Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین : فرزانه شریفی اقدس، رئیس بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی اورولوژی ایران بعد از سه سال وقفه از برگزاری این کنگره خبر داد و گفت: این کنگره با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران به مدت  ۴ روز و با همکاری ۵ انجمن بین‌المللی برگزار شد.

این کنگره  شامل سخنرانی، مناظره و میزگردبود. همچنین مقالاتی  ارائه  و هفت ورک‌شاپ هم (workshop) هم به‌صورت همزمان در محل انجمن، بیمارستان و کنگره برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در روز سوم که روز بین‌الملل نام‌گذاری شده بود هم  چهره‌های مطرح کانادا، آمریکا، ایتالیا، اتریش، سوئیس، فرانسه، بلژیک، هلند، انگلستان، کره و ژاپن، هند و چین ارولوژیست هایی بودند که به‌صورت آنلاین مقالات خود را ارائه کردند.

تازه‌ترین‌های درمان اورولوژی

در این کنگره، تازه‌ترین راه‌های درمان اورولوژی، سرطان پروستات و  کلیه بررسی شد. همچنین تکنیک‌های جدید درمان باروری، بی‌اختیاری ادراری در بزرگسالان، سنگ‌ کلیه و روش‌های درمانی و اورولوژی اطفال و عفونت‌های ادراری آخرین تکنیک‌های روز دنیا موردبحث قرار  گرفت.

یکی دیگر از موضوعاتی که در این کنگره بحث  شد اختلالات جنسی در مردان و زنان بود که در روابط خانوادگی بسیار موثر است.

همچنین جراحی ترمیمی بر مجاری ادراری ضرورت راه های  تشخیص به موقع سرطان پروستات هم بررسی شد.

در این کنگره از چهره‌های برتر علمی در رشته اورولوژی، پیشکسوت‌ها و هیئت‌علمی جوان تقدیر به عمل خواهد آمد.

لزوم تشخیص به موقع سرطان

دکتر محمد زرگر، استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضو انجمن اورولوژی کشور نیز در این کنگره گفت: «یکی از محورهای علمی این کنگره نازایی در مردان و زنان، ناتوانی‌های جنسی، پیوند کلیه و بزرگی پروستات، سرطان پروستات، پزشکی قانونی و ... است. »

توصیه می شود مردان بالای  ۵۰  سال نسبت به انجام غربالگری سرطان پروستات از طریق آزمایش خون اقدام کنند. چون سرطان پروستات سرطانی بی علامت است.

نارضایتی شغلی پزشکان

 دکتر بصیری،  رئیس انجمن اورولوژی ایران  نیز در مورد وضعیت معیشتی پزشکان گفت: «جامعه‌ پزشکان به توجه بیشتر  مسوولان نیاز  دارد. زیرا با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، توان مالی مردم پایین آمده و سیستم‌های بیمه‌ای هم  توان پرداخت هزینه‌ها را ندارند. به این ترتیب  مردم هم کمتر برای درمان به پزشکان مراجعه خواهند کرد و درنتیجه پزشکان و سیستم درمان متضرر خواهد شد.

رئیس انجمن اورولوژی ایران می‌گوید توجه به این موضوع باید در اولویت وزارت بهداشت قرار گیرد تا مردم از سلامتی ویژه برخوردار شوند تا پزشکان هم بتوانند با درمان‌های پیشرفته به درمان بدون دغدغه به پردارند.

 با توجه به مشکلات موجود بسیاری از پزشکان تمایل به مهاجرت دارند. ضمن آنکه تامین مالی پزشکان  جوان که تازه شروع به کارکرده‌اند، با تعرفه‌های موجود دچار مشکلات زیادی  شده است.

به گفته بصیری در رشته اورولوژی با توجه به‌وسیله های تشخیصی، بیمه‌ها باید توجه خاصی را صورت دهند. ولی این‌گونه نیست و در بعضی مراکز مشکلات زیادی  در این خصوص وجود دارد.  

کد خبر 678435 برچسب‌ها سرطان پروستات اورولوژی بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سرطان پروستات اورولوژی بیماری بیمارستان سرطان پروستات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۱۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص

گیتا حاتمی زاده جراح زنان و زایمان، فلوشیپ نازایی و آی وی اف در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با سرطان سینه در بانوان اظهار کرد: سرطان سینه جز شایع‌ترین سرطان‌‌ها در بانوان بوده که وابسته به سن است. هرچه میزان سن افزایش می‌یابد، احتمال ابتلا نیزبیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر به دلیل علت‌های ناشناخته مانند آلودگی‌های غذایی و استرس‌های محیطی، سن ابتلا به این بیماری به صورت چشمگیری کاهش یافته و امروزه سرطان‌های پیشرفته پستان را در جوان‌ترها می‌بینیم؛ اما به صورت کلی هرچه سن بیشتر می‌شود شیوع سرطان پستان نیز افزایش می‌یابد.

