Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر هنربر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به وزش باد شدید و ایجاد طوفان در سطح استان، اظهار کرد: گزارش شکسته شدن تعدادی درخت در تبریز و برخی شهرهای استان به ما رسیده که خوشبختانه تا این لحظه هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

وی با بیان اینکه طوفان منجر به ایجاد گرد و غبار در منطقه و همچنین آلودگی هوا شده و شاخص آلودگی هوای تبریز برابر ۱۶۸ و بالاترین حد آلایندگی است، تاکید کرد: همچنان که پیش از این نیز از طرف مدیریت بحران کشور هشدار نارنجی داده شده است، از عموم مردم تقاضا می کنیم از تردد در فضای باز حدالامکان خودداری کنند و به خصوص کودکان و افراد سالمند و بیماران ریوی به هیچ وجه بیرون نروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنربر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در هنگام طوفان خطر سقوط اشیا وجود دارد، از مردم در خواست می کنیم که هنگام تردد در بیرون مراقب اطراف خود بوده و از ایستادن زیر تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای مغازه، داربست و ساختمان های در حال ساخت خودداری کنند؛ همچنین به پیمانکاران پروژه های عمرانی توصیه می شود در بحث سازه های موقت و بناها حتما موارد ایمنی را رعایت کنند.

تداوم ناپایداری تا سه روز آینده

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی نیز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تداوم ناپایداری هوا تا سه روز آینده در استان، اظهار کرد: طوفان در نواحی شمال و شرق استان در جریان بوده و هم اکنون رگبار باران با سرعت زیاد در جریان است.

محمد امیدفر با بیان اینکه وزش باد شدید و طوفان منجر به گرد و غبار و آلودگی هوا نیز شده است، گفت: فردا نیز باد با سرعت زیاد ادامه دارد و از پس فردا چهارشنبه از سرعت آن کاسته می شود.

آلودگی هوای تبریز برای تمام گروه های سنی

معاون اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی هم  شاخص آلودگی هوا را ۱۶۸ و خطرناک برای تمام گروه های سنی اعلام کرد و گفت: تندبادهای غبارآلود امروز مناطق مختلف آذربایجان شرقی از جمله تبریز را فرا گرفته و بر این اساس  هوای کلانشهر تبریز برای تمام گروه ها ناسالم است.

داود قاسم‌زاده با اشاره به اینکه با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی، ریزگردهای فرا منطقه‌ای غرب کشور را فراگرفته و استان ما نیز تحت تاثیر این ریزگردها قرار گرفته است، تاکید کرد: در این شرایط توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد، فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی طوفان کارگروه کاهش آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی طوفان کارگروه کاهش آلودگی هوا آذربایجان شرقی طوفان کارگروه کاهش آلودگی هوا آذربایجان شرقی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکایت همنشینی زباله‌ها پای درختان منطقه جنگلی کومان سپیددشت + فیلم

مدتی است که آلودگی‌های زیست محیطی به ویژه در مناطق جنگلی و سبزه زار‌ها در منطقه جنگلی کومان شهرستان سپیددشت به چشم می‌خورد. آلودگی‌هایی که خطراتی را علاوه بر چرخه طبیعت، برای انسان‌ها نیز به وجود می‌آورد و جبران آن ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد.

شهروندخبرنگار ما با ارسال فیلمی از رها سازی زباله‌ها در پای درختان بلوط در منطقه جنگلی کومان از توابع سپید دشت استان لرستان ابراز نگرانی کرد و از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

منبع: بهزاد الیاسی - لرستان

بیشتر بخوانید:

رنجش اهوازی‌ها از آبگرفتگی در منطقه پردیس ۲ + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم موادمخدر در تبریز
  • حکایت همنشینی زباله‌ها پای درختان منطقه جنگلی کومان سپیددشت + فیلم
  • گسترش حاشیه نشینی در تبریز معضل اساسی است
  • اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال نشسته در تبریز
  • جایگاه نظارتی نظام مهندسی ساختمان باید تقویت شود
  • ضرورت اجرای دقیق استاندارد ساختمان در آذربایجان شرقی
  • پرواز‌های فرودگاه تبریز طبق برنامه انجام می‌شود