Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، از ۲۲ عنوان کتاب دفاع مقدس رونمایی و از برگزیدگان، یازدهمین دوره استانی جایزه ادبی یوسف در استان تجلیل شد.

شهیدان برای حفظ انقلاب، شرف، عزت و غیرت ملی از جان خود گذشتند

در این مراسم، سردار غلام‌عسگر کریمیان، آزاده و رزمنده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به وظیفه خطیر و حساس خبرنگاران در جامعه اظهار کرد: در باب عملیات بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر، اصحاب رسانه و قلم قطعاً پژوهشگر هستند و باید هم، چنین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رزمندگان ما از فرهنگ اباعبدالله الحسین(ع) الهام گرفته و مظلومانه جنگیده‌اند تا انقلاب، شرف، عزت، غیرت ملی ما را حفظ کنند اما متاسفانه برای معرفی این فرهنگ، اصحاب رسانه نتوانسته‌اند، آن طور که شایسته است کار کنند که باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت گیرد.

فرمانده سابق سپاه عاشورا با بیان اینکه، معتقدم از مناطقی چون اردبیل باید نهضت روایت‌گری راه بیفتد، ادامه داد: نبرد بین جبهه انقلاب اسلامی و استکبار جهانی همچنان ادامه دارد؛ چرا که نبرد بین حق و باطل است.

سردار کریمیان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در پیچیده‌ترین جنگ ادراکی و اعتقادی دشمن قرار گرفته و در این شرایط حساس باید زمینه تبیین حقایق و طرح بسیاری از مسائل فراهم آید.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری و مقابله با این جریان، لازم است شما افسران جنگ نرم، بیانیه گام دوم انقلاب را بخوانید و استنتاج کنید و نسبت به مخاطبان گوناگون، مطالبه ایجاد کنید.

 آزاده و رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: در عرصه جهاد تبیین و نبرد شناختی، تحقیق و پژوهش واجب است. شما میدان‌دار هستید و لازم است همگی انجام وظیفه کنیم.

علی واحد، مدیرکل اداره و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این مراسم بیان کرد: در جشنواره ادبی یوسف ۴۱ اثر به مرحله استانی راه یافته بود که بعد از داوری از مولفان سه اثر تجلیل شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های کلانی به‌مناسبت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان در سطح استان خواهیم داشت، افزود: بیش از ۱۵۰ برنامه برای استان پیش‌بینی شده است که این برنامه‌ها، با شعار محوری «ما مقاوم هستیم» انجام خواهند گرفت.

واحدتشریح کرد:صبح‌گاه مشترک نیروهای مسلح با هماهنگی سپاه استان و حضور رزم‌نوازان نیروهای نظامی و انتظامی در میادین شهر با عنوان «بانک مقاومت و پیروزی»، برگزاری یادواره‌ها در تمامی شهرستان‌ها، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری شورای راهبردی بانوان دفاع مقدس، آغاز فراخوان شعر دفاع مقدس و اجرای ۳ تئاتر با عناوین «بابا نفس داد، معبد سیمرغ و قدم‌های رستگار» از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در سطح استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجموعه ۱۲ جلدی «شرح مستان» اثر سیده صغری جوادی، «بانوی نینوا» اثر سعید دست‌افشان، «پری» اثر اعظم شریف، مجموعه داستان کوتاه «شهر عسل» اثر نیره محرمی رنجبر و «سطرهای ارغوانی» مجموعه داستان‌های منتخب نهمین دوره جایزه ادبی یوسف به کوشش و تدوین پری آخته از جمله کتاب‌های رونمایی شده در این مراسم بود.

همچنین در حوزه ادبیات نمایشی، «تابو» اثر فرزاد فرزانه، «پنجره‌ها» اثر سید رزاق صفوی هیر، «سمفونی من و تو» اثر مجید برجعلی‌زاده، «سمفونی گودال» اثر حسین قربان‌زاده، «ترشی نارگول» و ترجمه ترکی «آنالار روایتی» اثر مونا منادی، رونمایی شد.

گفتنی است؛ نتایج مرحله استانی یازدهمین جایزه ادبی یوسف، به داوری محمد حسین حسین‌پور، فرانک انصاری، پری آخته، با درخشش طوبی حسین‌زاده، خدیجه سلمانی، توران قربانی و مونا منادی به‌کار خود پایان داد.

در پایان این رویداد، دبیرخانه استانی جایزه ادبی یوسف، برای دریافت آثار دوازدهمین دوره این جشنواره و همچنین جشنواره شعر دفاع مقدس، اعلام آمادگی کرد.


انتهای پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب دفاع مقدس جایزه ادبی یوسف دفاع مقدس آزادسازی خرمشهر قهرمان جایزه ادبی یوسف دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۲۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «کبوترانه تا خدا» در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیین رونمایی از کتاب «کبوترانه تا خدا» با حضور علاقمندان به کتاب و کتابخوانی به میزبانی هیئت خادم الرضا و در حسینیه بنی فاطمه برگزار شد.

این اثر به نویسندگی محدثه سادات طباطبایی مجموعه دعا‌ها و زیارات را برای قشرکودک و نوجوان به زبان ساده و کودکانه آورده است. کتاب «کبوترانه تا خدا» به همت انتشارات کتابک در ۱۷۶ صفحه منتشر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جایزه شعر و ادبیات محلی به نام حیدرعلی طالب‌پور بروجنی پایه‌گذاری می‌شود
  • لذت یک رکوردشکنی ادبی و اشعاری که ذوق آقا را به همراه داشت
  • دوهفته کارگردانان جشنواره کن جایزه جدید می‌دهد/تجلیل شانتال آکرمن
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • عبدالله سیدران از دنیا رفت
  • جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان در یک قدمی اجرا
  • بزرگداشت پدر ویراستاری نوین در عالم نشر و فرهنگ ایران
  • تجلیل از خیران و حامیان ایتام کمیته امداد استان اردبیل
  • رونمایی از کتاب «کبوترانه تا خدا» در قم
  • رونمایی از کتاب «کبوترانه تا خدا» در قم