جراح زنان و زایمان افزود: سرطان سینه در ابتدا از یک سلول سرطانی در سینه ایجاد می‌شود. به عبارت دیگر سرطان پستان زمانی ایجاد می‌شود که یک سلول در سینه از حالت عادی خود خارج و تبدیل به سلول سرطانی شود. این سلول سرطانی شروع به تکثیر کرده تا زمانی که یک توده ایجاد کند. برای اینکه یک سلول سرطانی تبدیل به یک توده یک سانتی شود حدود پنج سال زمان نیاز دارد؛ اما بعد از آن برای بزرگ‌تر شدن و رسیدن به دو سانت، نیاز به زمان خاصی ندارد و این اتفاق بسیار سریع رخ می‌دهد.

حاتمی زاده با اشاره به اینکه سلول‌های سرطان سینه از یکدیگر جدا هستند مطرح کرد: این سلول‌ها به دلیل باز بودن از یک دیگر نیازی به سایز، اندازه و زمان خاصی برای پخش شدن در سینه و نقاط دیگر بدن ندارند و حتی یک سلول بسیار کوچک هم می‌تواند پخش شود و درآینده موجب عود بیماری شود.

راهی برای پیشگیری از سرطان پستان وجود ندارد

وی با اشاره به اینکه تشخیص زودهنگام در درمان این بیماری بسیار مهم است بیان کرد: در خانم‌هایی که سینه کوچک دارند، توده حداقل باید یک سانت شده باشد تا با لمس کردن تشخیص داده شود این درحالیست که در خانم‌هایی با سینه‌های بزرگ‌ترممکن است در آزمایشات هم توده اصلا دیده نشود و نیاز به سایز بزرگ‌ترآن باشد؛ بنابراین با توجه به این موضوع که راهی برای پیشگیری از این بیماری وجود ندارد مهم‌ترین کار تشخیص زودهنگام است. این تشخیص کمک می‌کند تا پزشک قبل از گستردگی و پخش این بیماری آن را مهار کند.

فلوشیپ نازایی و آی وی اف گفت: معمولا عوامل سرطان سینه توسط خود فرد تشخیص داده می‌شود. باید هر فرد از سن ۱۸ سالگی به صورت مرتب، ماهانه و پس از اتمام دوره عادت ماهانه،  خود را معاینه کند. خانم باید با کف انگشتان دستش در حالیکه دراز کشیده است سینه را به صورت چرخشی لمس کند تا اگر توده‌ای غیر طبیعی احساس شد سریع به پزشک مراجعه کند. بر خلاف تصورات مردم، بیشتر توده‌های بدخیم درد ندارند بنابراین اکثرخانم‌ها با لمس متوجه توده‌ جدید می‌شوند.

تفاوت توده خوش‌خیم و بدخیم

حاتمی‌زاده بیان کرد: به صورت طبیعی یکسری توده‌ خوش‌خیم که مانند دانه‌های تسبیح هستند در سینه وجود دارند. این توده‌ها‌ی خوش‌خیم که در همه نقاط پستان پخش و به هورمون‌های سینه نیز وابسته‌اند. توده‌های خوش خیم اکثرا حاشیه منظم، متحرک و صاف هستند درحالی که توده‌های بدخیم به یکدیگراتصال داشته، نمی‌توان حدودی برایشان تعیین کرد و حاشیه نامنظم دارند. معمولاً درصد کمی از توده‌های سرطانی  درد ایجاد می‌کنند و اکثر توده‌های دردناک جز توده‌های خوش‌خیم هستند. اما در حالت کلی اگر خانمی با توده‌ای در سینه خود مواجه شد باید به پزشک مراجعه و مورد بررسی قرار گیرد.

اشعه ماموگرافی سرطان‌زا نیست

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود بانوان ماهانه معاینات لازم را در منزل انجام دهند. هر ۶ ماه یا یکسال یکبارتوسط پزشک معاینه و از سن ۴۰ تا ۵۵ سالگی، هرسال ماموگرافی انجام دهند. معمولا برای تشخیص بهتر، سینه میان دو صفحه تلقی شفاف قرار می‌گیرد که بااین کار شاید در حد چند ثانیه احساس فشار ایجاد شود و این چیزی نیست که درد غیر طبیعی و غیرقابل تحمل باشد. نباید این درد دلیلی برای معاینه نشدن باشد. لازم به ذکر است که برخلاف تصورات بانوان، اشعه ماموگرافی خطرناک و سرطان‌زا نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می گیرند؟
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • بررسی مهم‌ترین عوامل کاهش آمار موالید