Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد دولت جو بایدن در حال مذاکره برای بهره برداری از ذخایر گازوئیل فدرال برای مقابله با کمبود انرژی در این کشور است.

تارنمای خبری هیل روز دوشنبه به وقت محلی به نقل از یک مقام آگاه با بیان این مطلب نوشت: یک تیم بین سازمانی متشکل از مقامات در حال نظارت بر منابع گازوئیل در سواحل شرقی آمریکا و تدوین توصیه های سیاستی برای رسیدگی به آنها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیل به نقل از این مقام آمریکایی که نامش را بیان نکرده است،  افزود: این تیم  توصیه های اضطراری را برای رئیس‌جمهوری آماده کرده است تا در صورت بدتر شدن شرایط، از ذخیره نفت شمال شرق استفاده شود. ما این را یک گزینه برای مقابله با کمبود عرضه گازوئیل در کوتاه مدت می نامیم.

دولت آمریکا پیش از این در سال ۲۰۱۲ پس از طوفان بزرگ "سندی" از این ذخایر در شمال شرق این کشور استفاده کرده بود.

این مقام کاخ سفید ادعا کرد که دلیل کمبود گازوئیل در آمریکا تهاجم روسیه به اوکراین است.

بر اساس آمار انجمن خودروی آمریکا، چهارشنبه گذشته قیمت هر گالن (۳.۸ لیتر) گازوئیل در این کشور ۵.۵۸ دلار رسید که خود رکوردی تازه محسوب می شود.

اما افزایش قیمت  در مناطق شمال شرقی آمریکا که پالایشگاه های کمتری دارد، بیشتر بوده است. قیمت هر گالن گازوئیل در نیوانگلند در چهارشنبه گذشته ۶.۴۳ دلار محاسبه شده است.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا طی ماه ها تلاش کرده از تبعات سیاسی ناشی از افزایش قیمت های بنزین جلوگیری کند اما افزایش بهای انرژی تبدیل به کابوسی برای دولت او شده است.

بر اساس داده‌های انجمن خودروی آمریکا، میانگین قیمت  هر گالن (۳.۸ لیتر) بنزین معمولی به ۴.۵۶ دلار رسیده است.

افزایش قیمت بنزین در آمریکا در میان تلاش اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه به دلیل جنگ اوکراین و همچنین در میان تورم بی سابقه در آمریکا اتفاق می افتد.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا همزمان با جنگ اوکراین به دلیل افزایش فزاینده قیمت ها و تورم تاریخی، تحت فشار بسیاری در داخل کشورش قرار دارد که هرلحظه بر ابعاد این بحران اقتصادی افزوده می شود.

وزارت کار آمریکا، تورم در ماه آوریل (ماه گذشته میلادی) را ۸.۳ درصد اعلام کرد که همچنان در بالاترین سطح در ۴۰ سال  گذشته است. تورم در ماه مارس  ۸.۵ درصد بود.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: تحولات اوکراین ، ایالات متحده آمریکا ، نفت و انرژی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تحولات اوکراین ایالات متحده آمریکا نفت و انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۲۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند

رئیس‌جمهور آمریکا در یادداشتی در روزنامه وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده با آنکه اسرائیل و اوکراین قادر به دفاع از خود هستند، اما برای انجام این کار به کمک‌های ایالات متحده وابسته‌اند.

جو بایدن در ادامه با بیان این ادعا که ایران و روسیه خواستار نابودی اسرائیل و اوکراین هستند نوشته است: «ما نباید هیچ یک از این پیامد‌ها را بپذیریم.»

بایدن در این مقاله با بیان اینکه «الان وقت تنها گذاشتن دوستانمان نیست» از مجلس نمایندگان آمریکا خواست طرح اضطراری امنیت ملی برای کمک به اوکراین و اسرائیل را به تصویب برساند. 

رئیس‌جمهور آمریکا نوشته است: «با آنکه هر دو کشور قادرند از حاکمیت خودشان دفاع کنند آنها برای انجام این کار به کمک آمریکا از جمله سلاح‌های آمریکایی وابسته‌اند.»

وی اضافه کرده است: «هم اوکراین و هم اسرائیل از سوی دشمنانی که به دنبال نابود کردن آنها هستند هدف حملاتی آشکار قرار گرفته‌اند.»

بایدن در ادامه ادعای خود نوشته است: «پوتین می‌خواهد مردم اوکراین را تحت انقیاد خود آورد و این کشور را به بخشی از یک امپراطوری روسیه‌ای جدید تبدیل کند. حکومت ایران هم خواستار نابود کردن اسرائیل برای همیشه است.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند