Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید امامی که معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز هست روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بدین منظور و برای تحقق هدف یاد شده ۲۲۰ تابلوی شهری در اصفهان به موضوع  زاینده‌رود اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد : این اقدام باهدف حساس‌سازی  شهروندان به مقوله زاینده‌رود است و  در مرحله بعد از درگیر کردن افکار عمومی با این موضوع ، استفاده از ظرفیت شبکه‌های مجازی و فضای رسانه مد نظر قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود از تمامی هنرمندان ، صاحبان فکر و اندیشه و چهره‌های فرهنگی برای پرداختن به موضوع زاینده‌رود دعوت به همکاری کرد و گفت : از تمام گروه‌های مختلف مردمی خواستاریم با ابزارهای که در اختیار دارند در قالب فعالیت فرهنگی در راستای حساس‌سازی  وتبیین افکار عمومی برای روشن شدن مساله‌زاینده‌رود در تمام سطوح به ما کمک کنند.
وی  با اشاره به اینکه پس از حساس‌سازی جامعه به این موضوع،  به تشریح مصارف زاینده‌رود و میزان سهم مصارف مختلف اقدام خواهد شد، گفت: در بحران زاینده‌رود عوامل متعددی از جمله پروژه‌های متوقف شده، امضاهای طلایی، اعمال نظرات غیر کارشناسی و عدم تطابق منابع و مصارف در بروز خشکی آن نقش دارد که بصورت نمودار در تابلوهای شهری به آن اشاره شده است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: هم اینک قرارگاه آب زیر نظر استانداری اصفهان فعال است و تمام اطلاعات درج شده در تابلوهای شهری خروجی این قرارگاه است که به میزان مصرف صنایع، کشاورزی، میزان تبخیر آب و بارگذاری‌ها می پردازند.
 وی تاکید کرد: احیای زاینده‌رود یک موضوع  ملی  است و باید از حالت استانی به مطالبه تمام مردم ایران تبدیل شود و بر این مبنا منظور از مطالبه شکل‌گیری اجتماعات هیجانی و بدون پشتوانه فکری نیست بلکه مطالبه باید مطابق با اصول و ضوابط و متناسب با شرایط اجتماعی صورت بگیرد که اثر بخشی داشته باشد.

رودخانه زاینده رود که زمانی طولانی ترین و پرآب ترین جریان آبی منطقه میانی ایران به شمار می رفت در ۲ دهه اخیر از سد چم آسمان در شهرستان لنجان واقع در غرب استان تا تالاب گاوخونی به‌دفعات خشک شده و از یک رود دائمی به یک جریان فصلی و موسمی آنهم برای تامین آب بخش کشاورزی بدل شده است.

دبیرخانه فرهنگی زاینده رود همزمان با آغاز هفته فرهنگی اصفهان در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ زیر نظر شهرداری این خطه تشکیل شده است.

حوضه زاینده‌رود به طول افزون بر ۴۵۰ کیلومتر از سرچشمه آن در چلگرد استان چهارمحال و بختیاری و رودخانه پلاسجان در فریدونشهر اصفهان تا تالاب گاوخونی تشکیل می شود.

برچسب‌ها زاینده رود شهرداری اصفهان استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زاینده رود شهرداری اصفهان استانداری اصفهان زاینده رود شهرداری اصفهان استانداری اصفهان زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۳۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از پلیس برای برخورد با پدیده بدحجابی

چندی پیش بود که حجت الاسلام اژه‌ای رئیس محترم قوه قضاییه بر این نکته تاکید کردند که ما در خصوص برخورد با این پدیده غیر اخلاقی با خلا قانونی مواجه نیستیم؛ بنابراین معطل کردن کشور برای اینکه درباره قانون جدیدی به تصویب مجلس برسد به مصحلت نیست. چون قوانین موجود هم برای مقابله با این ناهنجاری کفایت می‌کند و اساسا توجیهی ندارد که به بهانه نبود قانون از کنار این پدیده بگذریم بلکه با استناد به قوانین فعلی هم می‌توان با این رویکرد‌های غیر ارزشی برخورد مطابق با مقررات کشور کرد. 


نکته دوم اینکه در کنار روشن و شفاف بودن قانون و همچنین دستورات صریح شرع مقدس اسلام باید به  این نکته هم توجه داشت که مقام معظم رهبری هم به این نکته اشاره داشتند که اجانب و بیگانگان در پی آن هستند که با تشدید بی حجابی و کم حجابی در سطح جامعه، جوانان را به مسیر خطرناک و شومی بکشانند. از این رو، با توجه به اهمیت موضوع و توطئه‌هایی که جریان سلطه و معاندان برای انحراف اذهان عمومی و کم اهمیت جلوه دادن ارزش‌های دینی در دستور کار دارند و در کنار آن شفاف بودن قانون و شرع درباره موضوع حجاب و پدیده بی حجابی همه در جامعه باید قوانین و مقررات ملزم باشند؛ بنابراین اگر کسانی در سطح جامعه بواسطه نادیده گرفتن قانون و شرع و کشف حجاب یا بدحجابی و بدپوششی مرتکب جرم شده است تکلیف پلیس و نیروی انتظامی کاملا روشن است و باید با چنین پدیده‌هایی برخورد کند. 


برخی البته بر این باورند که برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله مساله بدحجابی باید صرفا به سمت و سوی اقدامات فرهنگی حرکت کرد. طبعا اجرایی کردن قانون و التزام پلیس برای عمل به قوانین و مقررات کشور به هیج وجه نافی فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی نیست. طبعا در حوزه فرهنگ سازی در خصوص مقوله حجاب تاکنون کاستی‌هایی صورت گرفته و بر همگان اعم از دستگاه‌های مسئول و رسانه‌ها فرض است که با تلاش‌های خود در این حوزه جبران مافات کنند و همچنان ضرورت اقدامات فرهنگی به قوت خود باقی است و باید بیشتر هم تقویت بشود. در کنار این مساله طبیعی است باید با کسانی که می‌خواهند به هنجار‌های جامعه خدشه وارد کنند به لحاظ قانونی با آن‌ها برخورد کرد.


این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که برخی از افرادی که در خصوص مساله حجاب تن به قانون نمی‌دهند و در سطح جامعه موازین شرعی را رعایت نمی‌کنند عنادی با قانون ندارند، ولی گروهی هم هستند که مطابق با گزارش‌های موجود کاملا براساس رویکرد‌های سازماندهی شده دست به هنجارشکنی می‌زنند. سوال اینجا است که با این گونه افراد تا کی باید مماشات صورت گیرد. 


امروز لایه متدین جامعه نسبت به این مساله بشدت مطالبه گر هستند و از این رو باید قانون مورد توجه قرار گیرد و همه دستگاه‌های باید در این زمینه به وظایف و تکالیف خود عمل کنند و همه موظفند که در این راستا نیروی انتظامی را برای اجرایی کردن قانون مورد حمایت قرار دهند.

دیگر خبرها

  • لزوم حمایت از پلیس برای برخورد با پدیده بدحجابی
  • کسب رتبه های برتر کاراته کاهای زیر ۲۱ سال اصفهانی
  • کسب رتبه برتر کشتی گیر اصفهانی در مسابقات بین المللی جام موحد
  • ۴۰ هزار هکتار اراضی حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات است
  • کمبود زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان/ رشد ۶ درصدی بودجه فرهنگی به نسبت سال گذشته
  • نگهداری سلاح در محیط خانواده به یک معضل تبدیل شده است
  • تداوم فرونشست در اصفهان / احیای زاینده رود مانند دریاچه ارومیه مد نظر قرار گیرد
  • دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود رو به تعطیلی است
  • عناوین روزنامه‌های روز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • دومینوی فرونشست در اصفهان/بدون جریان دائمی زاینده‌رود، امیدی به مهار نیست