Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@20:41:42 GMT

رئیسی: اعتماد سیاسی دوجانبه وارد مرحله جدیدی شد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۳۰۳۷

رئیسی: اعتماد سیاسی دوجانبه وارد مرحله جدیدی شد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان که پیش از ظهر امروز دوشنبه در قصر العلم و پس از مراسم استقبال رسمی از سوی سلطان انجام شد، با گرامیداشت یاد سلطان قابوس و آرزوی غفران الهی برای وی، تاکید کرد: عمان کشور دوست، برادر و همسایه ماست و دست برادران عمانی را به گرمی می فشاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله رئیسی با اشاره به وجود ظرفیت های متنوع برای توسعه روابط بین تهران- مسقط افزود: اراده دو دولت برای توسعه و احیای روابط بسیار مهم است و برای تحقق این اراده باید با تنظیم برنامه جامع، چشم انداز آینده را ترسیم نمود.

رئیس جمهور اقدامات کارگروه های فعال بین دو کشور را امیدوارکننده توصیف کرد و اظهار داشت: برخی موضوعات فیمابین امکان حصول نتیجه در مدتی کوتاه را دارند و بعضی هم مانند مسائل حوزه انرژی زمان بیشتری می طلبند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ما عمان را بعنوان دوست صادق و معتبر می شناسیم، افزود: اعتماد سیاسی متقابل امروز وارد مرحله جدیدی شد.

دکتر رئیسی با اشاره به سفر هیئت تجار ایرانی و نیز نشست های وزرای نفت و راه و شهرسازی کشورمان در روزهای گذشته در مسقط، تاکید کرد: این نشست ها و دیدارها مفید است اما نباید در همین حد باقی بماند و سریعا باید دستورالعملهای اجرایی و نقشه راه آینده آنها ترسیم شود.

سلطان هیثم بن طارق آل سعید نیز در ابتدای این دیدار با ابراز شادمانی از میزبانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مسقط، به روابط حسنه دو کشور در طول تاریخ معاصر اشاره کرد و گفت: دست دوستی خود را به سمت کشور همسایه و برادر ایران دراز می کنیم.

سلطان عمان با بیان اینکه حجم روابط تجاری دو کشور متناسب با سطح روابط سیاسی تهران- مسقط نیست، افزود: برای ارتقای این تبادلات نیازمند برنامه ریزی و تفاهمات جدید هستیم.

سلطان هیثم بن طارق با اشاره به فعالیت مناسب و جلسات مداوم کارگروه های تخصصی بین دو کشور، اظهار داشت: برخی تفاهمات گذشته نیاز به تمدید دارند و در برخی موضوعات هم باید برنامه ریزی جدید کرد.

منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیسی سلطان عمان هیثم بن طارق آل سعید دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافقات دوجانبه میان افغانستان و پاکستان

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان درباره توافقات تجاری افغانستان و پاکستان گفت مذاکرات دوجانبه میان هیئت حکومت سرپرست افغانستان به سرپرستی محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت و هیئت جمهوری اسلامی پاکستان به سرپرستی محترم محمد خُرم آغا، معین وزارت تجارت آن کشور صورت گرفت.

 در این مذاکرات دو روزه بر جداسازی سیاست از تجارت روابط تجارتی و ترانزیتی بدون موانع جهت منافع مردم دو کشور تاکید شد و توافقات ذیل صورت گرفت .

هیئت دوطرف روی موافقت نامه آپتا بحث نمودند و فیصله گردید تا موافقت نامه آپتا الی دوماه دیگر نهایی گردد.

 توافق صورت گرفت که جانب پاکستان حداکثر در جریان 6 ماه آینده تسهیلات انتقال کالاها را از کانتینرهای بین المللی به کانتینرهای محلی (CROSS - STUFFING) در بنادر کراچی فراهم می کند.

 در رابطه به تجارت ترجیحی توافق گردید که به ۱۰ قلم از اموال صادراتی از جمله ۸ قلم محصولات زراعتی و ۲ قلم اموال صنعتی ترجیحات تعرفوی از سوی هر دو طرف داده میشود.

 روی سند ورود موقت برای تردد آزاد لاریها به مدت یک سال به دوره آزمایشی میان دو کشور توافق صورت گرفت که از اول ماه می ۲۰۲۴ تطبیق خواهد شد.

 روی انتقال کالاها به طور ترانزیت از طریق میادین هوایی دو کشور (MULTI-MODAL AIR TRANSIT) در دو ماه آینده توافق صورت گرفت.

در رابطه به اقدامات اخیر پاکستان روی اموال ترانزیتی ،افغانستان توافق صورت گرفت تا الزامیت بانک گرانتی طی یک هفته برداشته و کمافی سابق به بیمه اکتفا شود و همچنین جانب پاکستان تعهد نمود تا برای رفع سایر موانع به مشوره جانب افغانستان اقدامات لازم روی دست گیرد.

جانبین از تجارت جنس به جنس بارتر) منصرف شده و روی ایجاد و توسعه روابط بانکی میان دو کشور توافق کردند. . روی صادرات ذغال سنگ افغانستان به پاکستان بحث گردید و جانب پاکستان آمادگی شان را برای خریداری به نرخ جهانی اعلام داشتند.

 توافق صورت گرفت که به ضدعفونی شدن پنبه صادراتی در داخل افغانستان اکتفا شود.

 قابل یادآوری است که سفر هیئت بلندپایه جمهوری اسلامی پاکستان تحت ریاست محترم محمد خُرم آغا، معین وزارت تجارت آن کشور به دعوت رسمی وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان به هدف تحکیم و گسترش روابط تجارتی و ترانزیتی دو کشور صورت گرفته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توافقات دوجانبه میان افغانستان و پاکستان
  • افزایش ورود پناهجویان به انگلیس رکورد زد
  • اخبار سیاسی ۸ فروردین؛ دیدار هنیه با رئیسی/تصویب ضوابط دستمزد/افزایش جرایم رانندگی
  • امیدوارم کاسبان تحریم در سال ۱۴۰۳ کم کارتر شوند!
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • کلمبیا، رژیم صهیونیستی را تهدید به قطع روابط سیاسی کرد
  • اخبار سیاسی ۷ فروردین؛ کاهش تلفات جاده‌ای/حمایت رئیسی از خیرین
  • اسماعیل هنیه وارد تهران شد
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان