Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@12:59:36 GMT

تناسب اندام به سبک ژاپنی‌!

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۷۸۶۸

تناسب اندام به سبک ژاپنی‌!

ژاپن دومین کشور در دنیاست که کمترین آمار چاقی در جهان را دارد به‌طوری‌که فقط ۹/۳ درصد ساکنان آن دچار چاقی هستند. سبک تغذیه ژاپنی‌ها به دلیل مصرف ماهی و سبزیجات مختلف همچنین پرهیز از غذا‌های سرخ‌کردنی شهرت دارد که باعث شده آن‌ها طول عمر بالایی داشته باشند و شمار بیماری‌های مرتبط با اضافه‌وزن نیز در این کشور پایین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مطلب به عادت‌های غذایی در میان ژاپنی‌ها اشاره خواهیم کرد که زمینه تناسب اندام را فراهم می‌آورد که به ترتیب عبارتند از:

آهسته غذا خوردن
یکی از مزیت‌های چاپستیک (چوب غذاخوری ژاپنی) این است که غذا به‌آرامی میل می‌شود. آهسته غذاخوردن، جویدن کامل هر لقمه و لذت از طعم غذا جزء اصول مهم تغذیه برای پیشگیری از چاقی است. باید توجه داشت که حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا پیام سیری از معده به مغز برسد. هرچه غذا آهسته‌تر میل شود، مقدار کمتری غذا تا زمان ادراک احساس سیری خورده خواهد شد.

انتخاب بشقاب‌های کوچک غذا
یکی از ساده‌ترین راهکار‌ها برای کاهش سرو غذا در هر وعده، انتخاب بشقاب‌های کوچک است. ژاپنی‌ها عادت دارند در هر وعده چند نوع غذا را، اما در مقدار کم می‌خورند. در نتیجه مقدار کلی غذا حدود ۳۰۰ کیلوکالری کمتر از یک وعده غذای مرسوم خواهد بود.

صرف صبحانه کامل
غذا‌هایی مانند املت، سوپ میسو حاوی قارچ، آرد و... همچنین ماهی آزاد کبابی جزء انتخاب‌های اصلی در صبحانه مردم این کشور است که مانع از گرسنگی‌شان طی روز می‌شود. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که صبحانه نخوردن با مصرف مقدار بیشتری غذا طی روز همراه است که تمایل به خوراکی‌های چرب نیز افزایش پیدا می‌کند.

مصرف محدود گوشت
ژاپنی‌ها مقدار بسیار کمی گوشت می‌خورند و لبنیات چندان جایگاهی در برنامه غذای آن‌ها ندارد. به همین دلیل دریافت چربی آن‌ها بسیار پایین است که تاثیر جدی در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی دارد.

نوشیدن چای سبز
ژاپنی‌ها در طول روز و همراه با وعده‌های غذایی حتما چای سبز می‌نوشند. چای سبز یکی از نوشیدنی‌های مفید است که به دلیل وجود ترکیبی به‌نام تانین تاثیر قابل توجهی در سوخت‌وساز چربی‌ها حتی در زمان استراحت دارد. تانین مانع از جذب چربی‌ها شده و با تجمع چربی در بافت شکم مقابله می‌کند. علاوه بر مقدار کالری پایین، این نوشیدنی سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها نقش دارد. البته برای بهره‌مندی از این خواص باید چای سبز را بدون شکر میل کرد.

منبع: همشهری آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تناسب اندام تغذیه سالم ژاپنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۷۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید

سواد زندگی؛ توسعه توانمندی‌های فردی؛ مریم طرزی- ژاپن کشوری است با میراث فرهنگی غنی و فلسفه‌هایی منحصربه‌فرد که پتانسیل این را دارد که نگاه ما را به جهان در جهت بهبود وضعیت زندگی تغییر دهد.

در اینجا 6 مفهوم ثابت شده طی زمان را که به نظر باورنکردنی می رسند، از این گنجینه کهن حکمت شرقی خدمت تان تقدیم می کنیم. مفاهیمی که بینش های ارزشمندی را در مورد بهزیستی، ذهن آگاهی و رشد شخصی به دست می دهند.

این مفاهیم خردمندانه کمک مان می کنند تا پیچیدگی‌های زندگی مدرن را با فضل و هدفمندی بیشتری و در کمال آرامش دنبال کنیم. با ما همراه باشید.

متن کامل را در سواد زندگی بخوانید (اینجا)

_____________________

درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران

*مزایای ورزشِ مجازی برای کودکان

*کنترل روانشناختی والدین چگونه به شکست‌های تحصیلی و اجتماعی فرزندان منجر می‌شود؟

*وابستگی چيست و چگونه زندگی ما را به بند می‌کشد؟

*با کج‌خلقی کودکان چه کنیم؟ +توصیه‌های کاربردی

*تنبیه بدنی فرزندان؛ اشتباهی که نباید تکرار کرد (+ 5 روش‌ جایگزین)

*با بی‌حوصلگی بچه‌ها چه کنیم؟ + پنج گام برای رفع بی‌حوصلگی

*چرا فرزندپروری هلی‌کوپتری مردود است؟ +تست و توصیه‌های کاربردی

*هنر چگونه رشد کودکانمان را جهت می‌دهد +6 توصیه برای کارخلاقۀ کودکان در منزل

*چگونه با کودکانمان دربارۀ کرونا و خطرات آن صحبت کنیم؟

*پرورش تفکر انتقادی در کودکان: چرا باید پرسش‌های بچه‌ها را جدی بگیریم؟

کانال تلگرامی سواد زندگی: savadzendegi@

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • حکم قرض به شرط پرداخت مبلغ اضافه
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید
  • عوارض جدی مصرف زیاد دارچین
  • پل ژاپنی که به خاطر برج هایش معروف است(عکس)
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا
  • افراد دارای تناسب اندامی که هیچ وقت باشگاه نمی روند این ۷ عادت را دارند
  • سپاه پاسداران به تناسب نیاز کشور به‌روزرسانی شده است
  • آیا به نسبت سن خود تناسب اندام دارید؟