Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اعلام کرد که پیش بینی می شود شمار افراد مبتلا به آبله میمون در آینده در این کشور افزایش یابد.

به گزارش ایران اکونومیست، جنیفر مک کویستون معاون مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در مصاحبه با شبکه هیالیو نیوز گفت: احتمالاً موارد دیگری از ویروس آبله میمون در آمریکا گزارش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مک کویستون، تا کنون آزمایش چهار مرد در آمریکا به ارتوپاکس جنس ویروس هایی که آبله میمون به آن تعلق دارد، مثبت شده اند.

از اواسط اردیبهشت ماه تا کنون چندین مورد آبله میمون در ۱۶ کشور جهان از جمله اروپا و آمریکا ثبت شده است.

آژانس بهداشت اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد بیماری آبله میمون به راحتی بین انسان‌ها منتشر نمی‌شود و سرایت آن از فردی به  فرد دیگر تحت شرایط خاصی صورت می‌گیرد.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت همچنین بر این باورند که سرایت ویروس آبله میمون از انسان به انسان سخت و شیوع این بیماری در سطح گسترده بعید است.

به اعتقاد دکتر آندره آمون از مرکز پیشگیری از بیماری‌های اتحادیه اروپا شیوع ویروس آبله میمون در سطح گسترده بسیار پایین است چون سرایت از طریق تماس پوستی و رابطه جنسی انجام می‌شود.

آبله میمون یک عفونت ویروسی نادر و شبیه به آبله انسان است و اولین بار در سال ۱۹۵۸ در میمون‌هایی که برای تحقیق نگهداری می‌شدند، کشف شده و اولین مورد آبله میمون در انسان نیز در سال ۱۹۷۰ میلادی شناسایی شد.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اتحادیه اروپا ، ایالات متحده آمریکا ، سازمان جهانی بهداشت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت پیشگیری از بیماری آبله میمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۲۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله

شاهرخ یارویسی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به پای کار بودن ۵۰ اکیپ بخش دولتی و خصوصی برای انجام واکسیناسیون دام‌های سبک استان علیه بیماری آبله، گفت : انتظار داریم دامداران استان با اکیپ‌های واکسیناسیون همکاری کنند.

وی با بیان اینکه کار واکسیناسیون دام‌های سبک استان علیه بیماری آبله به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شود واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز در این مرحله انجام شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: سال گذشته تمامی جمعیت گوسفند و بز استان کرمانشاه علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه آبله یک بیماری ویروسی است که بیشتر در فصل بهار و پاییز دام‌های سبک را درگیر می‌کند، گفت: بیماری آبله در صورت شیوع می‌تواند خسارات اقتصادی زیادی را متوجه بخش دامداری کند و از این حیث مقابله با شیوع بیماری اهمیت دارد.

یارویسی با بیان اینکه بیماری آبله خطری برای انسان ندارد و جزو بیماری‌های قابل انتقال به انسان نیست، تصریح کرد: این بیماری با علائمی مثل تب و ایجاد حالت افسردگی در دام همراه بوده و در نقاط کم مو و سرو صورت دام نشانه ضایعات پوستی ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری در جمعیت بالغ گوسفند و بز بین پنج تا ۵۰ درصد است و بین دام‌های نابالغ تا ۹۰ درصد هم می‌رسد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید