی، مهمترین تکالیف احصاء شده هر دستگاه از قانون بودجه سال ۱۴۰۱ را به عالی‌ترین مقام آن، یادآور شد.

این اقدام مبتکرانه رئیس کل دیوان محاسبات کشور در راستای وظایف قانونی و سیاست پیشگیری به جای مچ گیری و راهبرد نظارت مستمر از طریق گزارش‌های تفریغ دو ماهه بر اجرای قانون بودجه و با هدف کمک به دستگاه های اجرایی جهت انجام صحیح و به موقع وظایف اعمال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بذرپاش در این نامه‌ها، وزارتخانه ها، دستگاه های اجرایی، کلیه واحدهای تابعه و زیرمجموعه آنها را مکلف دانسته است تا براساس وظایفی که قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برعهده آنان گذاشته، ترتیبی اتخاذ نمایند تا تکالیف و گزارش های عملکردی در موعد مقرر قانونی  تهیه و ارائه شود.

اولین نامه رئیس کل دیوان محاسبات کشور خطاب به رئیس کل بانک مرکزی صادر شد و  طی آن، مهمترین تکالیف مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مرتبط با این دستگاه مورد یادآوری قرار گرفت که عبارتند از:
-    ارائه گزارش‌های ماهانه به کمیسیون‌های مرتبط در مجلس شورای اسلامی
-    انجام اقدامات زیرساختی مالی و بانکی سازگار با برنامه تجارت کشور-کالایی و ارائه گزارش به صورت هرسه ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور
-    تکلیف بانک مرکزی در خصوص تسهیلاتی مانند تسهیلات قرض‌الحسنه برای تشکیل خانواده، تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغالزایی،  تسهیلات مرتبط با کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همچنین اشتغال دانش بنیان و صنایع خلاق در کشور، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه حمایتی، احکام تنظیمی و انتشار عمومی و به‌روزرسانی اطلاعات مربوط به تسهیلات،  اعطای تسهیلات به منظور ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در روستاها و حاشیه شهرها، اعطای تسهیلات لازم جهت تامین مسکن ایثارگران و  اعطای تسهیلات لازم جهت تامین مسکن رزمندگان حائز شرایط
- ارائه گزارش عملکرد مالی در مقاطع دو ماهه

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مهرداد بذرپاش دیوان محاسبات کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مهرداد بذرپاش دیوان محاسبات کشور مجلس شورای اسلامی مهرداد بذرپاش دیوان محاسبات کشور دیوان محاسبات کشور تسهیلات قرض الحسنه قانون بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته؛ ۱۸ هزار زوج هرمزگانی تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان هرمزگان زمان انتظار دریافت تسهیلات فرزند آوری را حداکثر یک ماه اعلام کرد گفت: سال گذشته بیش از ۱۸ هزار زوج در هرمزگان تسهیلات فرزندآوری دریافت کرد

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسن آرمات دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان هرمزگان افزود: این تسهیلات به فرزندانی که بعد از سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده اند پرداخت می‌شود.

وی گفت: افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات فرزند آوری هستند باید به سامانه اینترنتی به نشانی ve-bank.cbi.ir مراجعه کنند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان هرمزگان عنوان کرد: تسهیلات فرزندآوری برای نخستین فرزند چهل میلیون تومان و باز پرداخت آن ۳۶ ماهه و فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان و بازپرداخت آن ۴۸ ماهه است.

وی زمان انتظار دریافت تسهیلات فرزندآوری را حداکثر یک ماه اعلام کرد و افزود: همچنین این تسهیلات برای فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان و بازپرداخت آن ۶۰ ماهه و فرزند چهارم صد و پنجاه میلیون تومان و بازپرداخت آن ۷۲ ماهه و برای فرزند پنجم ۲۰۰ میلیون تومان و بازپرداخت آن ۸۴ ماهه است.

آرمات با بیان اینکه برای دریافت این تسهیلات نیاز به کارت پایان خدمت نیست و برای هر پرونده نیز یک ضامن معتبر نیاز است گفت: سال گذشته بیش از ۱۸ هزار زوج در هرمزگان تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند.

دیگر خبرها

  • وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیونی دولت با کارمزد ۴ درصد | وام قرض الحسنه فوری با اقساط ۲ میلیون تومانی
  • جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد
  • جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • سال گذشته؛ ۱۸ هزار زوج هرمزگانی تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند
  • برخورد قانونی دیوان محاسبات اردبیل با تضییع کنندگان بیت المال
  • گزارش‌های جدید دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • گزارش‌های دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • ارائه گزارش های تحلیلی منابع و مصارف به مسئولان اقتصادی