Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@15:51:55 GMT

طالبان گفت‌وگوها را از سیاسیون داخل کشور آغاز کند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۱۱۲۲

طالبان گفت‌وگوها را از سیاسیون داخل کشور آغاز کند

در پی آغاز به کار کمیسیون تماس طالبان با شخصیت‌های افغان خارج از این کشور، رهبر نهضت همبستگی مردم افغانستان تاکید کرد که سیاسیون داخلی نباید نادیده گرفته شوند.

به گزارش مشرق، پس از اعلام عمومی جزئیات کار کمیسیون تماس طالبان با شخصیت‌های افغان خارج از این کشور، «سید اسحاق گیلانی» رهبر نهضت همبستگی مردم افغانستان بر لزوم گفت‌وگوی طالبان با سیاسیون داخلی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیلانی با تاکید بر اینکه کمیسیون تماس طالبان باید مشخص کند درباره چه موضوعاتی با شخصیت‌های افغان گفت‌وگو می‌کند، افزود: طالبان بعداً هم باید با سیاسیون داخل افغانستان گفت‌وگو کند، همان چهره‌هایی که در طول ۴۵ سال گذشته در سیاست این کشور شامل بودند.

«انعام‌الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان چندی قبل اعلام کرد که کمیسیون «عودت و ارتباط با شخصیت‌های افغان» فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با اعلام این موضوع گفته بود که این کمیسیون ماموریت دارد تا با چهرهای سیاسی و شخصیت‌های دیگر افغانستان که خارج از این کشور حضور دارند، گفت‌وگو کند و اطمینان دهد تا زمینه‌ها بازگشت‌ آن‌ها به افغانستان فراهم خواهد شد.

کمیسیون عودت و ارتباط با شخصیت‌های افغان ۲۵ اسفند ماه در پی تصمیم کابینه طالبان به ریاست شهاب‌الدین دلاور ایجاد شد و امیرخان متقی، خیرالله خیرخواه، عبدالحق وثیق،   محمد خالد حنفی، قاری فصیح الدین و محمد انس حقانی از دیگر اعضای این کمیسیون هستند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت طالبان امیرخان متقی افغانستان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت شخصیت های افغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۱۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران

یک افغان به نام جاوید که مدعی است متولد ایران است، ویدیویی از جمعیت عظیم افغانی‌ها را در اینستاگرام منتشر کرده که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است. 

او به زمان و مکان ثبت این ویدیو اشاره نکرده است. او یک ویدیوی دیگر از نصب پرچم افغانستان در نقطه‌ای از تهران نیز منتشر و برای افغانستان ابراز دلتنگی کرده است. این ویدیو‌ها را می‌بینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تابناک

tags # ایران ، اتباع افغان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • دروغ علنی طالبان؛ آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزند تا به ایران نرسد!
  • بازگشت حدود ۸۵۰ شخصیت‌ به افغانستان
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • طالبان آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزد تا به ایران نرسد
  • طالبان آب هیرمند را به شوره زار می ریزد تا به ایران نرسد
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران