Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در خوزستان با بیان اینکه استان ما از جایگاه راهبردی برخوردار بود و منطقه‌ای مهم محسوب می‌شد، گفت: پس از اتفاق‌های زمان انقلاب، معادلات عجیبی رقم خورد و آمریکا به دست امام خمینی (ره) از کشور اخراج شد.

سردار پاسدار میرعبدالرضا حاجتی می گوید: پس از این اتفاق ها، آمریکا به دنبال جایگزین برای خود در منطقه بود، به همین دلیل عراق را وادار کرد به ایران حمله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او در شرایطی که صدام حسین از حمایت‌های آمریکا به خود مغرور شده بود، به فرماندهان قدرتمند خود از جمله عدنان خیراله، ماهر عبدالرشید و عبدالجبار شنشل دستور حمله به خوزستان داد، زیرا همه شرایط برای سقوط این استان که نبض ایران است، فراهم بود.

سردار حاجتی گفت: خرمشهر با فاصله‌ای ۲۵ کیلومتری بندر بصره را از پای درآورده بود با حمایتی که آمریکا از صدام می‌کرد، با همه قوا جنگ را آغاز کرد و در کمال ناباوری در ۴ آبان ماه سال ۱۳۵۹ و پس از ۳۴ روز جنگ با نیرو‌های بعث عراق، خرمشهر سقوط کرد.

این مقام مسئول گفت: صدام حسین با این تصور که ۳ ساعته خرمشهر و ۳ روزه خوزستان را تصرف و یک هفته‌ای جمهوری اسلامی را ساقط خواهد کرد، اما عملیاتی با عنوان الی بیت المقدس با رمز یا علی ابن ابیطالب (ع) و در ۴ مرحله آغاز شد.

بازپس گیری خرمشهر در ۲۵ روز

مدیر کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در خوزستان می گوید: صدام روزی بر در و دیوار‌های خرمشهر نوشته بود "آمده ایم که بمانیم"، ولی در ۲۵ روز و با فدارکاری‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام، آزاد شد و استرس این اتفاق مبارک، سراسر دنیای غرب را گرفت.

سردار حاجتی گفت: هدف رژیم بعث عراق جدا کردن خوزستان از ایران بود، اما با شکست مواجه شدند، زیرا نه تنها نتوانستند خرمشهر را برای خود حفظ کنند، بلکه در تصرف این استان ناکام ماندند و در این شرایط به دنبال راهی برای حفظ صدام بودند.

ا‌و می‌گوید: جان فشانی‌های برون ها، نورانی ها، موسوی ها، مرادی ها، بهنام محمدی ها، محمد جهان آرا، رزمندگان نیروی دریایی ارتش، مقاومت مردم و... توانستیم ایران را حفظ کنیم و با خون‌هایی که ریخته شد، معادلات دشمن بهم ریخت و چهارمین مرحله تصرف خرمشهر، ناکام ماند.

به گفته سردار حاجتی اگر امروز برای سالروز آزادسازی خرمشهر که ۴۰ سال قبل اتفاق افتاد، جشن می‌گیریم، برای این است که فراموش نکنیم با دستان خالی مقابل دنیای غرب ایستادیم و این شهر مرزی را از چنگال دشمنان بیرون کشیدیم.

مرز‌های کشور امن‌تر از دیروز

او گفت: امروز با تلاش نیرو‌های مسلح و مرزبانی، شاهد امنیت مرز‌ها بیش از دیروز هستیم و در حال حاضر در اوج قدرت نظامی به سر می‌بریم، بطوریکه اگر دشمن یک ضربه به ما بزند، ۱۰ برابر تلافی می‌شود.

مدیر کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در خوزستان گفت: اما وقتی این شهر آزاد شد، دنیای غرب شگفت زده شد که با دستان خالی و کمترین امکانات و تجهیزات، بزرگ‌ترین ابرقدرت دنیا شکست خورد، زیرا همع ملت ایران به خوزستان آمدند تا خرمشهر را پس از ۵۷۰ روز دوباره به نقشه کشور بازگردانند.

اوبا گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد جهان آرا گفت: او با اشک از خرمشهر عقب نشینی کرد، اما به پس گرفتن این شهر امیدوار بود و تاکید می‌کرد که آن آزاد و نیرو‌های دشمن را بیرون می‌کنیم.

به گفته این سردار در آن روز‌های سخت، ولی غرورآفرین، بزرگ مردانی، چون شهید صیاد شیرازی، محسن رضایی، احمد کاظمی و ... دست به دست هم دادند و دشمن را از خاک ایران بیرون کردند.

حاجتی می‌گوید: ملت عراق با مردم ایران مشکلی نداشتند و حزب بعث با تحریک‌های قدرت‌های غاصب جهان که تلاش می‌کنند میان کشور‌ها جنگ به وجود بیاورند، با ایران وارد جنگ شد، اما امروز کشور امن است و روابطی دوستانه با عراق داریم.

حمله به خوزستان از ۳ محور

او به حمله دشمن بعثی از ۳ محور شامل؛ شمال، مرکز و جنوب خوزستان با ۳ لشکر به قصد تصرف این استان اشاره و اضافه کرد:، ولی فداکاری‌های مردم و رزمندگان اجازه نداد رویا‌های دشمن محقق شوند و به معنای واقعی کاری کردند کارستان و امروز و پس از گذشت ۴۰ سال همچنان زبانزد خاص و عام در دنیا هستند و از این اتفاق شیرین به خود می‌بالیم.

این مقام مسئول برنو، چاقو، کُلتُف مُلتُف، چوب و... را تنها وسایل دفاعی مردم مقابل ارتش قادسیه و با همه تجهیزات جنگی وارد آبادان شده بود، عنوان کرد و افزود: اگر پشتیبانی‌های آمریکا نبود، صدام هیچگاه سال ۶۱ را تجربه نمی‌کرد، زیرا بعد از آزادسازی خرمشهر جنگ تمام شده بود، ولی وقتی مقاومت ما را دیدند، ادامه دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزادسازی خرمشهر دفاع مقدس دنیای غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حفظ دستاوردهای عملیات موفق سپاه در مقابل عملیات روانی دشمن

بسیج دانشجویی علوم پزشکی اصفهان در حمایت از عملیات وعده صادق گفت: نگذاریم دستاورد‌های نیرو‌های نظامی کشورمان به دست عملیات‌های روانی و رسانه‌ای معاندان داخلی و خارجی پایمال شود.

بیانیه بسیج دانشجویی علوم پزشکی اصفهان پیرامون حمله موشکی قاطعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم نامشروع صهیونیستی منتشر شد.

متن بیانیه به شرح زیر است: 

بسم الله و بالله و علی مله رسول‌الله

إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ.
چون یارى خدا و پیروزى فرا رشد
آن‌ها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی
حضرت آیت اله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله عالی)

اکنون که وعده صادق با رمز یا رسول الله به تحقق پیوست باید به آنان که گمان غلط می‌بردند ایران سر تمامیت ارضی خود و ارزش هایش کوتاه خواهد آمد گفته شود که ببینید نیرو‌های نظامی کشورمان چگونه با تدبیر و درایت تمام در پاسخ به تعرض به خاک دیپلماتیک کشورمان ایران در سوریه و شهادت سرداران و مستشاران نظامی اش، رژیم منحوس اسرائیل را تنبیه کرد.

صد‌ها میلیون نفر در سراسر جهان بیدار ماندند تا صدای اصابت سیلی ایران را به چهره کریه رژیم خبیث و کودک کش صهیونیستی بشنوند.
رژیمی که از ابتدای شکل گیری اش به پشتیبانی دولت‌های مزدور و در راس آن‌ها آمریکای جهانخوار از انجام هیچ جنایتی فروگذار نکرده است.

از نسل کشی‌های وقیحانه در صبرا و شتیلا گرفته تا غصب زمین‌های فلسطینیان تا کشتار جنین و امروز دست درازی هایش حتی بیمارستان‌ها و مراکز امن را درنوردیده و دست خون آلودش علاوه بر کشتار فجیعانه کودکان به تعرض به زنان و کشتار آن‌ها رسیده است
بر خلاف تمام سیاست‌هایی که رژیم جعلی اسرائیل و همدستانش دنبال می‌کردند تا مسئله فلسطین در جوامع مسلمانان به سمت فراموشی رود، ولی در عزه چنان حمام خونی راه افتاد که حتی صدای دولت‌های حامی خود را درآورده اند. مردم در سراسر دنیا دیگر تاب این همه جنایت علیه بشریت توسط یک رژیم جعلی را ندارند و تظاهرات‌هایی با عنوان حمایت از فلسطین راه انداخته اند و خواهان برخورد سازمان‌های حقوق بشر با این رژیم شده اند؛ و اینگونه شد که نه تنها مسئله فلسطین و قدس از ذهنیت جوامع مسلمان به فراموشی سپرده نشد بلکه مردم کل دنیا با موضوع فلسطین آشنا شدند و چشمانشان جنایاتی را دید که سال‌ها در زیر پوست فلسطین رقم می‌خورد.

