Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@13:08:59 GMT

اسامی ۱۴۴ «روانشناس نما» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۲۷۶۶

اسامی ۱۴۴ «روانشناس نما» منتشر شد

فرارو- محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: بنابر افزایش تعداد روانشناس نما و یا روانشناس‌های زرد در جامعه و فضای مجازی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تصمیم به پیشگیری و عدم آسیب رساندن این افراد به مردم جامعه کرد.

به گفته رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور طبق تبصره ۳ ماده ۴ و ماده ۵ قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور افراد جامعه باید از مراجعه به افراد فاقد مجوز و شماره نظام روان شناسی و مشاوره جهت مشاوره روان شناسی یا کلاس‌های آموزشی حضوری و آنلاین خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتمی گفت: در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در فضای مجازی خدمات روانشناسی و مشاوره به صورت فعال ارائه می دهند که بیش از نیمی از این افراد مجوز ندارند و یا روانشناس نیستند.

او گفت: بر اساس ارزیابی‌های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور امروز در اولین لیست اسامی ۱۴۴ روانشناس نما و یا روانشناس زرد که فاقد مجوز از سازمان نظام روانشناسی است در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور قرار گرفت.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: از تمامی شهروندان درخواست داریم صفحات این افراد را در فضای مجازی دنبال نکنند تا این افراد بیش از این به شهروندان آسیب وارد نکنند.

سازمان‌نظام‌روان‌شناسی اسامی افراد «غیرروان‌شناسِ بدون‌مجوز» را منتشر کرد که درمیان آن‌ها نام چهره‌هایی چون انوشه، هلاکویی، ایمان سرورپور، علیرضا شیری و... به چشم می‌خورد. چهره‌هایی که برخی از  آنها مدام در تلویزیون و یا رسانه‌های دیگر به عنوان روانشناس حضور دارند و دارای تریبون هستند. 

اسامی ۱۴۴ روانشناس نما به شرح زیر است:

آرام نویدی

آرامش انرژی مثبت حس ناب

آرامش درون (ناصر جهانبخش)

آرزو زارع (معجزه ذهن قانون جذب شکر گزاری)

آزاده دو دانگه

آزیتا ساعیان

آفرینش کوانتومی مرتضی نوری

آکادمی باور /مصطفی نژاد غفار

احمد مهدی زاده (قانون جذب)

استر هیکس |آبراهام هیکس

الهام تاجیک

امیر باقری

امیر شریفی

امیربابکیان(رشد فردی)

انرژی مثبت|آگاهی|خود شناسی

انگیزشی|موفقیت|توسعه فردی

انگیزشی،آموزشی،توسعه فردی

اکرم ملامحمدی

ایمان سرور پور

ایمان عامری

بابک خسرو نژاد

برنامه ریزی |توسعه فردی

بهاره استادی مدرس متافیزیک

بهزاد شهسواری/رشد فردی

بهزاد مشکانی

توسعه فردی|روانشناسی

توسعه فردی،کوچینگ،غزلیسم

حریر شمس

حمید ندیمی/توسعه فردی/

حمید یزدی(آموزش دوره پیشرفته قانون جذب)

خود باوری انگیزشی و قانون جذب

دکتر نکته

راضیه میرزایی

رشد فردی بهار یاری

رضا یزدانی |مربی توسعه فردی

رنه سینانی

روح انگیز امین

زناشویی همسرداری خانواده

زندگی ایده آل

زهرا غروی/توسعه فردی

زوج زندگی(زناشویی |سکس تراپی | روانشناسی )

سابلیمینال،قانون جذب،کد جذب

سابملیمینال با حقیقت پنهان

سابملیمینال رویا

ساناز اسبقی (قانون جذب عشق و مراقبه اسبقی)

ساناز ندایی / قانون جذب

سانازندایی/قانون جذب

سجاد زمانی

سعید احمدی پور

سمانه جواهری_رشد فردی

سهیل رضایی

سپیده تیمور پور|توسعه فرد

سیده فاطمه سادات

سیده فروغ عقیلی

سیگنال مثبت

سیگنال مثبت/فنگشویی

شادبوم/سخنران

شهرام ابوطالبی

شهرام اسلامی

شهرام علی پور

شهلا اشکش مدرس فنگشویی/موفقیت /توسعه فردی

صبا پیری | مشاور و مربی رشد فردی

طاها حبیب

عباسمنش

عباسمنش،قانون جذب،انگیزشی

عبداللهی،فنگشویی،توسعه فردی (راه مهتابی)

عقیله سلطان پور

علی جمشیدی

علی حق دوست

علیرضا خروطی | مربی تغییر و تحول

علیرضا شریعتی

علیرضا شیری

علیرضا نظری |ای اف تی|پاکسازی

غزل رامتین فر

فاطمه حسنی

فرزانه شعبان

فرزانه قهرمانی

فرشید پاکزات

فرهنگ هلاکویی

فریده سیدی پور

فنگشویی توسعه فردی جادوی ذهن

قانون جذب قانون زندگی

قانون جذب قانون زندگی

قانون جذب قانون شگفتی خدا هوشنگ قربانیان

قانون جذب و انرژی مثبت

قانون جذب کائنات

قانون کائنات و جذب ثروت

قدرت ذهن و معجزه افکار مثبت

لایف کوچ فاطمه اسماعیلی

ماهان تیموری

مجله زناشویی

مجله زناشویی

مجله موفقیت گری وی

مجله موفقیت گری وی

محبوبه سر لک

محدثه یایجی |مربی توسعه فردی

محسن محسنی

محمد رضا شایق

محمد سپهری مهارت های زندگی

محمد صادق بیات

محمد عرشیان فر

محمود معظمی

محمودانوشه

مدیتیشن | مراقبه |آرامش درون

مریم لسانی

مریم مبارکی

مریم مبین زاده/کوچ خودشکوفایی

مریم محمودی

مریم گنجی |توسعه فردی

مستر رموز حال خوب

مشاور زناشویی و سکسولوژی

مشاور زناشویی(سانی)

معجزه افکار

معصومه تیموری

ملاقات با خویشتن

مهارت های ذهنی با محیا محمود

مهدی سادات اعلایی

مهدی عرب زاده

مهدی کاردان

مهرداد آقاجانی

مهرداد ارجمندی

مهشید رییسی

موفقیت و ثروت

مژگان پیروز

میترا نوری

میر موسوی/سخنران وکوچ

میلاد پاکار (قانون جذب ودر آمد دلاری)

نادیا قوریوند

ناصردکانی

نجمه طاهری|کوچ و بیزنس

ندا رنجبر(ندای عشق توسعه فردی فنگشویی)

نفیس بابایی همراه موفقیت شما

نیلوفربرجی

نیکی زند،موفقیت و توسعه فردی

هادی معماری

ویدا غیومی

پروانه کاظمی

پگاه هنر دوست(قانون جذب)

کاوشکده|مجله توسعه فردی

کوروش معدلی

کیان زرین قانون جذب ثروت

گیتی برازنده ان ال پی

یاسر متحدین

منبع: فرارو

کلیدواژه: روانشناس نما نظام روانشناسی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور روانشناس نما توسعه فردی قانون جذب رشد فردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما باید به دنبال پرورش نخبگان معمولی باشیم

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رنانی صبح سه شنبه در نشست بررسی کتاب «آسیب شناسی نخبگی در ایران» با انتقاد از نظام آموزشی کشور اظهار کرد: ترس من آن است که مدارس استعدادهای درخشان ما تبدیل به مدارسی شوند که تنها ذهن دانش آموزان ما را با داده‌ها پر می‌کنند. این در حالی است که اشخاص باید داده‌های پیرامون خود را بجوند و با کشف روابط علی و معلولی، آن‌ها را به اطلاعات تبدیل کنند. وقتی توانستند این داده‌ها را هضم و جذب کنند تا به انرژی وجودی تبدیل شود، می‌توانیم از تولید «علم و دانش» صحبت کنیم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: امروز بخش عظیمی از دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های ما به انتقال داده‌ها و حفظیات معطوف شده و در بهترین حالت ما دانشجویان را در پایان نامه‌ها به تولید اطلاعات تبدیل می‌کنیم و خبری از تولید علم و دانش نیست. به ما می‌گویند اگر می‌خواهی استاد بشوی باید چندین مقاله بنویسی و با این شیوه دیگر انسان دانشگاهی فرصتی برای آنکه خودش بر روی مسائل کشورش فکر کند، ندارد.

وی خاطرنشان کرد: نظام آموزشی را وقتی می‌توانیم مفید بدانیم که نیازهای کشور را پاسخ دهد و اگر امروز نمی‌توانیم از این سیستم آموزشی راه حل خلق کنیم به خاطر این است که این نهادهای آموزشی ما در فراگیری داده و نهایتاً در سطح تولید اطلاعات باقی مانده‌اند. امروز دانش آموزان انبوهی از حفظیات و کسب داده‌هایی هستند که نمی‌توانند آن را به سطح بالاتر تبدیل کنند.

رنانی با انتقاد از تربیت انسان تک بعدی در مدارس تیزهوشان ابراز داشت: نظام آموزشی ما امروز دانش آموزان را در عرصه رقابت پرتاب کرده است و تمرکز مدارس تیزهوشان بر پرورش هوش و آی کیو است این در حالی است که تمرکز ما باید بر تربیت با روش‌های معمول زیستی باشد. باید از تمامی ویتامین‌های اجتماعی حد قابل قبولی در وجود دانش آموز باشد نه آنکه مانند انیشتین، شخص در یک بعد نابغه باشد اما در زندگی شخصی خود شکست بخورد.

