Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:30:34 GMT

سیدبندی فوتسال جام ملت‌های آسیا/ ایران در گلدان یک

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۴۲۸۸

سیدبندی فوتسال جام ملت‌های آسیا/ ایران در گلدان یک

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم قرعه کشی مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا روز پنجشنبه این هفته در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا سیدبندی ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات را اعلام کرد و تیم ملی کشورمان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در گلدان اول قرار گرفت.

سیدبندی جام ملت‌های ۲۰۲۲ فوتسال آسیا

سید اول: کویت (میزبان)، ایران، ژاپن و ازبکستان
سید دوم: عراق، لبنان، ویتنام و بحرین
سید سوم: تایلند، چین تایپه، تاجیکستان و کره جنوبی
سید چهارم: عربستان، اندونزی، ترکمنستان و عمان

تایلند پایین‌تر از لبنان و بحرین!

از نکات عجیب این سیدبندی می‌توان به حضور تایلند در گلدان سوم و پایین‌تر از کشورهایی چون لبنان و بحرین اشاره کرد؛ در حالی که تایلند همواره یکی از قدرت‌های فوتسال آسیا بوده و عنوان قهرمانی مسابقات جنوب شرق آسیا را هم کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور بحرین و لبنان در سید دوم جای ابهام زیادی دارد.

سخت‌ترین و ساده‌ترین قرعه برای ایران

باتوجه به حضور تیم ملی ایران در سید اول، ملی پوشان کشورمان با ژاپن، کویت و ازبکستان همگروه نخواهند شد. در دشوارترین حالت، ایران می‌تواند با قرعه عراق (حتی ویتنام) از سید دوم، تایلند از سید سوم و اندونزی از سید چهارم مواجه بشود. همگروهی با لبنان، چین تایپه و عمان می‌تواند مسیر ساده‌تری در مرحله گروهی پیش پای ایران بگذارد.

احتمال همگروهی ایران با مربیان ایرانی

علاوه بر وحید شمسایی سرمربی تیم ملی ایران، در جام ملت‌های فوتسال آسیا دو مربی ایرانی دیگر حاضر خواهند بود. محمد ناظم الشریعه سرمربی سابق تیم ملی ایران در حال حاضر هدایت عراق را بر عهده دارد و این تیم را به مرحله نهایی جام ملت‌ها رساند. همچنین محمد هاشم زاده مربی سابق تیم کشورمان روی نیمکت اندونزی می‌نشیند و بعید نیست تیم کشورمان با اندونزی یا عراق هم همگروه بشود.

کد خبر 5497913 مرتضی احمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم ملی فوتسال ایران فوتسال تیم ملی فوتسال تایلند تیم ملی فوتسال ژاپن کویت تیم ملی فوتسال عراق محمد ناظم الشریعه وحید شمسایی تیم ملی فوتسال اندونزی فوتسال جام ملت های آسیا جام ملت های فوتسال آسیا 2022 تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال تراکتور تیم ملی فوتبال ایران مهدی طارمی کمیته ملی المپیک تیم فوتبال آلومینیوم اراک فوتسال تیم ملی فوتبال کانادا فرهاد مجیدی کشتی فرنگی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال فوتسال آسیا جام ملت تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعید و رفقا به دنبال کاپ آسیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ تیم ملی فوتسال کشورمان که سعید مومنی سنگربان قزوینی را در قفس توری خود داشت در سومین بازی از مرحله گروهی رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا مقابل کویت با چهار گل به برتری رسید و به دور یک چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کرد.

مومنی در این دیدار به خوبی از چهارچوب دروازه تیم ملی محافظت کرد و بارها بازیکنان کویت را در به ثمر رساندن گل ناکام گذاشت.

دروازه بان باتجربه کراپ الوند با بازی های خوب خود اعتماد وحید شمسایی سرمربی تیم ملی را جلب کرده و ممکن است در ادامه نیز در ترکیب قرار بگیرد.

مومنی و هم تیمی هایش حالا برای کسب عنوان قهرمانی و بالا بردن کاپ هم قسم شده اند تا قهرمانی را از سامورایی ها پس بگیرند.

این درحالیست که ژاپن با تساوی یک بر یک مقابل تاجیکستان شگفتی ساز حذف شد و این کار را برای سعید و رفقا به مراتب راحت تر می کند.

تیم ملی فوتسال کشورمان که پس از قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ در سال ۲۰۲۲ و دوره قبلی در فینال مقابل ژاپن با نتیجه سه دو شکست خورد و از قهرمانی بازماند، می خواهد دوباره قهرمان شود و در آسیا آقایی کند.

سالنی بازان کشورمان در بازی نخست دور گروهی با نتیجه ۳ بر یک افغانستان را از پیش رو برداشتند و در دومین دیدار خود در این تورنمنت توانستند در یک بازی سخت و نفس گیر با حساب ۵ بر ۳ بر بحرین غلبه کنند.

این تیم در دور یک چهارم نهایی این رقابت‌ها ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت وقت تهران باید به مصاف قرقیزستان برود.

این رقابت‌ها که حکم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را هم دارد از اهمیت بسزایی برخوردار است و ۴ تیم نخست به جز ازبکستان میزبان که مستقیم صعود می کند در جام جهانی حضور خواهند یافت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899012

دیگر خبرها

  • برنامه دیدارهای نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا + نتایج بازی‌ها
  • عراق حذف شد؛ صعود میزبان به نیمه نهایی جام ملت های فوتسال با بردی نفس گیر
  • صعود میزبان به نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال با بردی نفس‌گیر
  • فوتسال تایلند با برتری برابر عراق به نیمه نهایی آسیا صعود کرد
  • صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
  • گزارش زنده: ایران 0 - قرقیزستان 0
  • سعید و رفقا به دنبال کاپ آسیا
  • تلاش ۸ تیم برای صعود به جام‌جهانی فوتسال / ایران مهیای غلبه‌ بر قرقیزستان
  • صعود قاطعانه ملی پوشان فوتسال به دور حذفی جام ملت های آسیا
  • تداوم بردهای تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا با شکست کویت