Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد آمار فوتی و مبتلایان به کرونا را تشریح کرد.

سیدعلی درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار ابتلای کرونا در استان در ۲۴ ساعت منتهی به صبح امروز- سه‌شنبه سوم خردادماه - اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ بیمار با علائم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از این تعداد شش بیمار با علائم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست دو نفر مثبت قطعی شد که یک از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و یک نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید _۱۹ در مراکز بیمارستانی استان بودند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اکنون ۱۳ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد هفت نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تأیید بیماری خود هستند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلاء به بیماری کووید _۱۹ در استان گزارش نشد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری در چهارمحال و بختیاری همان ۱۸۴۹ نفر است.

درخشان با بیان اینکه در حال حاضر دو بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان است، گفت: اکنون به لحاظ شیوع بیماری کرونا، شهرستان‌های بن، بروجن، فارسان، شهرکرد، کیار، اردل، سامان، خانمیرزا و کوهرنگ در وضعیت زرد و شهرستان لردگان در وضعیت آبی هستند.

کد خبر 577491

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری آمار ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری وضعیت کرونا در چهارمحال و بختیاری آمار کرونا چهارمحال و بختیاری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ۲۴ ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۱۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی به بیش از ۱۰ هزار بیمار در مراکز درمانی فارس

محمدجواد راعی نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با ارائه گزارشی از روند ارائه خدمات سلامت به مردم و مسافران نوروزی در ششمین روز از فروردین، از پیگیری مستمر فرآیند‌های ارائه خدمت در مراکز زیرمجموعه دانشگاه در این ایام خبر داد.

او گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه به ۱۰ هزار و ۴۶۶ مراجعه کننده خدمت رسانی کرده اند که از این تعداد، ۴۵۴ مورد مربوط به علائم تنفسی، ۳۳۳ مورد مربوط به علائم گوارشی و ۵۷۵ مورد نیز مربوط به حوادث ترومایی بوده است، همچنین ۳۲۰ عمل جراحی در شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های استان انجام شده است.

راعی، به فعالیت‌های مجموعه بهداشت در شبانه روز گذشته اشاره کرده و از انجام ۳ هزار و ۱۳۵ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان فارس در این بازه زمانی خبر داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی بازرسی‌های بهداشتی در شبانه روز گذشته، ۸۸ مرکز متخلف به مراجع قضایی استان معرفی، یک مرکز متخلف در زمینه رعایت موازین بهداشتی تعطیل و ۴۷۶ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی نیز کشف و معدوم سازی شده است.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعداد بیماران ویزیت شده در مراکز خدمات جامع سلامت در شبانه روز گذشته را نیز ۷ هزار و ۲۴۷ نفر اعلام کرد و افزود: همچنین ۴ مادر باردار نیازمند به مراقبت‌های ویژه نیز با پیگیری کارشناسان سلامت استان، به بیمارستان‌ها اعزام شدند.

او گفت: در این بازه زمانی، کارشناسان این معاونت ۱۱۳ مورد بازدید از سطح داروخانه ها، کارخانه‌ها و شرکت‌های مواد غذایی استان داشته اند؛ همچنین درخواست‌های ۱۶۳ مراجعه کننده به میز خدمت معاونت غذا و دارو در خصوص مسایل این حوزه پیگیری و پاسخ داده شده است.

راعی ادامه داد: از مجموع ۸۳۷ ماموریت اورژانس در شبانه روز گذشته، ۱۲۰ مورد مربوط به سوانح ترافیکی و ۷۱۷ مورد نیز مربوط به موارد غیرترافیکی بوده است.

او با بیان اینکه در سوانح ترافیکی شبانه روز گذشته، ۱۵۷ نفر مصدوم شده اند، اضافه کرد: از این تعداد ۱۲۶ مصدوم بستری شده و ۳۱ مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی آمار مراجعه به کمپ‌های نوروزی اورژانس در شبانه روز گذشته را ۱۷ مورد و آمار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در شبانه روز گذشته را نیز ۳ نفر اعلام کرد که با کمک امدادگران اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی انتقال یافتند.

راعی افزود: از مجموع ۸۳۷ ماموریت اورژانس در شبانه روز گذشته، ۱۲۰ مورد مربوط به سوانح ترافیکی و ۷۱۷ مورد نیز مربوط به موارد غیرترافیکی بوده است.

او با بیان اینکه در سوانح ترافیکی شبانه روز گذشته، ۱۵۷ نفر مصدوم شده اند، اضافه کرد: از این تعداد ۱۲۶ مصدوم بستری شده و ۳۱ مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمار مراجعه به کمپ‌های نوروزی اورژانس در شبانه روز گذشته را ۱۷ مورد و آمار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در ۲۴ ساعت گذشته را نیز ۳ نفر اعلام کرد که با کمک امدادگران اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تصادفات فوتی درون‌شهری در چهارمحال و بختیاری به صفر رسید.
  • انحراف خودروی سواری ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • واژگونی خودرو سواری ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • پذیرش ۴ هزار نفر در ستادهای اسکان فرهنگیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • 6 مصدوم در تصادف پیکان و پیکان بار
  • افزون بر ۶ هزار بیمار به اورژانس مراکز درمانی شاهرود مراجعه کردند
  • خدمت رسانی به بیش از ۱۰ هزار بیمار در مراکز درمانی فارس
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود