Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@15:42:33 GMT

آغاز مرحله سوم طرح ۳۱۳ از نیمه خرداد ماه در فارس

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۶۶۳۴

آغاز مرحله سوم طرح ۳۱۳ از نیمه خرداد ماه در فارس

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی موصلی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: طرح ۳۱۳ با همکاری حوزه علمیه و با هدف ایجاد ارتباط مستمر و مؤثر روحانیون با خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد از بهمن ماه سال گذشته در کشور اجرا شد.

وی افزود: این طرح از خرداد ماه سال گذشته آغاز شده است و مقرر شد در ۳ فاز (۳ دوره ۵ ماهه) اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۲ فاز آن به پایان رسیده است در این مدت برای تعداد ۸۰۰ خانوار ساکن در ۱۲۰ روستای منتخب با حضور ۸۰ روحانی این طرح اجرا شده است.

مدیر کل امداد فارس ادامه داد: اجرای این طرح معنوی و آموزشی از طریق فعالیت‌های فرهنگی و در قالب روضه‌های خانگی و تبلیغ چهره به چهره، در صدد تحکیم بنیان خانواده و تقویت باورهای دینی و کنترل آسیب‌های اجتماعی با محوریت روحانیون معزز انجام می‌شود.

او یادآور شد: در مدت اجرای ۲ فاز اول طرح ۳۱۳، تعداد ۸۰۰ خانواده (هر مرحله ۴۰۰ خانواده) جهت دریافت خدمات شناسایی شده و ۴ هزار جلسه شامل جلسات روضه خوانی، جلسات آموزش به صورت چهره به چهره و گروهی و همچنین مشاوره‌های دینی و مذهبی برای آنان برگزار شد. همچنین در سال ۱۴۰۰ معادل مبلغ یک میلیارد ۸۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان توسط روحانیون معزز طرح در جهت کمک به خانواده‌های تحت حمایت به صورت نقد و کالا هزینه شده است.

موصلی خاطر نشان کرد: اهدا تعداد ۷۸ سری کالاهای اساسی، ۴ هزار و ۳۳۱ بسته غذایی، ایجاد ۱۱۲ شغل جهت فرزندان خانواده‌های تحت حمایت، ۱۳۸ مورد لوازم آموزشی تبلت و تلفن همراه، ۷۷ مورد بازگشت به تحصیل فرزندان تحت حمایت، شناسایی ۳۶ نفر از افراد نخبه و مستعد از میان خانواده‌های تحت حمایت، زمینه بازگشت به زندگی ۷۴ نفر از فرزندان تحت حمایت، تأمین هزینه‌های درمان ۹۳ نفر، ۶۴ مورد تعمیر و تأمین مسکن برای نیازمندان و ۱۱۱ جهیزیه از جمله خدمات انجام شده در ۲ مرحله اول این طرح در استان فارس بوده است.

شایان ذکر است استان فارس از بین استان‌های کشور در اجرای این طرح به عنوان استان منتخب شناخته و طی مراسمی با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و جناب حاج آقا بختیاری رئیس کمیته امداد کشور و سایر دست اندرکاران این طرح از کمیته امداد فارس تجلیل شد و دوره سوم این طرح از نیمه دوم خرداد ماه سال جاری شروع به فعالیت می‌کند.

کد خبر 5498145

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد فارس حوزه علمیه بوشهر کرمانشاه آلودگی هوا گرد و غبار خطبه های نماز جمعه گرد و خاک سوم خرداد فتح خرمشهر ویروس کرونا آمار کرونا اردبیل ابادان تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۴۴ واحدی مسکن محرومان در شهر منظریه شهرضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ نماینده ولی فقیه و رییس شورای مرکزی بنیاد مسکن کشور در شهرضا با اشاره به اینکه از طرح شامل ۸۸ واحد مسکونی است گفت: ۴۴ واحد در مرحله اول به صورت ۲۲ بلوک دو طبقه در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۷۶۰ مترمربع با زیربنای ۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع در سایت مسکن مهر منظریه ساخته می‌شود.


حجت الاسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد افزود: واحد‌های مسکن محرومان به خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد و خانواده‌هایی که بیش از دو فرزند معلول دارند، تعلق می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • کیمیش: فینال تمام آلمانی بسیار رویایی خواهد بود؛ باشگاه مقابل انتقادات از من حمایت نکرد
  • آغاز ساخت ۴۴ واحدی مسکن محرومان در شهر منظریه شهرضا
  • آغاز نیمه نهایی با جدال مدافع قهرمانی و پرافتخارترین تیم
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • آغاز ثبت‌نام آزمون ادواری استاندارد‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر
  • تمدید مهلت ثبت نام در آزمون تخصصی پزشکی سال ۱۴۰۳
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی بونیز جهرم
  • احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • مهمترین بخش بازار سرمایه اعتمادسازی و مشارکت مردم است/ احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • آسیب‌شناسی حوزه جمعیت در استان مرکزی آغاز شده است