Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای احمد کریمی گفت: از زمان ابلاغ الکترونیکی شدن بارنامه‌های کامیون تاکنون تنها یک درصد از شرکت‌های بزرگ حمل و نقلی اقدام به صدور بارنامه به صورت الکترونیکی کرده‎اند و بسیاری از شرکت‌های کوچک حمل و نقلی اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند.

به گفته دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیون‌داران کشور هم اکنون شاهد افزایش صدور بارنامه‌های جعلی در حوزه الکترونیکی هستیم، چراکه با توجه به الکترونیکی شدن و فراهم نشدن زیر ساخت‌های لازم و نبود نظارت توسط دستگاه‌ها شاهد افزایش پرینت کاغذ‌ها با کد رهگیری تقلبی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از شرکت‌های حمل و نقلی همچنان بارنامه کاغذی در اختیار دارند و در بخشنامه ابلاغ شده هم اعلام شده که تا زمانی که صدور بارنامه کاغذی به صفر نرسیده از بارنامه الکترونیکی استفاده نشود.

در طول اجرای این طرح یک سری مشکلات وجود دارد که از قبل پیش بینی نشده بود، اما باید در طول اجرای این طرح اقدامات جامع‌تر و تدابیر کاملی تری توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای صورت گیرد.

پیش از این معاون حمل و نقل سازمان راهداری اعلام کرده بود که برای تحقق دولت الکترونیک و در پی مصوبات معاون اول رئیس‌جمهور در مورخ هشتم آبان ۱۴۰۰، حذف فیزیکی بارنامه محقق شد.

صدور بارنامه به عنوان سند رسمی حمل به استناد قانون الزام صورت می‌پذیرد و عوارض قانونی جاده‌ای از محل صدور بارنامه به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود، همچنین رابطه حقوقی میان صادر کننده سند حمل با حمل کننده کالا توسط بارنامه مشخص شده و تعیین ارزش بها ارائه این خدمات یعنی صدور بارنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی که به عنوان فاکتور فروش ارائه خدمت تلقی می‌شود، از وظایف حمل کننده کالاست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل بارنامه الکترونیکی صدور بارنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوز‌های صنفی دارند؟

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد در میان استان‌ها رتبه‌های برتر تبدیل مجوز‌های صنفی کاغذی به شناسه یکتا متعلق به لرستان، گیلان، همدان و چهارمحال و بختیاری است که به ترتیب ۳۰.۴ درصد، ۲۳ درصد، ۱۷.۴ درصد و ۱۷ درصد از پروانه‌های صنفی معتبر را به شناسه یکتا تبدیل کرده‌اند.

اما در میان استان‌ها کمترین میزان تبدیل پروانه‌های صنفی کاغذی به شناسه یکتا در بوشهر، ایلام و گیلان انجام شده است. در این استان‌ها میزان تبدیل مجوز‌های صنفی کاغذی به شناسه یکتا به ترتیب ۶.۳ درصد، ۵.۵ درصد و ۴.۸ درصد است.

از ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ مجوز‌های کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمات نمی‌دهند. اگر فعال اقتصادی هستید ولی شناسه یکتا ندارید یعنی نام‌تان در سامانه qr.mojavez.ir نیست از طریق نشانی اینترنتی mojavez.ir می‌توانید به صورت غیرحضوری و راحت شناسه یکتا بگیرید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟
  • کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوز‌های صنفی دارند؟
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیک تا پایان اردیبهشت‌ماه
  • درخواست یزدی‌ها برای صدور مجوز کسب و کار
  • ۵۷ هزاریزدی درخواست صدور مجوز کسب و کار دادند 
  • برنامه ریزی چین برای ساخت مرکز حمل و نقلی در ازبکستان جهت ارتقا مسیر تا اروپا
  • ۳۳۶ هزار پروانه کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور
  • توزیع بیش از ۱۳۹ هزار تذکره در تخار
  • جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور به چهارمحال و بختیاری رسید