Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره پیشینه ارتباط ایران و عمان گفت: ارتباط با کشورهای همسایه و توسعه روابط با آنها به ویژه عمان که از طریق خلیج فارس همسایه ایران محسوب می‌شود از گام‌های درست دولت در عرصه دیپلماسی اقتصادی است.

حسن بهشتی‌پور، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص اهمیت سفر رئیس‌جمهور به عمان گفت: روابط ایران و عمان نمونه‌ خوبی از ارتباط ایران با کشورهای عربی به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس است؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روابط خوبی ایجاد شد و بیشتر هم تحت تاثیر سیاست سلطان قابوس پادشاه فقید بود که سعی کرد روابط خود را با ایران خارج از چارچوب روابط با امارات متحده عربی و عربستان تعریف کند و همچنان این کشور مستقل از سیاست‌های انگلیس و آمریکا ارتباط خود را با ایران تنظیم می‌‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به نقش ویژه عمان به عنوان میانجی‌گر بین ایران و ایالات متحده خاطرنشان کرد: ارتباط با کشورهای همسایه و توسعه روابط با آنها به ویژه عمان که از طریق خلیج فارس همسایه ایران محسوب می‌شود از گام‌های درست دولت در عرصه دیپلماسی اقتصادی است. قراردادهای متعددی میان این دو کشور منعقد شده است؛ دو روز پیش پادشاه عمان فرمانی را در جهت اجرای بخش عمده‌ای از همکاری‌های دو جانبه در زمینه حمل و نقل و چند موضوع دیگر امضا کرد که باعث آمادگی فضا برای حضور رئیس‌جمهور در این کشور شد. 

بهشتی‌پور اظهار داشت: این سفر شروع جدیدی برای دو کشور و فرصت خوبی برای توسعه همکاری‌ها در زمینه های مختلف و نمونه خوبی برای تعمیم همکاری‌ها به کشورهای دیگر در حوزه خلیج فارس مثل قطر، کویت، عربستان است. 

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خاورمیانه بهشتی پور خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۲۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی روحانی بعداز ظهر چهارشنبه در همایش اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش های اساسی اقتصاد ایران که در دانشگاه قم برگزار شد گفت: در عرصه رشد اقتصادی و همچنین کاهش آمار بیکاری وضعیت بهتری نسبت به گذشته داریم.

معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به شعار سال گفت: در راستای ارتقا مولفه های اقتصادی نیازمند مواردی همانند تامین انرژی لازم برای فعالیت بیشتر واحدهای تولیدی هستیم.

وی افزود: تامین، مدیریت و تخصیص نرخ ارز برای واحدهای تولیدی از جمله موضوعات مهمی است که در این عرصه از تمامی ظرفیت ها به خصوص بانک ها استفاده خواهد شد.

روحانی گفت: ثبات در برنامه ها از سیاست دولت در عرصه بهبود شرایط اقتصادی و فعالیت بخش های تولیدی است و در این راستا تلاش می شود وضع و تغییرات در دستورالعمل ها کاهش یابد.

وی همچنین بیان کرد: دولت تلاش دارد با تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و مدیریت نرخ ارز، شرایط مطلوبی را برای بنگاه های اقتصادی فراهم آورد.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر لزوم برقراری تعادل میان تولید و مصرف گفت: این امر سبب خواهد شد انگیزه تولیدکنندگان برای تولید محصولات افزایش یابد و از سویی دیگر مصرف کننده ها نیز با قیمت مناسب تر بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

کد خبر 6081490

دیگر خبرها

  • همدلی مثال زدنی بین دولت و مجموعه قضایی در خراسان جنوبی
  • تعطیلی روز شنبه در راستای تحقق جهش تولید است
  • سعید دقیقی: پنالتی استقلال درست نبود/ پنالتی شمس آذر گرفته نشد
  • ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است
  • واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان | از هراس کشورهای اروپایی تا محکومیت توسط عمان
  • وینس مکمن همچنان با جان سینا، راک و دونالد ترامپ روابط نزدیکی دارد/ اخبار WWE
  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • خواستار وعده صادق مدیران میانی استان هستیم
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم