Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: شهرستان‌هایی که شاخص آلودگی آنها در وضعیت هشدار و اضطرار قرار دارد و گروه های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند. سایر افراد نیز با استفاده از ماسک‌ مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضور در فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه تاکید شده است: ورزشکاران در زمان وقوع پدیده گردوغبار، در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند و مردم هم به پارک ها و پیاده روی نروند زیرا مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن است.  

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در صورت ضرورت برای خروج از منزل یا محل کار، حتماً از ماسک مناسب استفاده کنید. ماسک مناسب در این شرایط با توجه به بیماری کرونا، ماسک n۹۵ یا ماسک ffp۲، ffp۳ به همراه ماسک های سه لایه است.

در این اطلاعیه آمده است: همچنین باتوجه به تداوم وضعیت آلودگی هوا و احتمال بالای ورود مستمر ریزگردها از مرزهای غربی به استان، کارگروه شرایط اضطراری باهدف حفاظت از سلامت و بهداشت هم استانی ها به صورت مستمر، شرایط هوایی را بررسی و اطلاعات دقیق و قابل اتکا را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین دقت در اختیار مردم قرار می دهد تا امکان برنامه ریزی مناسب برای آنها وجود داشته باشد.

در پایان این اطلاعیه عنوان شده است: در خصوص نحوه فعالیت ادارات، مدارس و بانک‌ها متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. اعلام دیرهنگام برخی اطلاعیه ها هم تنها با هدف دستیابی به یک پیش بینی دقیق و مناسب با کمترین خطا است و تمام تلاش کارگروه مذکور حفاظت از سلامت، بهداشت و آرامش شهروندان استان است.

وضعیت هوای سه شهرستان استان کرمانشاه بحرانی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ساعتی پیش به ایرنا گفت: با ورود گرد و غبار به جو استان هوای شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در وضعیت بحرانی قرار گرفت.

دکتر «ابراهیم شکیبا» افزود: شاخص ساعتی کیفیت هوا AQI تا ساعت ۱۵ امروز (۲ خرداد) برای ایستگاه های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب عدد مشابه ۵۰۰ وضعیت قهوه ای یعنی خطرناک و بحرانی را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: ایستگاه شهر کرمانشاه نیز عدد شاخص ۱۱۶ وضعیت نارنجی را نشان می دهد که حاکی از ناسالم بودن هوای این شهر یک میلیون نفری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ایستگاه پاوه عدد شاخص ۵۵، ایستگاه اسلام آباد غرب عدد شاخص ۷۸ و ایستگاه کنگاور عدد شاخص ۸۹ یعنی وضعیت استاندارد را نشان می‌دهد.
استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و بیشتر گرد و غبار در هوای این استان از کشورهای عراق و سوریه ناشی می شود.

برچسب‌ها مدیریت بحران آلودگی هوا کرمانشاه تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت بحران آلودگی هوا کرمانشاه مدیریت بحران آلودگی هوا کرمانشاه تخریب محیط زیست عدد شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، دیروز (۴ اردیبهشت) تهران روز بارانی را پشت سر گذاشت و میانگین آلاینده شاخص هوای پایتخت (ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون) طی ۲ ساعت گذشته، عدد ۷۶ را نشان می دهد که بیانگر کیفیت مطلوب است. البته اکنون شاخص هوا با میانگین ۸۶ وضعیت قابل قبول را نشان می دهد. همچنین اکنون ۱۸ ایستگاه زرد (قابل قبول) و ۵ ایستگاه هم نارنجی (ناسالم) هستند.

شاخص کیفیت هوا(AQI) صفر تا ۵۰ هوا پاک ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم ۳۰۱ تا ۵۰۰ هوا خطرناک

کد خبر 846850 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران تهران شركت كنترل كيفيت هواى تهران

دیگر خبرها

  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت