Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@05:46:03 GMT

دیدار برجامی انگلیس و رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۹۵۸۴

دیدار برجامی انگلیس و رژیم صهیونیستی

 استفانی القاق رئیس هیات مذاکره‌کننده انگلیس در مذاکرات وین در صفحه توییترش از دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی از جمله با ایال هولاتا، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و جاشوا زارکا، معاون مدیرکل وزارت امور خارجه و الون بار، مدیرکل سیاسی وزارت خارجه این رژیم خبر داده و نوشت: مباحثات دو روزه مترکزی درباره ایران و منطقه با اسراییل داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

القاق به محورهای این گفت‌وگوها اشاره کرده و نوشت : چشم‌انداز برجام، تبادل نظر درباره برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های گسترده منطقه‌ای.

این دیدار در پی این انجام شده است که برگزاری جلسات مذاکرات بر سر احیای توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی در وین پس از برخی تحولات سیاسی بین‌المللی از جمله حمله روسیه به اوکراین و برخی چالش‌های ناشی از عدم تفاهم ایران و آمریکا بر سر یافتن راهکاری عملی جهت بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام، تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

با روی کار آمدن دولت جو بایدن در ژانویه ۲۰۲۱ و در اولویت قرار گرفتن احیای توافق هسته‌ای از طریق بازگشت آمریکا به توافق و لغو تحریم‌های ایران در دولت او، واشنگتن از مارس همان سال به مذاکرات وین در راستای احیای توافق پیوست. البته تا کنون، مذاکرات مستقیمی میان ایران و آمریکا انجام نشده واز طریق نمایندگان کشورهای کمیسیون مشترک برجام در جریان مواضع یک‌دیگر قرار گرفته‌اند.

رژیم صهیونیستی با در پیش گرفتن رویه سابق در قبال برنامه هسته‌ای ایران از جمله در زمان روی‌ کار بودن دولت باراک اوباما که آمریکا به توافق هسته‌ای ایران پیوست و در دولت دونالد ترامپ که این کشور از توافق خارج شد، سعی در کارشکنی در روند مذاکرات وین و منصرف کردن متحدان آمریکایی و اروپایی‌اش از احیای توافق داشته است.

اما با این وجود، دولت آمریکا تاکید داشته است اولویت آن در پیش گرفتن دیپلماسی و بازگشت دوجانبه با ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای است./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: برجام انگلیس و رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آستین: محافظت از غیرنظامیان در غزه یک موضوع اخلاقی است!

وزیر دفاع آمریکا در دیدار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن مدعی شد حفاظت از غیرنظامیان در غزه هم موضوعی اخلاقی است و هم راهبردی.

به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع امریکا در دیدار «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن، خواستار محافظت از غیرنظامیان در غزه شد.

آستین که کشورش نخستین حامی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه بوده است، در ابتدای مذاکره خود با گالانت گفت: «محافظت از فلسطینی‌ها در غزه یک موضوع اخلاقی و راهبردی است».

حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون باعث شهادت بیش از ۳۲ هزار غیرنظامی شده که طبق آمارها بیش از ۷۰ درصد آن‌ها کودکان و زنان هستند.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت واشنگتن تا بازگشت تمام اسرای اسرائیلی آرام نمی‌گیرد.

او همچنین اوضاع انسانی در غزه را «فاجعه‌بار» توصیف کرد و گفت: «شمار تلفات غیرنظامی در غزه بسیار بالا و کمک‌ها بسیار کم است».

گالانت نیز گفت اسرائیل در هفت جبهه در حال جنگ است و آن‌ها به تلاش برای «شکست دادن حماس و بازگرداندن گروگان ها» ادامه می‌دهند.

ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی است که پس از گذشت ۶ ماه از نبرد در غزه، مقاومت فلسطین همچنان در حال مقابله با اشغالگران است و به گفته کارشناسان، این رژیم به اهداف خود در غزه نرسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه حماس
  • تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست/آمریکا در نسل‌کشی غزه شریک است
  • آستین: محافظت از غیرنظامیان در غزه یک موضوع اخلاقی است!
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند | ۶ عملیات جدید و پی در پی در دریاس سرخ