Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@20:12:18 GMT

نعیمی: لزوم بازنگری مراکز مشاوره دانشگاهی

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۵۳۰۹

نعیمی: لزوم بازنگری مراکز مشاوره دانشگاهی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ابراهیم نعیمی مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در نشست خبری صبح امروز گفت: حدود 100 سال هست که دانش روان شناسی به وجود آمده که این دانش نوپا می‌خواهد رفتار انسان‌ها را مطالعه کند، چرا گاهی اوقات انسان‌ها ناهنجاری‌هایی دارند؟ قانونمندی‌های رفتارهای انسان‌ها کدامند؟ اگر اعصاب دچار رفتارهای ناهنجار شود چه باید کرد؟ دانش روان شناسی بر درمان انسان ها کار کرده و این کار بسیار دشوار است زیرا چندین وقت طول می‌کشد تا بتوان بر روی یک فرد تاثیر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حدود 30 سال هست که اندیشمندان حوزه روان‌شناختی به این نتیجه رسیده‌اند که چگونه می‌توان انسان سالم را سالم نگه داشت، گفت: ما در مراکز مشاوره بر درمان تمرکز داشتیم، بیش از 3 میلیون دانشجویی در کشور وجود دارد و ما باید رویکرد را به سمتی ببریم که اگر این دانشجویان نقص‌هایی دارند این نقص‌ها به سرعت بهبود یابد و به مراحل درمانی نرسیم یعنی باید در حوزه پیشگیری کار کنیم.

نعیمی ادامه داد: پیشگیری به معنای آموزش و توانمندسازی دانشجویان است یعنی دانشجوی ما یک دانشجوی پویا، فعال و کارآمد شود بنابراین اگر می‌خواهیم به این سمت و سو حرکت کنیم هر عملکردی که مراکز مشاوره دارند باید بازنگری کنیم و هم اینکه باید مجموعه فعالیت‌های حوزه پیشگیری را هدایت کنیم که جشنواره ملی سلامت کشور در این راستا برنامه ریزی شده است.

وی افزود: ما میخواهیم سواد سلامت را در ابعاد مختلف به دانشجویان انتقال دهیم، اگر دانشجویی با عملکرد مطلوب داشته باشیم در عمل نسل‌های بعدی کشور هم بیمه می‌شوند بنابراین باید گفتمان سلامت در دانشجویان پررنگ شود و به جای تمرکز بر درمان باید بر پیشگیری تمرکز کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حسین‌نژاد در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که امروز (۲۸ فروردین ماه) برگزار شد، اظهار کرد: هدف‌گذاری اصلی و نخست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان برای سال جدید باید پیشگیری باشد. کسب رتبه دوم کشوری این ستاد در سال گذشته در حوزه مبارزه نشانه تلاش اعضای مجموعه این ستاد است.

وی با تاکید بر موضوع پیشگیری در حوزه آموزش، ادامه داد: اجرای قوی‌تر طرح یاریگران زندگی در روستاها و تقویت انجمن خیرین می‌تواند در امر پیشگیری موثر باشد. اگر پیشگیری قوی‌تر باشد مقابله کمتر خواهد بود.

حسین‌نژاد بر لزوم رفع مشکلات کمپ ترک اعتیاد خواهران تاکید کرد و گفت: زمینه اعطای تسهیلات برای این کمپ دنبال شود.

وی بیان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای پس از بهبود از اعتیاد موثر است. بنابراین افزایش هزینه و کمک از امکانات دستگاه‌های اجرایی برای آموزش‌دهندگان در نظر گرفته شود.

ابولحسن نجفی، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان‌ شمالی نیز در ادامه جلسه، گفت: ۴۲ نفر براثر سوء مصرف مواد مخدر سال گذشته در استان جان باختند که ۴۴ درصد افزایش را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد. از این تعداد، ۳۱ نفر مرد و ۱۱ نفر زن بودند که براثر سوء مصرف مواد، داروهای مخدر و محرک در استان جان خود را از دست دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی به خدمت سربازی
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • تعرفه روانشناسی در سال ۱۴۰۳
  • تدوین سند سلامت روانی جامعه/ بیمه ها تمام خدمات روانشناسی را حمایت کنند
  • افسردگی شایع‌ترین اختلال روان/ تدوین پیش نویس سند سلامت روان
  • ساختار مراکز مشاوره دانشگاه‌ها تغییر کرد
  • بازنگری محدوده‌های ترافیکی شهر تهران با مشارکت محققین و پژوهشگران دانشگاهی
  • ◄ بازنگری محدوده‌ های ترافیکی شهر تهران با مشارکت محققین و پژوهشگران دانشگاهی
  • لزوم احیای پلیس افتخاری برای پیشگیری از تخلفات رانندگی
  • سلامت مردم قربانی توسعه صنعتی نمی‌شود