Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارتخانه های امور خارجه، خزانه‌داری، بازرگانی و کار آمریکا به شرکت های آمریکایی درباره تجارت با شرکت های دولتی سودانی هشدار دادند.

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این وزارتخانه ها  توصیه ای  تجاری درباره سودان منتشر کردند که در آن بر خطرات فزاینده برای اعتبار شرکت ها و شخصیتهای آمریکایی دخیل در تجارت با شرکت‌های دولتی سودانی و شرکت‌های تحت کنترل ارتش این کشور تاکید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا ادعا شده است که  این خطرات از اقدامات اخیر شورای حاکمیت سودان و نیروهای امنیتی تحت فرماندهی ارتش،  نقض جدی حقوق بشر علیه معترضان، ناشی می شود. 

در این بیانیه آمده است: اقدامات اخیر ارتش سودان این خطرات را تشدید کرده است و می تواند بر شرکت ها و افراد آمریکایی و عملیات آنها در سودان تأثیر منفی بگذارد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: شرکت ها و شخصیت های آمریکایی فعال در سودان باید بررسی‌های لازم را در رابطه با مسائل حقوق بشر در این کشور انجام دهند و از خطرات بالقوه برای اعتبار خود به دلیل فعالیت‌های تجاری یا معاملات با شرکت‌های دولتی سودان و شرکت‌های تحت کنترل ارتش این کشور آگاه باشند.

با وجود اعلام ممنوعیت هرگونه تظاهرات اعتراضی از سوی مقام های سودان، معترضان به دولت نظامی حاکم در این کشور، بار دیگر به خیابان ها آمدند و به سمت کاخ ریاست جمهوری در حرکتند.

به گزارش ایران اکونومیست از الجزیره، تظاهرات روز پنجشنبه به عنوان بخشی از تظاهرات میلیونی مردم در خارطوم برای استقرار حکومت غیر نظامی در کشور و پاسخگویی به کشتار تظاهر کنندگان از سوی دولت نظامی به سمت کاخ ریاست جمهوری ادامه دارد.

سودان در ماه‌های اخیر به دلیل کودتای نظامیان علیه دولت این کشور، دستخوش تظاهرات و ناآرامی‌های گسترده شده است. معترضان خواهان کناره گیری نظامیان از قدرت و واگذاری آن به غیرنظامیان، برگزاری انتخابات دمکراتیک و حل مشکلات اقتصادی کشور هستند.

سازمان ملل نیز با ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها در سودان، نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی و بروز قحطی در این کشور هشدار داده است.

کمیته مرکزی پزشکان سودان پیش‌تر اعلام کرده بود که از ۲۵ اکتبر ۲۰۲۱، بیش از ۸۰ نفر در تظاهرات مردمی علیه دولت نظامی و تشکلیل دولت مردمی به ضرب گلوله نظامیان کشته شده اند.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: دولت بایدن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دولت بایدن شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بزرگ درباره چگونگی پاسخ به ایران؛ از حمله به انبار تسلیحاتی تا عملیات ترور!

یک مسئول صهیونیست در اظهاراتی گفت: پاسخ اسرائیل به ایران حمله به زیرساخت‌های نظامی، انبارهای تسلیحاتی و عملیات ترور مسئولان خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری واللا، وی تاکید کرد: ایرانی‌ها هنور حرف آخر خود را نزده‌اند و ارتش اسرائیل برای تحرکات بیشتر آماده می‌شود. این مسئول صهیونیست خاطرنشان کرد: ما باید حملات گسترده علیه منافع ایران را تصور کنیم، اما میدان اصلی جنگ ما نوار غزه است.

وی در ادامه افزود: منافع ایران در منطقه متعدد است و این امر باعث می‌شود که راه‌های زیادی پیش‌روی اسرائیل برای اقدام ایجاد شود.

اخیرا یک رسانه آمریکایی در گزارشی مطرح کرد که آمریکا بر اساس ارزیابی مکالمات مقامات واشنگتن و رژیم صهیونیستی پیش از عملیات «وعده صادق» ایران، انتظار دارد که پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران «محدود» باشد.

شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی در این باره گزارش داد که چهار مقام آمریکایی به شبکه ان‌بی‌سی گفتند مقامات واشنگتن انتظار دارند که گستره پاسخ رژیم صهیونیستی به حمله روز شنبه ایران به اهدافی در اراضی اشغالی، محدود و احتمالا شامل حمله علیه نیروهای نظامی و «نیروهای نیابتی تحت حمایت ایران» در خارج از ایران باشد.

همچنین سه مقام آمریکایی دیگر مدعی شدند که گزینه‌های رژیم صهیونیستی ممکن است شامل حملاتی در داخل سوریه باشد. این مقامات می‌گویند انتظار ندارند که پاسخ رژیم صهیونیستی هدف قرار دادن مقامات ارشد ایرانی باشد، بلکه در عوض، هدف قرار دادن محموله‌ها یا انبارهایی خواهد بود که ادعا می‌شود قطعات پیشرفته موشکی، تسلیحات یا قطعات و تجهیزاتی که از ایران برای حزب‌الله فرستاده می‌شود.

مقامات آمریکایی گفتند که واشنگتن قصد مشارکت در این پاسخ نظامی احتمالی را ندارد. آن‌ها انتظار دارند که رژیم صهیونیستی اطلاعات مربوط به اقداماتی را که انجام خواهد داد، از پیش با واشنگتن در میان بگذارد، به‌ویژه اگر برای آمریکایی‌ها در منطقه پیامدهایی منفی به همراه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • ایکس در پاکستان فیلتر شد
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد
  • ادعای بزرگ درباره چگونگی پاسخ به ایران؛ از حمله به انبار تسلیحاتی تا عملیات ترور!
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • ادعای مقام صهیونیست درباره چگونگی پاسخ به ایران
  • سیاستهای تنظیم‌گری دولت در بازار مسکن ۱۴۰۳/ سهم درآمدهای پایدار دولت به ۵۲ درصد رسید