Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:35:27 GMT

کره جنوبی تحریم‌های کره شمالی را بازبینی می کند

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۸۴۱۶

کره جنوبی تحریم‌های کره شمالی را بازبینی می کند

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری «یونهاپ» در پی اعلام رویکرد عملگرایانه «یون سوک یول» رئیس جمهوری کره جنوبی از شروع انتصابش، دولت قصد دارد برای حفظ تحریم های اقتصادی  یا برداشتن آنها که در پی حمله مرگبار نیروی دریایی  کره شمالی در سال ۲۰۱۰  علیه این کشور اعمال کرده بود را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع پس از سالگرد دوازدهمین سال اعمال این تحریم ها به دنبال حمله نیروی دریایی کره شمالی به کشتی جنگی «چئونان» کره جنوبی که در آن ۴۶ سرباز کشته شدند منتشر شد. 

بدین ترتیب این تحریم ها که به تحریم های ۲۴ می معروفند تقریبا تمامی مبادلات داخلی میان دو کره را به جز پروژه های کمک های بشردوستانه و پروژه های مجموعه صنعتی «کائیسانگ» را ممنوع می کند. 

یک مقام کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با خبرنگاران گفت: « تحریم های ۲۴ مه می تواند با رویکردی عملگرایانه و مبتنی بر اصول  مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرد.» 

وی همچنین تاکید کرد با این حال تصمیم دولت در مورد تحریم ها تاکنون بدون تغییر و مانند گذشته باقی مانده است.

برچسب‌ها کره‌ جنوبی تحریم کره شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی تحریم کره شمالی کره جنوبی تحریم کره شمالی کره جنوبی کره شمالی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویترز نوشت: کره شمالی اولین رزمایش ضدحمله هسته ای خود را برای شبیه سازی سیستم مدیریت «ماشه هسته ای» خود با هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور انجام داد تا «هشداری آشکار به دشمنانش» باشد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد، در این تمرین کره شمالی روز دوشنبه چندین موشک بالستیک کوتاه برد به سمت دریا در سواحل شرقی این کشور شلیک کرد. به عنوان بخشی از آزمایش سیستم مدیریت هسته ای سراسری، موسوم به ماشه هسته ای، نیروهای توپخانه این کشور در نمایش توانایی های هسته ای متنوع و اعتراض به مانورهای نظامی «تحریک آمیز و تهاجمی آمریکا و کره جنوبی» به اولین رزمایش این کشور پیوستند.

رهبر کره شمالی بر تمرین‌های شبیه‌سازی شامل نیروهای مانور در موقعیت ضدحمله هسته‌ای، و شلیک توپخانه با کلاهک‌های هسته‌ای ساختگی، در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای نظارت داشت. گمان می رود کره شمالی پس از قرار دادن موفقیت آمیز یک ماهواره شناسایی در مدار در ماه نوامبر، در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی دیگر است.

کد خبر 846622 منبع: شفقنا برچسب‌ها خبر ویژه آمریکا و کره شمالی كيم جونگ اون کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران