Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم یادواره شهدای دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۱۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای آموزش و توانمندسازی ائمه جماعت با نگاه تمدنی اقدام شود

امروز باید با نگاه تمدنی برای آموزش، توانمندسازی و تربیت ائمه جماعت هزینه شود و تکلیف است که ائمه جماعت، در هر جایگاهی، هم باید حد اعلای تقوا و ذی طلبگی خود را رعایت کنند و هم با مردم باشند و با مردم زندگی کنند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام علی اصغر ولایتی دبیر مجمع کانون‌های فرهنگی کشور گفت: هدف دین مبین اسلام، تحقق و تأمین سلامت و سعادت حقیقی انسان‌هاست و بر اساس آن، ارزش‌ها و مبانی اسلامی تحقق یافته و نیاز به این است که مردم در همین دنیا و موقعیت کوتاهی که در آن دارند، با تفکر و تأمل با محوریت دین خدا زندگی کنند و برای این مهم، رسالت علما و ائمه جماعت بسیار مهم و حائز اهمیت است و مساجد، کانون مهم هدایت و سعادت مردم به شمار می‌روند که باید با برنامه‌های پرورشی و متعالی، این نقش اساسی را ایفا کنند و جوابگوی نیاز روحی و معنوی مردم خصوصاً جوانان جامعه باشند.

حجت‌الاسلام علی اصغر ولایتی در ادامه به رسالت ائمه جماعت اشاره کرد و افزود: نقش عمده در مسجد با امام جماعت است. امامی که مسئولیت معرفی و رساندن کامل دین، هدایت و حمایت و پرورش مردم را دارد و در میدان‌داری محراب که محل حرب و مبارزه با نفس و شیطان و مشکلات است، موفق باشد و کسی باید در محل محراب و مسجد قرار گیرد که در واقع دین شناس عامل ِمهذب و پزشک معنوی باشد که مدیریت کامل و جامع مسجد را به عنوان سنگر اسلام داشته باشد. مقام معظم رهبری می‌فرماید: محور مسجد، امام جماعت است. مدیر طبیعیِ مسجد، امام جماعت است. اگر ما نقش ائمه جماعات را در مساجد پر رنگ نکنیم یا به بهانه‌های مختلف نقش شأن را کم رنگ کنیم، در واقع نقش کلیدی مسجد در جامعه کم رنگ می‌شود. البته نه اینکه امام جماعت به طور مستقیم در همه امور نقش ایفا کند بلکه همه امور باید با محوریت امام جماعت شکل بگیرد و همه امورات ما باید اسلامی باشد.

خدمات حقوقی رایگان به 28500 نفر در مساجد

وی در ادامه گفت: همه می‌دانیم عالمان دین در طول تاریخ نقش اساسی و مهمی در تربیت انسان‌های موفق و مؤمن متعهد داشته‌اند و انسان‌های خداجو در مکتب مسجد با مربی به نام امام جماعت پرورش یافته‌اند و تربیت می‌شوند، اما این نقش بعضاً درست ایفا نمی‌شود که اگر این نقش تقویت شود، شاهد رشد و ظهور انسان‌های صالح خواهیم شد؛ به طور مثال در عصر کنونی، شهدای ما و شهید سلیمانی تربیت‌یافته مسجد هستند و این شهید عزیز و حاصل تربیت مسجدی همواره جامعه موفق را نتیجه مساجد موفق و مساجد موفق را حاصل تلاش امامان جماعت موفق می داند و می‌گوید: «همه چیز را مدیون مسجد هستیم، اما وقتی از مسجد می‌گوییم، منظورمان پیکره مسجد نیست؛ مدیون فردی هستیم که به عنوان امام جماعت یا امام مسجد شناخته می‌شود. یک زمان نگاه 250 ـ 300 متر محیط مربع داخل مسجد است که همان 150 یا 250 نفری که می‌آیند و نماز می‌خوانند، شاید حفظ شوند. آقای حجت‌الاسلام! اگر می‌خواهید جامعه را حفظ کنید و همین محدوده داخل مسجد را ارزیابی می‌کنید، اشتباه است و باختید. اگر مسجد، نیروی دست خودش یعنی محیط دور خودش سقوط کند، آن امام جماعت سقوط کرده و خطش شکست خورده است. دشمن وارد خطش شده است، او دیده‌بانی، مراقبت و جاذبه خوبی نداشته است. همت خوبی نداشته است. آقای حجت‌الاسلام! این محیط فرهنگی شماست. طول و عرضش 10 کیلومتر مربع است، نه این 200 متر مربع! باید کار کنید.»

حجت الاسلام علی اصغر ولایتی ادامه داد: امروز باید با نگاه تمدنی برای آموزش، توانمندسازی و تربیت ائمه جماعت هزینه شود و تکلیف است که ائمه جماعت، در هر جایگاهی، هم باید حد اعلای تقوا و ذی طلبگی خود را رعایت کنند و هم با مردم باشند و با مردم زندگی کنند و همواره مدافع حقوق مردم باشند و از خطر نفوذ دشمن غافل نشوند. این سیره نه تنها انسجام جامعه را بیشتر می‌کند بلکه آسیب‌ها را به حداقل می‌رساند و مردم را با تشنگی پروانه وار دور شمع هدایت جمع می‌کند.

این کارشناس فرهنگی گفت: امام جماعت باید با ایثار و فداکاری در شادی و غم در کنار مردم باشد، یعنی به واقع مردم را از خود بداند و حتی صدای رسای مظلومان و ضعیفان جامعه بودن از وظایف یک امام جماعت است، البته که رسالت پرورش و تربیت جامعه اطراف خود اولویت دارد و لازمه این مهم، خودسازی، اخلاص و رضای خدا را داشتن است، وگرنه نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام علی اصغر ولایتی در پایان به نقش درمانی، طبیبی و جهاد تبیین ائمه جماعت پرداخت و افزود: رسالت ما این است که تلاش کنیم درد مردم و جامعه درد ما هم باشد و سلامت جامعه در اولویت کاری ما باشد و به عنوان طبیب روح و جان مردم غمخوار مردم باشیم و دنبال رفع گرفتاری‌های فکری و فرهنگی و زندگی مردم باشیم. واقفیم پیامبر اکرم و ائمه علیهم السلام همواره تلاش کردند طبیب دوار باشند و ما امروز این نقش مهم را داریم و به اعتقاد من اگر کسی به خدا توکل کند و ذی طلبگی را رعایت کند در انجام این رسالت بزرگ موفق می‌شود و باید توجه کنیم امامین انقلاب همواره دغدغه مردم را داشته و دارند و فلسفه وجودی خودشان را خدمت به مردم می‌دانند و این نگاه تمدنی خدمت به مردم و جامعه اسلامی است.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان فداکاری رهبری به شهدای دانشگاه امام علی (ع)
  • رونمایی از نشان فداکاری رهبری به شهدای دانشگاه امام علی(ع)
  • رونمایی از یادمان «نشان فداکاری مقام معظم رهبری به شهدای دانشگاه افسری امام علی (ع)»
  • یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • برگزاری بیش از ۱۰۰۰ یادواره شهدا در آذربایجان غربی
  • چند خبر کوتاه از شهرستان فریمان
  • زمان یادواره سرداران و شهدای روستای گنجه‌ای بزرگ اعلام شد
  • يادواره شهدای روستای فرسش اليگودرز
  • برای آموزش و توانمندسازی ائمه جماعت با نگاه تمدنی اقدام شود
  • برگزاری نشست هماهنگی کنگره شهدای شهرستان ملارد