Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، دوئرته با حمله شدید به رئیس جمهور روسیه خطاب به پوتین گفت : من جنایت‌کاران را می‌کشم نه کودکان و سالمندان را.

دوئرته که پوتین را صراحتا یک «دوست» و «معبود» توصیف کرده برای نخستین‌بار و همزمان با سپری شدن ۳ ماه از تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، لب به انتقاد گشوده است.

با این‌حال آقای دوئرته گفت اقدام ولایمیر پوتین را محکوم نمی‌کند اما با آنچه پوتین «عملیات ویژه نظامی» می‌خواند هم موافق نیست چرا که یک جنگ واقعی علیه یک دولت حاکم در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رودریگو دوئرته که آخر ماه ژوئن دوره ۶ ساله ریاست جمهوری‌اش به پایان می‌رسد در ادامه گفت:«خیلی‌ها می‌گویند که پوتین و من آدمکش هستیم. من از مدتها قبل به فیلیپینی‌ها گفته بودم که واقعا می‌کشم. اما جنایتکاران را و نه کودکان و سالمندان را. 

او در ادامه تاکید کرد:« ما در دو دنیای کاملا متفاوت هستیم.»

به گزارش یورونیوز،  مقابله جنجالی و پر سر و صدای دوئرته با قاچاقچیان مواد مخدر دستکم ۶ هزار کشته برجای گذاشته و اغلب مظنونان قبل از محاکمه جان خود را از دست داده‌اند. برخلاف ادعای رئیس جمهور فلیپین برخی از گروه‌های مدافع حقوق بشر بر این اعتقادند که در جریان کارزار دوئرته تعداد زیادی از افراد بیگناه از جمله کودکان هم کشته شده‌اند.

 

تحولات جدید

۲۰۰ جسد درخرابه‌های یک ساختمان در ماریوپل پیدا شد

 مقامات اوکراینی روز سه‌شنبه اعلام کردند کارگرانی که در حال حفاری در میان آوار یک ساختمان آسیب دیده در ماریوپل بودند ۲۰۰ جسد پیدا کردند. 

پترو آندریوشچنکو، مشاور شهردار شهر ماریوپل گفت: «اجساد در زیرزمین یک ساختمان تخریب‌شده پیدا شده  و بوی تعفن تمام محله را برداشته بود.»

ماریوپل، که اخیراً روس‌ها مدعی کنترل کامل بر آن شدند، شاهد بدترین رنج‌های جنگ بوده و مدتهاست به نمادی جهانی برای دفاع تمام عیار توسط مبارزان کارخانه فولاد مبدل شده است.

اعلام کشف اجساد اندکی پس از آن صورت گرفت که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، روسیه را به راه انداختن «جنگ تمام عیار» متهم کرد. 

زلنسکی در آستانه سه ماهه شدن جنگ میان روسیه و اوکراین به مردم کشورش گفت: «در واقع، ۷۷ سال است که چنین جنگی در قاره اروپا نداشته‌ایم.»

 

 

احتمال تحریم واردات نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا طی چند روز آینده 

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان گفت: «طی چند روز آینده  احتمالا بر سر موضوع تحریم نفت روسیه از سوی اروپا  به پیشرفت‌هایی خواهیم رسید. اما بحث‌ها همچنان ادامه دارد و فکر می‌کنم تا چند روز دیگر پیشرفت‌هایی حاصل شود.» این در حالیست  که در میان ۲۷ عضو اتحادیه اروپا، مجارستان اصلی‌ترین مخالف تحریم واردات نفت روسیه است.

وی روز گذشته در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس از این که اتحادیه اروپا هنوز برای تحریم نفت روسیه به توافق نرسیده است، ابراز ناامیدی کرده و اظهار کرده بود اگر رئیس کمیسیون اروپا بگوید ما این اقدام را در قالب ۲۶ کشور و بدون مجارستان انجام می دهیم، در این صورت این مسیری خواهد بود که من همواره حمایت خواهم کرد اما هنوز چنین چیزی را از سوی اتحادیه اروپا نشنیده‌ام.

اروپایی ها قبلاً از پایان واردات زغال سنگ روسیه از ماه اوت خبر داده بودند. اما برای تحریم نفت روسیه حداکثر تا پایان سال جاری میلادی ، بحث ها همچنان ادامه دارد.

 

تعهد ۲۰ کشور برای ارسال سلاح‌های بیشتر به اوکراین

در جریان نشست مجازی «گروه تماس برای دفاع از اوکراین» که روز دوشنبه برگزار شد، ۴۴ کشور موضوع کمک نظامی به اوکراین را به بحث گذاشتند.

درنهایت لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده اعلام کرد که ۲۰ کشور از میان آنها متعهد شده‌اند تسلیحات بیشتری را در اختیار کی‌یف بگذارند.

دیگر کشورها نیز متعهد شدند که در آموزش ارتش اوکراین مشارکت داشته باشند.

