Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@05:22:39 GMT

احکام دادگاهای اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۱۰۴۶

احکام دادگاهای اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم

مراجع دینی در شهر بیت المقدس اشغالی اعلام کردند که هیچکدام از احکام و قوانین صادره از سوی دادگاه های رژیم صهیونیستی در مورد مسجدالاقصی را به رسمیت نمی شناسند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، مراجع اسلامی در بیت المقدس در بیانیه‌ای مشترک در واکنش به حکم دادگاه رژیم صهیونیستی مبنی بر یورش شهرک نشیان افراطی به مسجدالاقصی اعلام کردند که هیچکدام از احکام صادره از دادگاه‌ها و سایر مراجع صهیونیستی را به رسمیت نمی شاسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: ما به عنوان شوراها و مراجع اسلامی در بیت المقدس، حکم دادگاه رژیم صهیونیستی در مورد یورش شهرک نشیان صهیونیست به مسجدالاقصی را مردود می‌دانیم.

بیانیه مذکور می‌افزاید: ما تاکید می‌کنیم که هر گونه حکم یا قانون صادره از جانب دادگاه و یا سایر مراجع صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم، چرا که مسجدالاقصی با همه محوطه اطراف آن، به حکم الهی مکانی اسلامی و متعلق به مسلمانان است و تقسیم یا به اشتراک گذاشتن هیچ بخشی از آن قابل قبول نیست و این باور همه مسلمانان جهان است.

کمیته‌های دینی مذکور در مورد اقدامات خطرناک علیه وضعیت تاریخی، دینی و قانونی پیش از سال ۱۹۶۷ در مسجدالاقصی هشدار دادند و تاکید کردند: ما به عنوان مراجع دینی در قدس شریف بر باطل بودن این حکم و فقدان اثر حقوقی آن بر حسب موازین حقوق بین المللی که دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی ۱۹۶۷ از جمله قسمت شرقی بیت المقدس و سایر امکان مقدس اسلامی و مسیحی را به رسمیت نمی‌شناسد، تاکید می‌کنیم.

این کمیته‌ها و مراجع دینی، شامل شورای اوقاف و امور اسلامی، شورای عالی اسلامی، داری الافتای فلسطین، دفتر ریاست قوه قضائیه دربیت المقدس و اداره اوقاف اسلامی و امور مسجدالاقصی می‌باشند.

به موجب حکم دادگاه رژیم صهیونیستی که روز یکشنبه صادر شد، یورش و نیایش شهرک نشیان صهیونیست با صدای بلند داخل مسجد را نمی‌توان جرم انگاری یا نقض حقوق مدنی دانست.

گفتنی است، طی هفته‌های گذشته بر اثر یورش‌های مکرر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، تنش در بیت المقدس افزایش یافته و شماری از فلسطینیان در درگیری با صهیونیست‌ها زخمی یا بازداشت شده اند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت بیت المقدس فلسطینیان دستگاه قضائی اسرائیل شهر بیت المقدس اشغالی فلسطین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رژیم صهیونیستی بیت المقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رهبر شیعیان نیجریه به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط ایران

حجت الاسلام و المسلمین شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر نهضت اسلامی نیجریه در دیدار مسئولان نهاد‌های مذهبی و فعالان اجتماعی نیجریه، با اشاره به عملیات «وعده صادق» گفت: حمله ایران به اسرائیل باعث ایجاد امید در قلب مستضعفان جهان در سراسر جهان با هر عقیده‌ای شد.

رهبر شیعیان نیجریه با تاکید بر اینکه حمله سپاه پاسداران به اسرائیل باعث بازدارندگی این رژیم از جنایات بیشتر می‌شود، افزود: پیام این حمله این بود که اگر این رژیم تاکنون ما را تهدید می‌کرد زمان آن فرا رسیده است که تهدید ما را بچشند.

رهبر نهضت اسلامی نیجریه اضافه کرد: توهم شکست‌ناپذیری اسرائیل که در اذهان برخی رسوخ کرده بود با حمله ایران به این رژیم از هم گسسته شد و نشان داد آنچه پنداشته می‌شد خواب و خیالی بیش نبوده‌است.

او  ادامه داد: قبلا وقتی که می‌شنیدم کسی از خوشحالی گریه کرده‌است خیلی تعجب می‌کردم، اما وقتی که شنیدم ایران حمله اسرائیل به کنسولگری‌اش در سوریه را تلافی کرده است، بسیار خوشحال شدم و از خوشحالی اشک ریختم.

شایان ذکر است در این دیدار که به صورت سالانه انجام می‌پذیرد درباره اتفاقات یک سال گذشته گفتگو می‌شود و بر اساس آن، خط مشی حرکت اسلامی در سال آینده ترسیم می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حقایق نسل‌کشی غزه با صدور احکام بین‌المللی علیه نتانیاهو آشکارتر می‌شود
  • رژیم صهیونیستی تاکنون از هیچ تجاوز و وحشی‌گری علیه مردم غزه دریغ نکرده است
  • نشانه‌های پایان رژیم منحوس
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • گزارش گاردین درباره اتهام‌زنی مغرضانه تل‌آویو علیه آنروا
  • حمله‌ی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران و مخالفان پاسخ ایران
  • کوه، موش زایید!
  • قدردانی مردم ترکیه از ایران در پی تنبیه رژیم اسرائیل
  • عملیات «وعده صادق» تابوی شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین برد
  • واکنش رهبر شیعیان نیجریه به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط ایران