Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «حاکم الزاملی» نایب رئیس پارلمان عراق با تاکید بر اینکه قانون «منع عادی‌سازی» یک ضرورت برای ثبات کشور است، از کمیته حقوقی خواست تا تلاش خود را برای تهیه و تکمیل این قانون تسریع کند.

به گزارش موازین نیوز، دفتر الزاملی در بیانیه‌ای گفت: الزاملی  روز سه شنبه ریاست نشست مشترکی با کمیته حقوقی پارلمان را بر عهده داشت که در آن حسن العذاری رئیس فراکسیون صدر و تعدادی از نمایندگان دستگاه‌های امنیتی هم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیانیه، در نشست مذکور قانون پیشنهادی منع عادی‌سازی روابط با اسرائیل مورد بررسی قرار گرفت و ملاحظات و مشاوره‌های امنیتی مربوط به آن هم در این نشست شنیده شد تا قبل از ارائه قانون برای رأی‌گیری در نزدیک‌ترین جلسه پارلمان، در قانون گنجانده شود.

الزملی گفت: مسئولیت شرعی و ملی و اخلاقی همه نمایندگان ایجاب می‌کند که به قانون ممنوعیت عادی‌سازی و برقراری روابط با رژیم صهیونیستی رای مثبت بدهند که این اتفاق اثری است که تاریخ از اعضای این دوره پارلمان عراق ثبت خواهد کرد.

او ضمن درخواست از کمیته حقوقی پارلمان برای تسریع در تدوین قانون گفت: تداوم نشست‌های این کمیته با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های امنیتی و طرف‌های ذیربط اهمیت دارد تا یک قانون محکم و قوی به عنوان یکی از ضروریات ثبات در عراق به دست آید.

معاون اول رئیس پارلمان عراق گفت: ما در این قانون نمی‌خواهیم عراق را از محیط‌ منطقه‌ای و بین‌المللی پیرامون خود منزوی کنیم و از همین رو واژگان آن با نهایت دقت و به‌گونه‌ای تنظیم می‌شود که هدف از تدوین و تصویب این قانون محقق شود.

در دو سال اخیر، کشورهای عربی مثل امارات، مغرب و بحرین روابط سیاسی رسمی با رژیم صهیونیستی برقرار کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: حاکم الزاملی قانون جرم انگاری پارلمان عراق عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرایه‌ تاکسی و اتوبوس چقدر گران شد ؟

به گزارش پارس نیوز، شورای اسلامی شهر تهران در سال گذشته افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی را طبق روال هرساله به تصویب رساند و زمان اجرای آن را از اول اردیبهشت ماه سال جاری تعیین کرد، با تأیید مصوبه شورای شهر توسط فرمانداری تهران، نرخ‌های جدید از امروز قابل اجراست.

بر اساس این مصوبه نرخ پایه ورودی مسافران در مترو با 16 درصد افزایش همراه شد و بر اساس پیمایش تا 2 کیلومتر با نرخ ورودی و مازاد بر آن تا 30 کیلومتر برای هر کیلومتر 40 درصد افزایش داشته است، مازاد بر 30 کیلومتر نیز شهروندان مبلغ بیشتری را پرداخت نخواهند کرد.

30 درصد افزایش خطوط حومه‌ای نیز به تصویب اعضای شورا رسید و به این ترتیب برای بلیط تک‌سفره که 3300 تومان بود، حداکثر به قیمت 4 هزار و 300 تومان افزایش پیدا می‌کند.

برای مبلغ ورودی در اتوبوس تندرو و عادی 22 درصد افزایش پیش‌بینی شده و به‌ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس‌های تندرو 20 درصد افزایش و برای اتوبوس‌های عادی 40 درصد افزایش در نظر گرفته شده است.

به‌طور میانگین قیمت تمام‌شده در اتوبوس تندرو 21 درصد و اتوبوس عادی 30 درصد نسبت به سال 1402 رشد پیدا کرده است؛ برای اتوبوس‌های ارائه خدمات دربستی 40 درصد رشد در نظر گرفته شده است.

کرایه‌های تاکسی نیز با حداکثر 45 درصد افزایش به تصویب رسیده است.

منبع : تسنیم

دیگر خبرها

  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • بی‌حجابی؛ از عادی‌سازی در سینمای خانگی تا برخورد در خیابان!
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال
  • کرایه‌ تاکسی و اتوبوس چقدر گران شد ؟