 

تلاش روس‌ها برای محاصرۀ باخموت در استان دونتسک

بنا بر اعلام وزارت دفاع اوکراین، ارتش روسیه با حملات سنگین به منطقه لوهانسک سعی دارند شهرهای سورودونتسک و لیسیچانسک را به تصرف خود در آورند. 

همزمان درگیری سنگینی نیز در شهرهای پپاسنا و باخموت در استان دونتسک در جریان است و روسیه قصد دارد استراتژی محاصره را در این منطقه پیاده کند.

در صورت سقوط باخموت، روس‌ها می‌توانند بر یک منطقۀ مهم کنترل یابند که در حال حاضر مرکز فرماندهی اوکراینی‌ها در شرق کشور محسوب می‌شود.

 

زلنسکی از رهبران تجاری جهان خواست کرملین را تحت فشار بیشتری قرار دهند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز دوشنبه از رهبران تجارت جهانی خواست که فشار و تحریم‌ها علیه روسیه را به نحوی افزایش دهند تا دیگر کشورها برای دستیابی به اهداف خود متوسل به زور نشوند.

آقای زلنسکی در حالی این از طریق ارتباط ویدیویی برای شرکت کنندگان در مجمع جهانی اقتصاد در داووس صحبت می‌کرد که ارتش اوکراین مدعی شد حمله روسیه به سیورودونتسک، شهری در شرق این کشور را دفع کرده است.

سیورودونتسک پس از فتح کامل شهر بندری ماریوپل در جنوب این اوکراین به هدف اصلی حملات ارتش روسیه تبدیل شده است.

آقای زلنسکی همچنین در سخنان روز دوشنبه خود به سنگین‌ترین تلفات نظامی کشورش طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت دست کم ۸۷ سرباز اوکراینی در حمله روز ۱۷ مه ارتش روسیه به پادگانی آموزشی در شهر دسنا کشته شدند.

 

منطقه اشغال شده خرسون پول روسیه را رایج می‌کند

مقامات جدید منطقه خرسون اوکراین که توسط مسکو فتح شده روز دوشنبه روبل، واحد پول روسیه را به موازات گریونای اوکراین به ارز رسمی تبدیل کردند.

نهاد اداره کننده منطقه اشغال شده خرسون در جنوب اوکراین با اعلام این مطلب افزود: این منطقه در حال تبدیل شدن به یک منطقه ارزی دوگانه است: روبل به همان روشی که گریونا در گردش است درمعاملات به جریان خواهد افتاد. شرکت‌ها و کارآفرینان می توانند قیمت‌ها را به هر دو ارز معامله کنند.»

 

اوکراین به دنبال راه حلی برای صادرات غلات است

اوکراین به عنوان یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان گندم و غلات در دنیا در پی یافتن راه‌هایی برای صدور این محصولات است که بسیاری از کشورهای جهان در حال حاضر به آن نیاز مبرم دارند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در این خصوص گفته است که کشورش در حال رایزنی با اتحادیه اروپا، بریتانیا، ترکیه و مقامات سازمان ملل است تا زمنیه ایجاد دالانی امن برای صادرات گندم، دانه آفتاب‌گردان و سایر غلات را به دیگر نقاط مختلف جهان فراهم کند.

اوکراین یکی از تامین کنندگان جهانی غلات و دانه های روغنی است که به دلیل مسدود و محاصره شدن بنادر خود در حال حاضر قادر نیست به مانند قبل محصولات تولید شده خود را به جهان صادر کند.

این وضعیت به افزایش تورم مواد غذایی در سطح جهان دامن زده و نگرانی‌هایی را برای صادرات این محصولات به بسیاری از کشورها از جمله در آفریقا ایجاد کرده است.

 

 

ایالات متحده: بسته‌های تسلیحاتی ۲۰ کشور راهی اوکراین می‌‌شود

ایالات متحده آمریکا می‌گوید که بیست کشور برای کمک‌رسانی به اوکراین بسته‌های تسلیحاتی جدیدی را برای ارسال به این کشور آماده کرده‌اند.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده با اعلام این مطلب افزود که پیشنهاد‌های جدیدی  روز دوشنبه در جریان نشستی با متحدان برای کمک‌های امنیتی به اوکراین به منظور مقابله با تهاجم نظامی روسیه ارائه شده است.

حدود ۴۸ کشور و سازمانی که گروه تماس برای دفاع از اوکراین را تشکیل می‌دهند روز دوشنبه به صورت آنلاین تشکیل جلسه دادند و بیست کشور از میان آنها تعهد دادند که تسلیحات، مهمات و سایر تدارکات مورد نیاز ارتش اوکراین برای مقابله با نیروهای روسیه را به این کشور ارسال کنند.

 

استارباکس با روسیه خداحافظی می‌کند

شرکت کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای آمریکایی، استارباکس اعلام کرده است که ۱۳۰ کافه دارای مجوز خود در روسیه را برای همیشه تعطیل می‌کند. این شرکت که اولین شعبه خود را در سال ۲۰۰۷ در روسیه افتتاح کرد در پیامی در سایت خود گفت که این کافی‌شاپ زنجیره‌ای به مدت شش ماه به حدود ۲۰۰۰ کارمندی که برای آن کار می‌کنند، حقوق می دهد. 

 

 

همسر زلنسکی: جنگ خانواده ما را از هم گسیخته است 

در یک مصاحبه تلویزیونی مشترک ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و اولنا زلنسکا، همسر وی، اعلام کردند که حمله روسیه به اوکراین، خانواده آنها را نیز مانند میلیون‌ها خانوار دیگر در سراسر کشور از هم پاشیده است.

به گفته اولنا زلنسکا همسر رییس جمهور از زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دستور اعزام نیرو به اوکراین را داده  او و دو فرزندشان به سختی زلنسکی را دیده اند. او گفت که او و همسرش از آن زمان تاکنون تنها از طریق تلفن با هم در ارتباط بوده‌اند. 

خانم زلنسکا گفت: «خانواده ما مانند سایر خانواده‌های اوکراینی از هم پاشیده شده. همسرم در محل کارش زندگی می‌کند. ما ۲ ماه و نیم تمام است که اصلا او را ندیدیم.»

 

روسیه ناوگان خود را در دریای سیاه تقویت می‌کند

روسیه یکی از جدیدترین کشتی‌های جنگی خود به نام آدمیرال ماکاروف را به دریای سیاه منتقل کرده است.

بدین ترتیب روسیه در حال تقویت ناوگان خود شامل ۷ کشتی تهاجمی آبی-خاکی و دو فروند ناو موشک‌انداز است. این تغییرات به مسکو اجاز می‌دهد تا از قدرت موشکی قابل توجهی در نزدیکی بندر استراتژیک اودسا، در جنوب اوکراین برخوردار شود.

 

روسیه در حال بررسی طرح صلح پیشنهادی ایتالیا است

رسانه ‌های روسیه به نقل از آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه این کشور روز دوشنبه خبر دادند که روسیه طرح صلح پیشنهادی ایتالیا را دریافت کرده و در حال بررسی آن است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بین روسیه و ایتالیا  این طرح پیشنهادی مورد بحث قرار نگرفته است، گفت: «ما آن را چندی پیش دریافت کردیم و در حال بررسی آن هستیم.»

لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا روز جمعه اعلام کرده بود که کشورش به سازمان ملل پیشنهاد تشکیل یک گروه «تسهیل کننده بین المللی» جهت تلاش برای دستیابی به آتش بس گام به گام در اوکراین را داده است.

آقای دی‌مایو  با اشاره به اینکه گروه تسهیل‌گر پیشنهادی باید تلاش کند تا دور جدید گفت‌وگو بین دو طرف درگیر جنگ را  برگزار کنند.  هدف از این طرح را  تلاش برای رسیدن به یک آتش بس گام به گام عنوان کرد که با تخلیه غیرنظامیان و باز کردن بالقوه کریدورهای بشردوستانه امن آغاز شده و سپس برای رسیدن به یک آتش‌بس جامع و در نهایت صلح پایدار صورت می‌گیرد.

ولادیمیر مدینسکی، مذاکره کننده روسی روز یکشنبه گفت روسیه آماده از سرگیری مذاکرات صلح با اوکراین است واینکه این وقفه ازجانب کی‌یف است.

پیشتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین تاکید کرده بود که جنگ تنها از طریق«دیپلماتیک» پایان می‌پذیرد.

جلسات متعددی بین مذاکره کنندگان دو طرف برگزار شده است اما هیچ نتیجه مشخصی در بر نداشته است.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا ولودیمیر زلنسکی اتحادیه اروپا ایالات متحده حال حاضر رئیس جمهور روز دوشنبه نفت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع جدید بایدن پس از جلسه با رهبران گروه هفت درباره ایران

رئیس جمهور آمریکا گفت که در نشست گروه ۷ درباره حمله بی سابقه ایران به اسرائیل بحث و رایزنی کرده است.

به گزارش فارس؛ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران درباره نشست مجازی گروه ۷ برای بحث درباره حملات موشکی و پهپادی شنبه شب ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت، در دیدار با رهبران گروه ۷ درباره حمله بی سابقه ایران به اسرائیل صحبت کردم.

 

وی تاکید کرد که برای تثبیت اوضاع در منطقه و جلوگیری از تنش بیشتر به همکاری با رهبران گروه ۷ ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این در پی حمله ایران گفته بود که رهبران گروه ۷، «یک پاسخ دیپلماتیک واحد» به حمله ایران را هماهنگ می‌کنند و مقام‌های آمریکایی «تماس نزدیک با رهبران اسرائیلی» را حفظ خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با قدس: تحریم جدید از سوی اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود
  • زلنسکی قانون بحث برانگیز سربازی اجباری را امضا کرد
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟
  • پوتین در گفت و گو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود
  • موضع جدید بایدن پس از جلسه با رهبران گروه هفت درباره ایران
  • بایدن: با رهبران گروه هفت درباره حمله بی سابقه ایران به اسرائیل صحبت کردم