Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی از مداخله نظامی در تایوان برای حمایت در برابر هرگونه حمله چین سخن گفت، مقامات کاخ سفید از این حرف عقب نشینی کردند.

طبق گزارش بلومبرگ، مقامات کاخ سفید در گردشی آشکار با بیان اینکه سیاست آمریکا در قبال تایوان غیرقابل تغییر باقی مانده، مدعی شدند: منظور بایدن این بوده است که آمریکا تجهیزات نظامی برای تایوان فراهم خواهد کرد و نه آنکه در صورت حمله چین، نیرو برای دفاع به این جزیره بفرستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طبق اعلام این خبرگزاری، یکی از سخنگویان کاخ سفید در تلاش برای اصلاح اظهارات رئیس جمهور آمریکا گفت: رئیس جمهور بر «سیاست چین واحد» تأکید کرده و اظهارات وی مرتبط با «قانون روابط تایوان» بوده است که طبق آن [آمریکا]برای تایوان ابزار نظامی برای دفاع از خود فراهم خواهد کرد.

اشاره این سخنگوی کاخ سفید به قانونی است که مصوبه ۹۶ امین دوره کنگره آمریکا بوده و بیان می‌دارد که سیاست آمریکا حفظ و ارتقای روابط تجاری، فرهنگی و دیگر اشکال روابط میان آمریکا و مردم تایوان، علاوه بر مردم حاضر در سرزمین چین است.

همچنین در بخشی از این مصوبه که در پایگاه کنگره آمریکا موجود است، بر ارائه تسلیحات از سوی آمریکا به تایوان تأکید شده است.

در این مصوبه کنگره همچنین ادعا شده است: برای پیشبرد اصل حفظ صلح و ثبات در منطقه غربی اقیانوس آرام، آمریکا باید کالا‌ها و خدمات دفاعی را به مقدار لازم در اختیار تایوان قرار دهد تا تایوان بتواند ظرفیت دفاع از خود را به میزان کافی حفظ کند.

پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در توکیو گفته بود ارتش آمریکا در هر حمله‌ای از سوی چین، برای دفاع از تایو. ان مداخله نظامی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مداخله نظامی کاخ سفید کنگره آمریکا رئیس جمهور کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواب رد فیلیپین به آمریکا و دادگاه بین‌المللی کیفری

رئیس جمهور فیلیپین امروز (دوشنبه) مخالفت خود را با دسترسی ایالات متحده به پایگاه‌های نظامی بیشتر در این مجمع الجزایر ابراز کرد.

به گزارش ایسنا، «فردیناند مارکوس» رئیس جمهور فیلیپین دسترسی ایالات متحده به پایگاه‌های نظامی بیشتر در این مجمع الجزایر جنوب شرقی آسیا را رد کرده است.

به نقل از فیگارو، وی اعلام کرد: پاسخ منفی است. فیلیپین هیچ برنامه‌ای برای باز کردن (دسترسی) یا ایجاد پایگاه‌های بیشتر بر اساس توافقنامه همکاری دفاعی ندارد.

مانیل سال گذشته اعلام کرده بود علاوه بر پنج پایگاه برنامه‌ریزی شده بر اساس توافقنامه همکاری دفاعی پیشرفته (EDCA) در سال ۲۰۱۴، به ارتش ایالات متحده دسترسی به چهار پایگاه نظامی دیگر را داده است.

این توافق دوجانبه به نیروهای آمریکایی اجازه می‌دهد تا تجهیزات نظامی را در پایگاه‌های فیلیپین جابه‌جا و ذخیره کنند.

همچنین فردیناند مارکوس طی نشستی با انجمن خبرنگاران خارجی فیلیپین، با حضور اعضای ارتش فیلیپین و دیپلمات‌های خارجی، گفت رودریگو دوترته، رئیس جمهور سابق را به دادگاه بین‌المللی کیفری (ICC) تحویل نخواهد داد.

دیوان بین‌المللی کیفری موسوم به آی‌سی‌سی در حال بررسی سرکوب مرگبار علیه قاچاق مواد مخدر در این مجمع الجزایر است که آغاز آن در دوره ریاست دوترته بود. مارکوس همچنین گفت اگر یک «قدرت خارجی» یک سرباز فیلیپینی را بکشد، پیمان نظامی متقابل کشورش با ایالات متحده به جریان خواهد افتاد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگه تقلب رئیس‌جمهور آمریکا لو رفت؛ راهکار کاخ سفید برای سوتی ندادن بایدن
  • «سلطان تقلب»؛ لقب جدید بایدن
  • جواب رد فیلیپین به آمریکا و دادگاه بین‌المللی کیفری
  • رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا: واشنگتن از مداخله نظامی علیه ایران بپرهیزد
  • حمله هوایی ایران بی‌سابقه بود؛ با گروه ۷ برای واکنش دیپلماتیک تشکیل جلسه خواهم داد
  • اولین واکنش بایدن به عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل
  • بایدن: حمله هوایی ایران بی‌سابقه بود؛ با گروه ۷ برای واکنش دیپلماتیک تشکیل جلسه خواهم داد
  • تلاش دوباه بایدن برای دلگرمی و افزایش روحیه رژیم اسرائیل در برابر حمله ایران
  • دومین نشست اضطراری کاخ سفید؛ گفتگوی بایدن و نتانیاهو
  • دومین نشست اضطراری اعضای تیم امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید؛ گفتگوی بایدن و نتانیاهو