Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@02:12:39 GMT

برق اداراتی که مصرف خود را کاهش ندهند، قطع می شود

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۱۱۰۵

برق اداراتی که مصرف خود را کاهش ندهند، قطع می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که امروز نیز شاهد ۲۳۰۰ مگاواتی مصرف برق هستیم، خاطرنشان کرد: پیک مصرف برق امروز به ۵۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات رسید که نشانگر افزایش شدید مصرف است.

سخنگوی صنعت برق با بیان این که برای مدیریت مصرف اقدامات گسترده ای انجام شده است، تاکید کرد: امسال مصرف برق ادارات به طور ویژه و با نصب کنتورهای هوشمند کنترل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: براساس مصوبه هیات دولت، ادارات باید مصرف برق خود را ۳۰ درصد در ساعات کاری کاهش دهند و در صورتی که مصرف خود را کاهش ندهند، در مرحله نخست اخطار دریافت می کنند و در صورت عدم رعایت، برق اداره پرمصرف قطع خواهد شد.

رجبی مشهدی یادآور شد: این اقدامات به منظور تامین پایدا برق مشترکان خانگی و تداوم روند تولید ادامه خواهد یافت و به همین دلیل، ادارات باید پس از پایان ساعات کاری، نسبت به خاموش کردن سیستم های سرمایشی و روشنایی های غیرضروری اقدام کنند.

سخنگوی صنعت برق همچنین گفت: با توجه افزایش دما در روزهای آتی و افزایش نیاز مصرف برق در کشور رعایت نکات مدیریت مصرف در ساعات اوج مصرف برق که از ساعت ۱۳ تا ۱۷و ۱۹ تا ۲۳ گزارش شده و تنظیم درجه وسایل سرمایش بر روی ۲۵ درجه امری بسیار مهم و کمک کننده برای تامین برق هموطنان خواهد بود.

کد خبر 5497564

منبع: مهر

کلیدواژه: قطع برق صرفه جویی در مصرف برق رستم قاسمی بانک مرکزی ایران بورس نهضت ملی مسکن وزارت جهاد کشاورزی عمان کالاهای اساسی مسقط عمان جواد اوجی ارز رسمی سازمان خصوصی سازی ساخت یک میلیون مسکن تسهیلات بانکی بهره وری مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید برق از نیروگاههای مقیاس کوچک افزایش یافت

مدیرعامل توانیر از ابلاغ مصوبه نرخ خرید برق از مولدهای تولید پراکنده در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: براساس این ابلاغیه ،قیمت خرید برق از نیروگاههای مقیاس کوچک متصل به شبکه در ساعات اوج مصرف به ۹۰۸ تومان به ازای هر کیلووات ساعت افزایش یافت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: مصوبه نرخ خرید برق از مولدهای تولید پراکنده در سال 1403 را وزیر نیرو با استناد به مواد 7، 9، 10 و 12 قانون سازمان برق ، بند و بند (ه) ماده یک قانون تاسیس وزارت نیرو ابلاغ کرده است .

وی افزود: براساس این ابلاغیه ،قیمت خرید برق از نیروگاههای مقیاس کوچک متصل به شبکه در ساعات اوج مصرف به 908 تومان به ازای هر کیلووات ساعت افزایش یافت.

رجبی مشهدی با بیان اینکه "افزایش سرمایه گذاری و توسعه مولدهای مقیاس کوچک و استفاده از ظرفیت و مزیتهای آنها به ویژه در ایام گرم سال 1403 از دیگر اهداف این ابلاغیه بوده است"، گفت: براساس این مصوبه، نرخ خرید برق از مولدهای مقیاس کوچک متصل به شبکه در ایام گرم سال (از ابتدای اردیبهشت تا پایان مهر 1403) در ساعات کم باری شبکه 2271 ریال، در ساعات میان باری 4543 و در ساعات پربار (اوج مصرف) 9086 ریال به ازای هر کیلووات ساعت تعیین شده است.

وی ادامه داد: این نرخ ها برای خرید برق از نیروگاههای صنایع و نیروگاههای کمتر از 100 مگاوات با ضریب 8 دهم محاسبه می شود.

مدیرعامل شرکت توانیر همچنین از اختصاص سه هزار میلیارد تومان اسناد خزانه بابت مطالبات نیروگاههای مقیاس کوچک خبر داد.

تخصیص ظرفیت 300 مگاواتی صادرات برق به سرمایه گذاران نیروگاه تجدیدپذیر

رجبی مشهدی با اشاره به معرفی ظرفیت‌های صادراتی برای سرمایه‌گذاران حوزه انرژی‌های تجدید‌پذیر مطابق دستورالعمل ابلاغی وزیر نیرو افزود: حدود 300 مگاوات میزان ظرفیت پیش‌بینی شده برای صادرات برق تجدیدپذیر توسط سرمایه‌گذاران این بخش است که با استفاده از خطوط انتقال موجود از طریق کشورهای پاکستان و افغانستان و عراق و ترکیه تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد : به عبارت دیگر این میزان ظرفیت از طریق رقابت در اختیار سرمایه گذاران حوزه تجدیدپذیرها برای صادرات برق به کشورهای هدف قرار گرفته که برنامه ریزی و به زودی عملیاتی می شود.

به گفته مدیرعامل توانیر، همچنین برای این گروه سرمایه گذاران پیش‌بینی شده است که ٨ ماه سال بتوانند برق تولیدی را صادر کنند و برای ٤ ماه که تامین نیاز داخل کشور در اولویت قرار دارد، بر اساس مقررات داخلی، بتوانند برق را از طریق تابلوی برق سبز  یا سایر روش‌ها به مشترکان در داخل کشور عرضه کنند و با توجه به این که قیمت برق که طی دوره ٤ ماه گرم سال در تابلو برق سبز معامله می شود، عدد قابل ملاحظه ای است این فعالیت یقینا برای آنها سودآور خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی غبار محلی و افزایش دما در البرز
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • نرخ خرید برق از نیروگاههای مقیاس کوچک افزایش یافت
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • آیا مصرف زیاد شکر باعث دیابت می‌شود؟
  • ساعت کاری از این تاریخ تغییر می‌کند
  • وضعیت صنایع لبنی در خراسان رضوی
  • قهوه خور‌ها بخوانند