Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر «محمد شفیعی» فرمانده عملیاتی قرارگاه 16 زرهی در جریان برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قزوین که پیس از ظهر امروز در میدان صبحگاه تیپ ۱۶ شهید صفوی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: صدام و رژیم بعث با این نیت وارد جنگ با کشور ما شدند که سه روزه خوزستان و پنج تا هفت روزه ایران را بگیرند.

وی افزود: علیرغم نیت صدام، ارتش بعث پشت دروازه‌های خرمشهر با مقاومت های یک گردان تکاور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه و مردم خرمشهر 34 روز معطل شد و پس از این مدت توانست وارد خرمشهر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امیر شفیعی خاطر نشان کرد: صدامی که با نیت گرفتن ایران وارد شده بود تنها چیزی که توانسته بود به دست بیاورد گرفتن خرمشهر بود، این منطقی بود که تمام تلاش خود را برای حفظ خرمشهر کند تا آبرویش حفظ شود.

فرمانده عملیاتی قرارگاه 16 زرهی ادامه داد: عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر از این جهت اهمیت دارد که ما ذهنیت و چیدمان سیاسی دنیا را برهم زدیم.

وی عنوان کرد: ما اقتدار و هیمنه تو خالی صدام را در هم شکستیم، صدامی که کشورهای زیادی از آن حمایت و تجهیزات در اختیارش قرار داده بودند.

محمد شفیعی یاد آور شد: صدامی تلاش می‌کرد تا خرمشهر را از دست ندهد اما در عملیات بیت المقدس که 25 روز طول کشید، رزمندگان و نیروهای مسلح ما تحت فرماندهی فرمانده شهید صیاد شیرازی توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

وی اضافه کرد: رشادت بچه های تکاور نیروی دریایی، ارتش، سپاه خرمشهر، بسیجیان و آحاد ملت ایران موجب شد تا ۳۴ روز بتوانند جلوی پیشروی ارتش عراق را بگیرند و این در حالی بود که ارتش عراق قصد داشت در مدت کوتاهی ایران را تسخیر کند.

فرمانده لشگر 16 زرهی ارتش عنوان کرد: یکی از افتخارات قزوین و مردم قزوین این است که لشکر ۱۶ زرهی در این شهر مستقر است و یکی دیگر از افتخارات ما نیروهای تاثیرگذار لشگر ۱۶ زرهی در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر بوده است.

امیر شفیعی ادامه داد: لشکر ۱۶ زرهی با سه تیپ خود تحت فرماندهی قرارگاه قدس و فرماندهی قرارگاه مرکزی کربلا عمل کرده و در عملیات آزادسازی خرمشهر بالغ بر ۲۱۲ شهید را تقدیم به این عملیات و آزادسازی خرمشهر کرده است. 

وی توضیح داد: توکل بر خداوند، تکیه بر توان جوانان،  اقتدار بسیار بالای نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی، تکیه بر همدلی و همراهی مردم عزیزمان همه دست به دست هم داده تا هیچ دشمنی نتواند خیال باطلی در مورد کشور ما داشته باشد و با همه دشمنی ها جمهوری اسلامی ایران ماندگار باقی بماند. 

فرمانده لشکر 16 زرهی در پایان گفت: من به شما این اطمینان را می دهم تا زمانی که نیروهای مسلح توان دارند و خون در بدن دارند برای امنیت، آسایش و اقتدار جمهوری اسلامی ایران می ایستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین خرمشهر ارتش آزادسازی خرمشهر نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۶۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن به شبکه المسیره این کشور گفت: از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه گذشته) تاکنون یمنی‌ها توانسته‌اند در عملیات‌های خود موفقیت‌های بسیاری را کسب کنند.

وی بار دیگر تأکید کرد: به دنبال این مجموعه عملیات ارتش یمن و ناتوانی ائتلاف آمریکایی از مقابله با حملات پهپادی و موشکی، فرانسه و آلمان ناوهای خود را از ائتلاف خارج کرده‌اند و اکنون نیز میان اعضای باقی مانده اختلافات زیادی وجود دارد.

سخنان الیوسفی پس از آن بیان می شود که نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب حملات اخیر حود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری «المسیره»، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروهای نظامی این کشور سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده نیز در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی نیز در اقیانوس هند با پهپاد هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه‌ی سریع، نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک مناسب، ناو آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) را در خلیج عدن هدف قرار داد.

طبق این بیانیه در عملیات دیگر در اقیانوس هند نیز کشتی اسرائیلی (MSC VERACRUZ) با پهپاد هدف قرار گرفته شد.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • امیر محمودی: جوانان ما به تهدیدات پاسخ قاطع خواهند داد/ غزه در مقابل تمام دنیا ایستاده است + فیلم
  • فرمانده بسیج : آینده جهان از شبی که عملیات وعده صادق انجام شد تغییر کرد / این عملیات قاعده جدیدی در دنیا بنیان کرد