نویسنده کتاب آسیب شناسی نخبگی در ایران ادامه داد: اگر امروز پژوهشی صورت گیرد متوجه می‌شویم که میزان موفقیت بقال‌ها از میزان موفقیت المپیادی‌ها در زندگی‌شان بالاتر بوده است! در مدارس خاص تنها به پرورش هوش ریاضی و امثالهم می‌پردازند حال آنکه برای زیست مقول نیاز به پرورش انواع هوش‌ها مانند هوش اجتماعی و هوش معنوی داریم. نخبه‌ها اگر چه به جامعه بشری خدمت می‌کنند اما لزوماً این گونه نیست که بتوانند زندگانی خودشان را ارتقا دهند.

وی افزود: ما برای طی مسیر زندگی بیش از سه نوع بازی سراغ نداریم. حالت اول بازی موفقیت است که در آن شخص کل زندگی خود را بر مدار موفقیت تنظیم می‌کند. حالت دوم، بازی مفید بودن است که شخص می‌خواهد در آن پیوسته برای دیگران و جامعه مفید باشد و حالت سوم بازی خوشبختی است که در این بازی شخص در نهایت با خود می‌گوید «چه خوب شد که به دنیا آمدم». در دو حالت شما بعد از موفقیت و مفید بودن به دنبال مرحله بعدی هستید ولی در بازی خوشبختی، مسئله اصلی خود شما هستید.

این استاد دانشگاه اصفهان تصریح کرد: در بازی خوشبختی مسیر اصالت دارد و در بازی موفقیت رسیدن به هدف و نتیجه. کسی که مسیر را فقط گاز می‌دهد از مسافرت تنها خستگی نصیبش می‌شود در حالی که می‌توان از کل مسیر لذت برد. بازی خوشبختی زیستن برای خویشتن است و در ادامه می‌تواند به موفقیت شخصی و مفید بودن برای جامعه هم برسد.

رنانی در ادامه صحبت‌های خود در جمع دانش آموزان مرکز استعدادهای درخشان اصفهان هشدار داد: اگر بگوییم بچه‌ها را طوری تربیت کنیم که بعداً دقیقاً این طور از آن استفاده کنیم، نگاهی ابزاری به آنها داریم. این در حالی است که اگر کسی در مسیر تربیت طبیعی قرار گیرد، خودش در موقعیتی مناسب، استعدادش را بروز می‌دهد. هر کس در مسیر طبیعی و سیر با لذت خود قرار گیر بالاخره روزی خواهد درخشید و بسیاری از فشارها به بهانه تربیت، اضافی است.

وی افزود: انسان سالم کسی است که در سایه «خردورزی» به زیستی متعادل برسد. به همین منظور ما باید به دنبال پرورش نخبگان معمولی باشیم. یعنی در مدارس تیزهوشان باید افراد خوب ورزش کنند، تغذیه خوب و تفریحات سالم داشته باشند. نظام روابط انسانی خود را گسترش دهند. امروز در نظام آموزش ما خبری از بسط خردورزی نیست. این خرد است که جایگاه تمام داده‌ها و اطلاعات را از نو مشخص می‌کند.

این استاد اقتصاد بیان کرد: نشانه رشد یافتگی یک نخبه آن است که در تلاطمات به هم نریزد. ناراحتی و سوگ طبیعی است اما در نهایت تعادل زندگی شخص نباید به هم بخورد. جامعه جهانی به دنبال آن است که از نخبه‌ها برای پیشبرد مرزها استفاده کند و این خوب است اما آنچه برای مهم است، سرنوشت خود شخص است.

رنانی خطاب به دانش آموزان گفت: درجه انسان بودن ما به میزان انتخابگر بودنمان است. اولین کار شما اثبات انسانیت خودتان به خودتان است و این با انتخاب بزرگ صورت می‌گیرد. شما باید از انتخاب‌های گله وار بیرون بیایید. کسی که جایگاه خودش را پیدا کرده و در بازی خوشبختی می‌گوید خدا را شکر که هستم، دیگر صورت مسئله مهاجرت برایش معنایی نخواهد داشت. کسی که در ایران نتواند مسیر خوشبختی را پیدا کند، در هیچ جای دنیا هم نمی‌تواند. مهاجرت وقتی معنا دارد که در راستای مسیر طبیعی رشد فرد باشد و در غیر این صورت فرار هیچ دردی را دوا نمی‌کند و چه بسا انسان برای رسیدن به زیستی متعادل و معقول از قرار گرفتن در موقعیتی با جایگاه اجتماعی ویژه‌تر و یا درآمد بالاتر پرهیز می‌کند.

کد خبر 6086207

دیگر خبرها

  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • ما باید به دنبال پرورش نخبگان معمولی باشیم
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • مشاوره؛ حریمی امن برای بازیابی، تقویت و پیشرفت
  • بسکتبال NBA | اسامی نامزدهای نهایی جوایز فصل عادی
  • کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد