Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، حمید کاشانی در پاسخ به این سوال که آیا حذف ارز ترجیحی به نفع صنعت طیور بوده است یا به ضرر آن، گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی اشتباه بزرگی بود که از سه سال گذشته گرفتاری‌های بسیاری برای صنعت دام و طیور کشور ایجاد کرد و تبعات بسیاری به همراه داشت.

وی با بیان اینکه تخصیص ارز ترجیحی منجر به افزایش مصرف کالاها شده بود، گفت: با آزادسازی قیمت‌ها و به تبع آن افزایش قیمت‌ها مصرف کالاهای اساسی کاهش یافته‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا بر اساس ارز ترجیحی برنامه‌ریزی تولید آنها صورت گرفته بود. اگر چه قیمت محصولات هنوز به قیمت واقعی تولیده شده آنها نرسیده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن اضافه کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ها به کیلویی ۲۲ هزار تومان و هر شانه به  ۴۴ هزار تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام بسیار عاقلانه‌ای بود، ولی باید پیش از این طرح تدابیری برای حمایت از تولیدکنندگان و پایداری تولید اتخاذ می شد.

کاشانی در ادامه گفت: سرمایه در گردش مرغداری‌ها باید افزایش یابد. اگر سرمایه در گردش تامین نشود و شرکت پشتیبانی امور دام نیز خرید حمایتی تخم مرغ انجام ندهد مقداری از تولید را از دست خواهیم داد و قیمت تخم مرغ افزایش خواهد داشت.

کد خبر 678615 منبع: ایسنا برچسب‌ها يارانه معيشتي قیمت - تنظیم بازار مرغ کالاهای اساسی تخم مرغ گرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: يارانه معيشتي قیمت تنظیم بازار مرغ کالاهای اساسی تخم مرغ گرانی تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۵۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا بیش از ۲ درصد در روز گذشته کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید. نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه آرام‌تر شده و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ کاهش به  ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۵ درصدی به ۲۳۲۴ دلار رسیده است.
تهران قصد ندارد پاسخی به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور دهد، بدین ترتیب تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه آرام‌تر شده است.

افزایش شاخص‌های اصلی وال استریت طلا را تحت فشار قرار داده و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن را کاهش داده است.
تنش‌های ژئوپلیتیکی به همراه خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی قیمت این فلز گرانبها را در دوازدهم آوریل به اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسانده بود.
سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد دورنمای کاهش نرخ بهره آمریکا ارائه دهد.
رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت روند کاهش تورم در سال جاری میلادی متوقف شده است.‌بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن زمان آغاز کاهش نرخ بهره وجود دارد.
نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل به خرید آن را پایین می‌آورد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۸۲ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۳۰ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۸۰ درصدی، ۹۱۴ دلار و ۹۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت خرید شمش در حراج مرکز مبادله | خرید شمش افزایش یافت
  • افزایش ۱۷ برابری خرید شمش در حراج مرکز مبادله
  • افزایش ۱۷برابری خرید شمش طلا در مرکز مبادله
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • قیمت نجومی کاکائو؛ شکلات از دسترس خارج شد!
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • «معجزه سلامتی» به نان مردم بازمی‌گردد