Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، چهار طرح ملی در زمینه توسعه راه‌ها که بهسازی و روکش آسفالت محور بافق به زرند، احداث بزرگراه یزد - بافق و کنارگذر شهرهای زارچ و اشکذر ، کنارگذر شرقی اردکان و میبد و یک طرح و یک طرح بهداشتی برای ایجاد نخستین بیمارستان بحران در منطقه جنوب شرق کشور مهمترین طرح هایی است که مسوولان استان نوید افتتاح آنها را در سالجاری می‌دهند و دولت سیزدهم برای تکمیل این طرح ها اعتبار ویژه ای در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان یزد چهار راه ارتباطی شبکه حمل و نقل کشور است و به دلیل واقع شدن در مرکز کشور، محل اتصال تردد در محورهای مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور به شمار می رود و به همین علت بهبود و توسعه شبکه راه‌ها در این استان یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

استان یزد با توجه به قرار گرفتن در مرکز جغرافیای ایران، کریدور اتصال مناطق مختلف کشور است و همین امر باعث شده تا در زمینه صنعت حمل و نقل جایگاه ویژه ای در کشور داشته باشد، علاوه بر آن محل تلاقی و تردد چهار سوی ایران است؛ یزد با ۱۳۱ هزار کیلومتر مربع وسعت، از شمال و غرب به استان اصفهان، شمال شرق به استان خراسان جنوبی، از جنوب به استان کرمان و استان فارس، محدود است.

طول شبکه راه‌های استان یزد هشت هزار و ۴۰۰ کیلومتر است که از این میزان، ۸۴۰ کیلومتر بزرگراه، ۶۸۸ کیلومتر راه اصلی، ۶۵۰  کیلومتر راه فرعی آسفالته ، ۲ هزار و ۲۹۱ کیلومتر راه روستایی آسفالته ، ۳۷۲ کیلومتر راه روستایی درجه یک شنی  و سه هزار و ۱۸۵کیلومتر راه روستایی خاکی است که از مجموع راه‌های استان حدود یکهزار و ۲۶۷ کیلومتر آن راه‌های شریانی و ملی است.

یزد در بحث طول راه‌های شریانی رتبه ۱۰ کشوری را دارد، از لحاظ طول بزرگراه در جایگاه هشتم، طول راه اصلی در رتبه ۱۴ ،‌ طول راه های فرعی در جایگاه ۱۵ و طول راه روستایی رتبه ۲۲کشور را دارد.

اولویت دولت سیزدهم در اجرای طرح‌های عمرانی در استان‌ها تکمیل و تجهیز طرح‌های نیمه تمام با همراهی و کمک بخش خصوصی است تا علاوه بر اشتغالزایی، توسعه و آبادانی به حل مشکلات و چالش های استان ها نیز کمک شود.

به گفته سیدصولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور بیش از هفت هزار میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به استان یزد برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این استان اختصاص یافته است.

در این میان توسعه حمل و نقل در بخش‌های مختلف از جمله هوایی، زمینی و ریلی از ارکان مهم توسعه و رونق اقتصادی است و می‌تواند به بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های هر منطقه کمک کرده و سبب پیشرفت و شکوفایی آن منطقه شود.

تکمیل طرح های حوزه راه اولویت اداره کل راه و شهرسازی استان

به گفته محمدرستگاری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد در سفر رییس جمهور به استان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه راه‌ها مصوب شد که بخش عمده آن مربوط به بخش راه  روستایی است.

سرپرست راه وشهرسازی استان یزد نیز در خصوص چهار طرح ملی راه های استان گفت: تکمیل طرح های ملی و استانی نیمه تمام از اهداف و اولویت اصلی این در این اداره کل در سال جاری است و تلاش بر این است که در سالجاری در صورت تامین اعتبار به بهره برداری برسند.

احسان خواجه رضایی افزود: بهسازی و روکش آسفالت محور بافق به زرند، احداث بزرگراه یزد - بافق و کنارگذر شهرهای زارچ و اشکذر ، کنارگذر شرقی اردکان و میبد و از جمله طرح های ملی راه استان  است که در سال‌جاری تکمیل آنها با حمایت دولت دنبال می شود.

تکمیل طرح بهسازی و روکش آسفالت محور بافق - زرند 

وی در خصوص طرح بهسازی و روکش آسفالت محور بافق زرند گفت: طول این مسیر ۵۰ کیلومتر است که  شامل تعریض محور و ارتقاء از راه فرعی به اصلی است؛ ۳۵ کیلومتر از این مسیر اجرا و افتتاح شده است و قرارداد روکش آسفالت پنج کیلومتر از مسیر نیز به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال بسته شده است و در صورت تامین اعتبار لازم در سال جاری به بهره برداری می رسد.

خواجه رضایی با بیان اینکه مجموعا تا پایان سال گذشته برای این محور ۶ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: برای ۱۰ کیلومتر باقی مانده  این مسیر که شامل کمربند جنوبی شهر بافق است، مطالعات انجام  شده و برآورد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح حدود ۸۵۰ میلیارد ریال است.

وی زمان آغاز عملیات ساخت این محور را سال ۸۹ بیان کرد و اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار در سال ۱۴۰۲ این طرح به صورت کامل بهره برداری می شود.

۳۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل کنارگذر شهرهای زارچ و اشکذر نیاز است

سرپرست راه وشهرسازی استان یزد گفت: ساخت بزرگراه یزد - بافق و کنارگذر شهرهای زارچ و اشکذر به طول ۱۴۵ کیلومتر از دیگر طرح های ملی نیمه تمام استان است که عملیات این محور از سال ۸۷ آغاز شده است و بخشی از بزرگراه یزد - بافق  در سال ۹۸ به طول ۳۵ کیلومتر به بهره برداری رسید.

خواجه رضایی ادامه داد: طرح کنارگذر زارچ - اشکذربه طول  ۳۵ کیلومتر در قالب ۲ باند است که ۱۵ کیلومتر آن با پیشرفت ۹۸ درصد آماده بهره برداری است و ۲۰ کیلومتر بعدی با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل مشکلات اعتباری و قراردادی پیمانکار متوقف شده و همچنین تعریض پل الغدیر به مناقصه گذاشته شده و پیشرفت فیزیکی مجموع این طرح ۶۵ درصد است.

وی با بیان اینکه مجموعا برای این طرح ۷۵۷ میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده بود که برای اتمام آن به ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: بهره برداری از این طرح موجب کاهش بار ترافیکی و تصادفات در محور یزد به اشکذر  می شود.

کنار گذر شرقی اردکان - میبد در انتظار اعتبار

سرپرست راه وشهرسازی استان یزد کنارگذر شرقی اردکان _ میبد را از دیگر طرح های نیمه تمام ملی استان دانست و گفت: طول مستقیم این محور ۲۳ کیلومتر است که با تبادل‌ها ، دسترسی ها و دوربرگردان‌ها به حدود ۴۳ کیلومتر می رسد و تاکنون فقط مطالعات تکمیلی مسیر و مطالعات زیست محیطی آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه مطالعات این طرح از سال ۹۹ در استان انجام شده است، افزود: برای تکمیل این کنار گذر  ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ساخت باند دوم محور یزد- طبس

محور یزد - طبس بعنوان اصلی ترین محور مواصلاتی استان یزد- فارس- کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر به استان‌های خراسان رضوی و جنوبی است و طول این محور ۳۴۰ کیلومتر است که ۲۲۰ کیلومتر آن از سه راهی طبس تا مسجد شکر در استان یزد  و ۱۲۰ کیلومتر آن در خراسان جنوبی واقع شده است واز ۲۲۰ کیلومتر واقع در استان یزد ، ایجاد ۱۲۰ کیلومتر باند دوم در دست اجراست.

مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل در استان یزد در خصوص طرح ساخت باند دوم محور یزد _ طبس گفت: از کیلومتر صفر (سه راهی طبس) تا کیلومتر ۴۳، از کیلومتر۴۳ الی ۶۷ به طول ۲۴ کیلومتر،از کیلومتر ۶۷ الی ۸۰ و ۱۰۷ الی ۱۲۰ توسط سه پیمانکار از کیلومتر ۸۰ الی ۱۰۷ و ۱۲۰ الی ۱۲۳ توسط یک خیر در حال ساخت است

علی گل افزود: در سفر رییس جمهوری به استان ۱۷۰ میلیارد تومان برای این منظور لحاظ شده که ۸۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و ۹۰ میلیارد تومان از سوی وزارت راه و شهرسازی برای این طرح منظور شده و تاکنون۲۳ درصد این مبلغ تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: ۱۶ کیلومتر از ۴۳ کیلومتر سه راهی طبس در هفته دولت سالجاری و ۱۰ کیلومتر از کیلومتر ۶۷ در صورت پرداخت تخصیص باقی مانده سفر رییس جمهور به استان تا پایان سالجاری افتتاح می شود.

مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل در استان یزد خاطر نشان کرد: برای اتمام طرح یاد شده ۲۶۰ میلیارد تومان نیاز است در صورتیکه این محور به صورت کامل به بهره برداری برسد تصادفات در این محور کاهش می یابد و همچنین شاهد تردد بیشتر مسافران از سمت جنوب ، فارس ، بوشهر و بندرعباس به سمت خراسان جنوبی خواهیم بود.

بهره برداری از نخستین  بیمارستان بحران جنوب شرق کشور 

ابتکار ساخت نخستین بیمارستان بحران جنوب شرق کشور منحصر به یزد و در عین مجزا بودن از ساختمان اصلی بیمارستان شهید رهنمون است که همجوار با این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می تواند خدمات پزشکی، پرستاری و پشتیبانی را به بیماران ارائه کند.

ساخت بیمارستان بحران کمک می‌کند تا دیگر بیمارستان های استان یزد بتوانند در زمان بروز هرگونه بحران طبیعی، به خدمات تخصصی و فوق تخصصی خود پرداخته و از تعطیلی بخش های مهم آنها جلوگیری شود. 

 معاون توسعه منابع و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این زمینه گفت: این بیمارستان از طرح های ملی است که بهره برداری از آن می تواند کمکی بزرگی به بخش درمان استان در زمینه های مختلف کند.

دکترمحمدرضا وفایی نسب افزود: زیربنای این بیمارستان چهار هزار متر مربع در ۲ طبقه، دارای ۱۴۵ تخت عمومی، ۱۶ تخت ای سی یو، ‌هشت اتاق عمل مجهز و استاندارد است و بخش‌های اورژانس، سی‌تی اسکن و رادیولوژی برای آن پیش بینی شده و قابلیت استفاده از اورژانس هوایی در کم‌ترین زمان ممکن را دارد.

وی خاطرنشان کرد:  این طرح مهم قرار بود با بازسازی و مرمت بیمارستان قدیم فرخی (شهید رهنمون) به بهره‌برداری برسد که پس از تخریب قسمتهایی از آن به‌دلیل فرسودگی و عدم استحکام بنا، مقرر شد با نظر تیم فنی عملیات مقاوم سازی پروژه انجام شود.

دکتر وفایی نسب  ادامه داد: با توجه به حساسیت کار، تمامی ساختمان مقاوم سازی و بخش بزرگی از سقف های قدیمی تخریب شد و اکنون این طرح با استاندارهای فنی و نوسازی تمام ساختمان و اضافه شدن چند بخش تکمیل شده که فقط  تجهیزات آن باید نصب شود.

وی تصریح کرد: برای بیمارستان یاد شده هشت میلیارد تومان هزینه شده و هنوز پیمانکار ۲۰ میلیارد تومان طلب کار است که برای تکمیل و نصب تجهیزات آن به ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است که در صورت تامین اعتبار در هفته دولت سالجاری به بهره برداری می رسد.

 معاون توسعه منابع و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد پیشرفت فیزیکی این طرح را ۹۸ درصد بیان کرد و گفت: این بیمارستان در حالت عادی بخش های چشم پزشکی، زنان و زایمان، گوش و حلق، نورولوژی و اطفال را دارد که به ظرفیت بیمارستان شهید رهنمون افزوده می شود و در زمان ایجاد هرگونه بحران، بلافاصله تخلیه و در اختیار ستاد بحران قرار گیرد. 

وفایی نصب ادامه داد: ویژگی خاص آن، این است که با وجود بیمارستان تخصصی بحران،  سایر بیمارستان‌ها در مواقع بحران به خدمات تخصصی خود بدون درگیر شدن در موارد اورژانسی ادامه می دهند و از تعطیلی بخش‌های آن همانند آنچه که در بروز ‌و شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد، جلوگیری می شود.

تکمیل طرح های ملی در دست اجرا با همت دولت سیزدهم نوید بخش توسعه همه جانبه به خصوص در زمینه ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در مناطق کمتر توسعه یافته استان یزد است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افتتاح طرح یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افتتاح طرح یزد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افتتاح طرح یزد صورت تامین اعتبار بیمارستان بحران بهره برداری سفر رییس جمهور میلیارد تومان استان یزد کیلومتر راه راه روستایی بزرگراه یزد طرح های ملی برای تکمیل کیلومتر آن تکمیل طرح نیمه تمام حمل و نقل محور یزد طول راه طرح ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در مسیر جنوب به شمال هراز

سرهنگ ایرج کهریزی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح وضعیت تردد خودروها در محورهای شرق استان تهران اظهار کرد: ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور هراز در حال حاضر سنگین گزارش شده است.

وی گفت: تردد در محور فیروزکوه نیز از تهران گیلاوند نیمه سنگین است.

رئیس پلیس راه شرق استان تهران ترافیک در محور تهران- پاکدشت در هر دو مسیر را نیز نیمه سنگین توصیف کرد.

کد خبر 6063711

دیگر خبرها

  • از رویایی نیمه تمام تا شیرینی طلای جهان و تلخی بازماندن از مسابقات آسیایی
  • ◄ فقط چند قدم تا افتتاح فاز نخست محور قزوین الموت تنکابن
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان یزد نیازمند اعتبار
  • ترافیک سنگین در مسیر جنوب به شمال هراز
  • پروژه های نیمه تمام خیرساز در اولویت تکمیل
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان به ۱۱۷ همت اعتبار نیاز دارد
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام یزد به ۱۱۷ همت اعتبار نیاز دارد
  • ۷ کیلومتر از محور کندوان نیازمند تعریض و چهاربانده شدن است
  • شتاب گیری طرح ملی تعریض مسیر طویر- دزدبُن محور کندوان
  • تکمیل راه‌های نیمه‌تمام مازندران به تأمین اعتبارات نیاز دارد