Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@17:54:23 GMT

خرسون اوکراین روبل روسی را پول رسمی اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۲۹۳۶

خرسون اوکراین روبل روسی را پول رسمی اعلام کرد

به گزارش ایرنا،  نهاد اداره کننده منطقه خرسون در جنوب اوکراین با اعلام این مطلب افزود: این منطقه در حال تبدیل شدن به یک منطقه ارزی دوگانه است.

این نهاد افزود: روبل به همان روشی که گریونا در گردش است درمعاملات به جریان خواهد افتاد.

براپایه این گزارش،  شرکت‌ها و کارآفرینان می توانند کالاها را به هر دو ارز معامله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرد  اوکراین کنترل تمام منطقه خرسون و همچنین بخش‌هایی از سه منطقه دیگر را از دست داده است.  

برچسب‌ها اوکراین روبل روسیه جنگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روبل روسیه اوکراین روبل روسیه جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش منطقه‌ای، عامل تحریک نرخ ارز در بازار غیر رسمی

رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه افزایش نرخ ارز در روز‌های اخیر دلیل اقتصادی منطقی در پس خود ندارد، گفت: بروز تنش‌های اخیر باعث بالا رفتن کاذب قیمت دلار شده است.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید یوسف حسینی» رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون شرایط فعلی بازار ارز و تاثیری وقایع اخیر در بالا رفتن قیمت دلار اظهار کرد: افزایش نرخ ارز در زمان وقوع تنش و جنگ یک امر طبیعی است. در چنین شرایطی برخی افراد تحت تاثیر انتظارات تورمی به سمت بازار‌هایی مانند بازار ارز هجوم می‌آورند.


رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران همچنین در واکنش به اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه بالا رفتن قیمت دلار ناشی از دلایلی غیر از جنگ است، گفت: این استدلال به صورت مطلق درست نیست، زیرا مولفه‌ای مانند جنگ و یا تنش‌های سیاسی حداقل سهم ۹۰ درصدی در بالا رفتن نرخ ارز دارد.


وی تاکید کرد: در حال حاضر افزایش نرخ ارز علت اقتصادی منطقی در پس خود ندارد و این بازار اکنون به دلیل اخبار مخابره شده از تنش‌های اخیر، تحت تاثیر فضاسازی‌های دلالان ارزی قرار گرفته است. جنگ و یا دیگر سطوح درگیری‌های منطقه‌ای می‌تواند بر اقتصاد هر کشوری تاثیرگذار باشد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: با فروکش کردن تنش‌ها، قیمت دلار در بازار غیر رسمی هم کاهش پیدا می‌کند، اتفاقی که اکنون در حال به وقوع پیوستن است. در صورت مدیریت هر چه بهتر بانک مرکزی بر بازار ارز، قطعاً این بازار شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ارز ، دلار ، بازار ارز ، قیمت دلار ، تنش سیاسی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T92

دیگر خبرها

  • روسیه به دنبال اشغال «چاسیو یار»؛ چرا این شهر اوکراینی مهم است؟
  • سازمان ملل: بیش از ۱۰ هزار زن در غزه جان باختند
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد
  • پیشنهاد رسمی رییس جمهور چین برای حل‌وفصل جنگ اوکراین
  • چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟
  • تنش منطقه‌ای، عامل تحریک نرخ ارز در بازار غیر رسمی
  • سرمربی سایپا تا اطلاع ثانوی محروم شد
  • اسرائیل با اقدامات تحریک کننده به اوکراین دوم تبدیل خواهد شد
  • رفتار هیجانی بازار ارز در شرایط کنونی طبیعی است/ تجربه جنگ اوکراین و کاهش ارزش مقطعی روبل و بازگشت به شرایط قبل را نباید فراموش کرد+فیلم
  • بلومبرگ: ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است