چقدر این جمله شهید آوینی حکیمانه است که می‌گفت: اگر ما بترسیم دیگر از ایمانمان کاری ساخته نیست، اما سربازان امام زمان (عج) از هیچ چیز جز گناهان خویش نمی‌ترسند. قدس مظهر جراحتی است که بر قلب امت اسلام وارد شده است و این جراحت را جز به خون نمی‌توان شست.

آری نیرو‌های نظامی کشورمان ایران چه سپاه پاسداران و چه ارتش قهرمان جمهوری اسلامی ایران همه سربازان امام زمان (عج) هستند که با تکه بر ایمان و اراده قوی و تحت فرماندهی رهبر فرزانه و حکیم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در مسیر از بین بردن دردی که سالیانی است بر قلب امت اسلام وارد شده است بدون ذره‌ای ترس، گام بر می‌دارند.

امروز با این عملیات غرورآفرین و پیروزمندانه‌ای که سربازان امام زمان (عج) رقم زدند، شادی بی حصر و حدی در قلب مردم دنیا به خصوص مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین اتفاق افتاد. شادی و غروری که سال‌ها منتظر آن بودند. با چشمان خود دیدند رژیم منحوس اسرائیل چگونه در عملیاتی دقیق و قدرتمند حتی با وجود شبکه‌های دفاع موشکی قوی تحت عنوان گنبد آهنین باز درهم نوردیده شد. مردم دنیا دیشب به درستی دیدند که خانه اسرائیل از خانه عنکبوت هم سست‌تر است که به درستی إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ. مردم دنیا دیشب دیدند این رژیم یک طبل توخالی است که تنها با ایمان، ارداه و تدبیر می‌توان بساطش را جمع کرد.

قدرت نظامی کشور عزیزمان ایران به همت دستاورد‌های دانشمندان عزیزمان در عرصه‌های مختلف، نیرو‌های نظامی و بالاتر از همه این‌ها خون شهدایی، چون شهید سلیمانی و شهید زاهدی و سایر شهیدانی که در این مسیر جانفشانی کردند به جایگاهی رسیده است که حتی دشمنان تصور دست درازی به ذره‌ای از خاک ایران را در ذهن خود نمی‌پرورانند، زیرا می‌دانند سیلی بعدی محکم‌تر خواهد بود.

اکنون به پاسداشت این عملیات موفقیت آمیز و تحقق صد در صد اهداف پیش بینی شده بایستی توجه داشته باشیم که دشمن همیشه زخم خورده که توان مقابله نظامی را ندارد، ولی دست از عملیات روانی برنخواهد داشت. به عنوان وظیفه خود و نقش کوچکی که می‌توانیم در این عملیات پیروزمندانه داشته باشم نگذاریم دستاورد‌های نیرو‌های نظامی کشورمان به دست عملیات‌های روانی و رسانه‌ای معاندان داخلی و خارجی پایمال شود.

ما دانشجویان بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن حمایت همه جانبه از نیرو‌های نظامی کشور عزیزمان ایران و اقدامات آن‌ها جهت تامین امنیت در وجوه مختلف برای سرزمینمان ایران و نیز ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و در راس همه آن‌ها مساله فلسطین خاطر نشان می‌کنیم که ما آماده جنگ با اسرائیلیم هرکس با ماست بسم الله

دیگر خبرها

  • زلنسکی: موشکی برای ایستادگی در مقابل حملات روسیه نداریم
  • آسمانی صاف در اروند
  • لزوم حفظ دستاوردهای عملیات موفق سپاه در مقابل عملیات روانی دشمن
  • ایستادگی جوانان فلسطینی مقابل نظامیان صهیونیست در کرانه باختری
  • جوی آفتابی در اروند
  • استاندار خوزستان: خیبر دیگری به دست فرزندان امیرالمومنین (ع) رقم خورد
  • عملیات قاطع ایران کاخ مستکبران را به لرزه در آورد + تصاویر
  • خیبر دیگری به دست فرزندان امیرالمومنین (ع) رقم خورد 
  • اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
  • پایداری جوی در آبادان و خرمشهر