Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:27:20 GMT

داوطلبان انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس مشخص شدند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۱۲۲۱

داوطلبان انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس مشخص شدند

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به داوطلبان انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای اجلاسیه سوم، اظهار داشت: ثبت نام داوطلبان هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای رأی‌گیری در مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی از صبح روز گذشته آغاز شد و دقایقی پیش مهلت ثبت نام به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اسامی داوطلبان انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: محمدباقر قالیباف تنها فردی است که برای تصدی ریاست مجلس شورای اسلامی در فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس ثبت نام کرد.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: علی نیکزاد، عبدالرضا مصری، حمیدرضا حاجی بابایی، نصرالله پژمانفر، مجتبی ذوالنوری و ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه هم برای تصدی نایب رئیسی مجلس شورای اسلامی در دبیرخانه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس ثبت نام کردند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هفت نفر از نمایندگان هم برای تصدی کارپردازی یا ناظری و ۲۳ نفر هم برای دبیری هیئت رئیسه مجلس ثبت نام کردند.

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی عصر فردا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. افرادی که در مجمع عمومی فراکسیون رأی نمی‌آورند، متعهد می‌شوند که در صحن مجلس مجدداً کاندیدا نشوند.

گفتنی است، انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی صبح روز چهارشنبه (۴ خرداد ماه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت رئیسه متشکل از رئیس، ۲ نایب‌ رئیس، ۶ دبیر و ۳ کارپرداز یا ناظر است که با رأی اکثریت نمایندگان برای یک سال انتخاب می‌شوند.

کد خبر 5497607 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف علی نیکزاد عبدالرضا مصری ابراهیم عزیزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران سیدابراهیم رئیسی تهران ایران هیئت دولت دولت سیزدهم رئیسی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی آزادسازی خرمشهر محمد مخبر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی ایران هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس انتخابات هیئت رئیسه مجلس ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۱۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، سیدهادی طباطبایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران و در خصوص جزئیات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان افزود: ۲ نفر که حائز بیشترین آرا مردم در شهرهای مشهد و کلات بودند روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا سهمیه پنجم این حوزه انتخابیه برای ورود به مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

وی بیان کرد: از ۱۳ اردیبهشت‌ماه تبلیغات دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی شروع خواهد شد که در این زمینه مناظرات و تبلیغات شخصی افراد در حال ضبط است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: افرادی که در فاصله بین اسفند و اردیبهشت‌ماه به سن رای دادن رسیده‌اند و فقط افرادی که در این حوزه انتخابیه در دور قبل رای داده باشند و یا اصلا رای نداده باشند می‌توانند رای بدهند.

وی گفت: با توجه به بررسی انجام شده از شعب اخذ رای، تعدادی از شعب که با استقبال کمتری روبرو بود را ادغام کردیم لذا برای شهر مشهد هزارو ۲۰ شعبه و برای کلات تعداد ۴۴ شعب اخذ رای تدارک دیده شده که در حال آماده شدن است.

طباطبایی افزود: در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۸ هزار عوامل اجرایی که آموزش آن‌ها شروع شده است، به فرآیند برگزاری انتخابات کمک خواهند کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898681

دیگر خبرها

  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • تشکیل اولین فراکسیون مجلس دوازدهم کلید خورد
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • احتمال برگزاری انتخابانی فدراسیون دوومیدانی در خرداد
  • تقویت فراکسیون انقلاب اسلامی به حفظ انسجام مجلس کمک می‌کند
  • تاثیر منتخبین دور دوم انتخابات روی ترکیب هیات رئیسه مجلس آینده