Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت چهارم اسفند ۱۴۰۰ با حضور جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه و با رونمایی رسمی پوستر و اعلان فراخوان در کرمان آغاز به کار کرد.

این جشنواره در بخش های سرود، تواشیح، آوازهای گروهی چند زبانه، تک خوانی، مقالات و نوشته های موسیقی حماسه و مقاومت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشف افراد نخبه ویژگی جشنواره آواها و نواهای سردار مقاومت است

مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت: دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت ارشاد در تلاش است در قالب ۲۵ رشته هنری مفاهیم لطیف و ظریف قرآنی را تبلیغ و ترویج کند.

حامد منیری افزود: جشنواره آواها و نواهای سردار مقاومت از حیث سطح داوری و آثار ارسال شده قابل قبول بود، اما انتظار داریم قبل، حین و بعد از برگزاری جشنواره نکاتی رعایت شود.

وی تصریح کرد: قبل از برگزاری جشنواره لازم است، هیئت داوران و دبیر تخصصی آن منطور خود را از جشنواره و شاخصه های اصلی آن که کشف افراد نخبه و با استعداد است در قالب یک برنامه و به صورت همدلانه مشخص کنند تا در آثار این شاخص رعایت شود و این مهمترین و بارزترین شاخصی است که قبل از جشنواره باید اتفاق بیفتد.

مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: یکی از مشخصه ها و ویژگی های این جشنواره، ارسال مقالات است که به آن نیاز داریم، زیرا باید از لحاظ علمی کار کرد، چون پایه رشد این جشنواره ها است.

وی ادامه داد: شرط ادامه برگزاری این جشنواره در طول سالهای بعد رعایت ویژگی نوآوری و فاخر بودن است ...

منیری با بیان اینکه هنر باید قرآنی باشد تاکید کرد: معتقدیم قرآن از مضامین ظریف و دقیق و هنرمندانه ای برخوردار است و ما باید این مضامین را هنرمندانه به بشریت معرفی کنیم و شما در این جشنواره به سهم خودتان این کار را کردید.

وی اظهار داشت: در رابطه با حضور بانوان در جشنواره آواها و نواهای سردار مقاومت، اسلام و مفاهیم بلند آن هیچ محدودیتی را برای زنان و مردان قائل نیست، البته باید شاخص ها و معیارها  رعایت شود.

یک هزار و ۱۲۳ اثر به جشنواره آواها و نواهای سردار مقاومت رسید

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: حضور و استقبال چشمگیر اقشار مختلف لز جشنواره آواها  و نواهای سردار مقاومت دلگرم کننده و شاخص بارز ارادت و دلبستگی مردمی به ارزش های دینی و مبانی فاخر فرهنگ جهاد و شهادت است.

محمد رضا علیزاده افزود: به یقین تلاقی سالروز آزادسازی خرمشهر با این آیین اتفاق زیبایی در تجلی و تداعی جریان افتخار آمیز نهایی خونین شهر با نام نیک و موضوع جشنواره و هنگامه ای شیرین در تکریم سرشت و سرنوشت سردار سلیمانی به عنوان یکی از حماسه سازان بزرگ روزگار هشت سال دفاع مقدس است.

وی اطهار داشت: ارسال یک هزار و ۱۴۳ اثر از ۲۳ استان و حدود ۸۰ شهر با مضامین خاص و متنوع و در قالب های مختلف، روند و فرآیندی خوش موزون پدید آورد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: در نهایت ۱۱ اثر در این جشنواره برگزیده شده اند، اما آثار رسیده نشان پویایی آن در جهت ترویج فرهنگ مکتب سلیمانی است.

وی تاکید کرد: امیدواریم این جشنواره با حمایت های لازم در نیل به رسالت خطیر خود از جمله نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نوع دوستی و وطن پرستی توفیق داشته باشد و در دستیابی به آرمان ها و منویات خود در جهت ارج نهادن به ارزش های دینی و معنوی به خصوص بر اساس ویژگی های شهید سلیمانی و شناسایی جوانان خلاق و کشف استعدادهای نو و حمایت از چنین تولیداتی سربلند باشد.

این آیین با اجرای تعدادی از گروه های منتخب جشنواره همراه بود از خانواده شهیدان رضا دادبین و محمد علی مسعودی راد تجلیل شد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان جشنواره قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان جشنواره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان جشنواره قاسم سلیمانی فرهنگ و ارشاد اسلامی تبلیغ و ترویج مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۱۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور وارد تهران شد

آیت‌الله رئیسی پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

برگزاری دیدارهای رسمی دوجانبه، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای مجموعا ۱۳ سند همکاری بخشی از برنامه‌ها و دستاوردهای این سفر بود.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سینما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان ایران و پاکستان بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

همچنین مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود