Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم پانزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران ضمن خیر مقدم به خانواده‌های معظم و معزز شهدا به ویژه شهدای مقاومت و آزادسازی خرمشهر، گفت: امروز روز شما جانبازان جنگ تحمیلی و آزادگان سرافراز است و عظمت و تمامیت ارضی کشور حاصل شجاعت شما ایثارگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم سردار حسن صیاد خدایی گفت: دشمنان بزدل با کمین و غافلگیری سربازان این کشور را به شهادت می‌رسانند شهدایی که برای حفظ امنیت کشور و دفاع از این انقلاب به شهادت رسیدند و خوشا به حال شهدا که در این مسیر به شهادت رسیدند و اگر انسان خود را وقف خدا کند حتی در قلب تهران به شهادت می‌رسد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهید مدافع حرم محسن حججی به فرزندش می‌گوید باید کاری کنی که خدا تو را گران بخرد انسان باید برای خودش قیمت بگذارد و این قیمت‌گذاری می‌تواند مادی و معنوی باشد و انسان قیمت خود را در دنیا تعیین کند یا جاودانه و در بهشت برین در کنار امام حسین (ع) باشد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به جایگاه رفیع شهدا نزد خداوند، ادامه داد: شهدا مراتبی دارند همان طور که بهشت مراتبی دارد و البته مرتبه شهدا از سایرین بیشتر و بالاتر است در آزادسازی خرمشهر جمع کثیری از رزمندگان سال‌های دفاع مقدس و خانواده ایثارگران نقش‌آفرینی کردند و امام خمینی (ره) فرمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و آزادسازی خرمشهر به واسطه خدا به این معنی است که رزمندگان خود را در اختیار خدا قرار دادند و با رشادت و مجاهدت آنها و به واسطه خداوند باری‌تعالی خرمشهر آزاد شد.

معاون رئیس جمهور گفت: در زمان آزادسازی خرمشهر دشمنان تا بن دندان مسلح با تجهیزات و با مشاوران فراوان در مقابل رزمندگان ما ایستادند و صدام گفته بود اگر ایران خرمشهر را پس بگیرد کلید بصره را به او خواهد داد و رزمندگان ما با یک سوم نیرو نسبت به دشمن در ۲۶ روز عملیات در مقابل دشمن جنگیدند و شهید دادند تا به پیروزی رسیدند و خدا ثابت کرد که اگر به او تکیه شود حتی اگر با دست خالی باشد او را پیروز می‌کند. امام خمینی (ره) موسی زمان خود بود و خدا رود نیل را برای او شکافت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خرمشهر را خدا آزاد کرد و اگر برای خدا قدم برداشتی و توکل کردی هیچ بن‌بستی وجود ندارد. هیچ کس باور نمی‌کرد که ما خرمشهر را پس بگیریم و این نشانه الهی است که خدا مؤمنان را یاری می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه فتح خرمشهرها در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی در راه است، تصریح کرد: گاهی تصرف‌ها در جنگ سخت و گاهی در جنگ نرم در حوزه‌های مختلف فرهنگ، اقتصاد، پرورش و …است که مین‌گذاری شده و ما با همان رویکرد فتح خرمشهر باید حرکت کنیم جبهه دشمن گسترده است و در این مسیر دست تنها هستیم و به جز قلب مستضعفان جهان حامی نداریم اما همان‌طور که خدا در آزادسازی خرمشهر ما را یاری کرد در این جبهه نیز یاری‌گر ما خواهد بود.

معاون رئیس جمهور خطاب به جامعه ایثارگری در این کنگره گفت: امیدواریم در مسیر خدمتگزاری به جامعه ایثارگری باشیم. شما ایثارگران نماد توکل به خدا هستید و اگر جامعه را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنید با پیروزی و گشایش‌های فراوان همراه خواهیم بود. مقدمه آزادسازی خرمشهر مقاومت آن بود که این مقاومت ۳۵ روزه استراتژی دشمنان را به هم ریخت و آنها را زمین‌گیر کرد.

سید محمدصادق هاشمی معاون فرهنگی و آموزشی، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی و جمعی از مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، خواهر شهید جهان‌آرا و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در این کنگره حضور داشتند.

اجرای گروه سرود سلام فرمانده و اجرای نمایش برای فتح خرمشهر از برنامه‌های این کنگره بود.

در پایان این مراسم از جمعی از فاتحان خرمشهر «لیلا سادات سجادیان» فرزند شهید «سید مصطفی سجادیان»، «آذر حدادی» همسر شهید «محسن حدادی»، «راضیه سلیمی منش» مادر شهید «مجید خندالی»، «اکبر پاک‌نیا» جانباز ۴۵ درصد و «جواد محبی» آزاده و جانباز ۴۰ درصد با اهدای تندیس تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5498426 مهشید جعفری معظم

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی شهید شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا شورای شهر میراث فرهنگی آتش نشانی قوه قضاییه مهدی چمران علیرضا زاکانی شهر تهران مسمومیت آزادسازی خرمشهر احتکار موزه بنیاد شهید و امور ایثارگران آزادسازی خرمشهر فتح خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست

به نق از اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری؛ رزمنده مجاهد و سردار سپاه اسلام، یادگار هشت سال دفاع مقدس، راوی جنگ و خادم الحسین حاج محمد (جمعلی) کیانی به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

بیشتر بخوانید

تشییع و خاکسپاری ۸ شهید گمنام در چهارمحال و بختیاری

گفتنی است: وی با آغاز جنگ تحمیلی در مهرماه ۱۳۵۹ به جبهه شوش اعزام شد.

 در عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۵ و والفجر ۱۰ جنگ حق علیه باطل، به عنوان فرمانده گردان امام سجاد (ع) تیپ سرافراز قمر بنی هاشم (ع) فعالیت کرد.

 جانباز ۲۵ درصد جنگ تحمیلی بود و نشان "فتح سه" از دست مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) دریافت نمود.

فعالیت به عنوان مشاور سابق استاندار چهارمحال و بختیاری در امور ایثارگران از دیگر سوابق وی بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • آغاز عملیات ساخت بلوار شهید سلیمانی در مهریز
  • یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست
  • افزایش ۲۴ درصدی بودجه بنیاد شهید با هزینه‌هایش هماهنگ است؟
  • یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • جشن تکلیف فرزندان کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران در زاهدان
  • تجمع پرشور مردم مشهد در حمایت از حمله سپاه + فیلم
  • تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی
  • پیام ویژه تهران به تل‌آویو | رویکرد دو وجهی ایران در عرصه بین‌المللی
  • مادر شهید «عبدالخالد ماجدی» به فرزند شهیدش پیوست