Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی سپهرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایط دوومیدانی کشور اظهار داشت: ما پسرفت زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در همین مسابقات قهرمانی کشور در خرم‌آباد شاهد بودیم. نتایجی کسب شد که نشان می‌دهد دوومیدانی ایران روزهای خوبی را‌‌‌‌‌‌‌‌ سپری نمی‌کند. حدادی یک زمانی نفر اول آسیا بود اما الان با رکوردی که ثبت کرده در رنکینگ چهارم است، یا در مواد دیگر هم همین شرایط وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دوومیدانی ما زمانی در حضور کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو جزو برترین فدراسیون‌ها بود اما حالا به شرایطی رسیده که جایگاهش از خیلی از رشته‌های غیرالمپیکی هم پایین‌تر است.

* سجادی باید یک تصمیم جدی در مورد دوومیدانی بگیرد

قهرمان سابق آسیا در مورد اینکه ظاهرا وزیر ورزش هم از شرایط دوومیدانی ناراضی است و روز گذشته در مجمع هم برخورد تندی با رئیس فدراسیون دوومیدانی انجام داد، گفت: من نمی‌دانم علت این برخورد چه بوده است، اما امیدوارم سجادی که خودش قهرمان دوومیدانی آسیا بوده یک تصمیم جدی برای این رشته بگیرد. همان ابتدا که او وزیر شد گفتم تنها کسی که می‌تواند در مورد دوومیدانی بهترین کارشناسی را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهد، شخص خود سجادی است، چون او قهرمان آسیا بوده و این رشته را‌‌‌‌‌‌‌‌ به خوبی می‌شناسد.

* چند شغله‌ها در فدراسیون مشغولند

سپهرزاد با اشاره به اینکه افرادی در دوومیدانی حضور دارند که چند شغله هستند، گفت: سیاوش سپهوند در باشگاه پلیمر است و در فدراسیون هم سمت دارد یا عباس فتحی چندین شغله است. رئیس هیات، مربی تیم ملی، مسئول آموزش، همه اینها را‌‌‌‌‌‌‌‌ یک نفر انجام می‌دهد. مگر او چقدر توانایی دارد و چقدر می‌تواند در هر بخش وقت بگذارد. طبیعتا مسئول آموزش باید در پایتخت حضور داشته باشد و حداقل هفته‌ای سه روز به فدراسیون برود، اما او عملا در شهرستان بوده و جای دیگری مشغول است.

 

* هرکس به رئیس فدراسیون رای داد، پاداشش راگرفت/ صیامی باید ماموریت را به فرد دیگری بسپارد

قهرمان سابق آسیا عنوان کرد: از زمانی که صیامی به عنوان رئیس انتخاب شد به هر کسی که در انتخابات به او رأی داده بود، در فدراسیون به کار می‌گیرد. یکی می‌شود دبیر فدراسیون، یکی مسئول مسابقات و یکی هم آموزش و ... اینها پاداش رأی محسوب می‌شود. به نظر من وقتی فردی مانند بیژن شادمهر که در دوومیدانی کاملا متخصص و باسابقه است، حضور دارد، چطور بقیه افراد انتخاب می‌شوند؟ همین انتخاب‌ها است که دوومیدانی را‌‌‌‌‌‌‌‌ به اینجا رسانده است. ما دیگر فرصت آزمون و خطا و هدر دادن منابع مالی کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ نداریم. الان نخبه‌ها بیرون نشسته‌اند و افرادی که تخصص کافی ندارند و کارنامه‌شان مشخص است، کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ در دست دارند. همه اینها هم به خاطر رأیی است که در انتخابات به صیامی دادند. در مجموع دوومیدانی در کمیت و کیفیت اصلا شرایط خوبی ندارد.

سپهرزاد در مورد اینکه گفته می‌شود احتمالا صیامی به دوره چهارساله نرسد و از فدراسیون جدا شود، اظهار داشت: به نظر من به اندازه کافی به او فرصت داده شده و عملکردش هم مشخص است. او زحمت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ کشید اما بهتر است ماموریت را‌‌‌‌‌‌‌‌ به کسی بسپارد که این رشته را‌‌‌‌‌‌‌‌ به روزهای خوبش بازگرداند.

وی در پایان در مورد وضعیت رشته دهگانه گفت: رئیس فدراسیون نباید در مورد یک ماده اطلاعات غلط بدهد، برای برگزاری مسابقات حداقل سه نفر باید حضور داشته باشند تا مسابقه برگزار شود. نمی‌شود که یک نفر با خودش به رقابت بپردازد. او گفته هفتگانه و دهگانه ماده سختی است اما نمی‌توانیم بگوییم چون سخت است فدراسیون جهانی این مسابقات را‌‌‌‌‌‌‌‌ حذف کند. بهتر است واقعیت‌ها گفته شود و برنامه‌ریزی درستی برای شناسایی استعدادها صورت بگیرد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: سپهرزاد هادی دوومیدانی صیامی وزیر ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۱۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۷۰ درصد درآمد‌ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به هیأت‌های استانی

مازیار ناظمی عصر امروز در مجمع انتخابات هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کردستان که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته ۷۰ رویداد ملی بزرگ توسط این فدراسیون در سطح قهرمانی برگزار شد.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی از آموزش آکادمیک یک هزار نفر در مدت یاد شده خبر داد و افزود: بودجه این فدراسیون ۳ میلیارد تومان است که با بودجه‌های کلان برخی فدراسیون‌ها قابل قیاس نیست.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از درآمد‌های فدراسیون به استان‌ها واریز می‌شود، بیان کرد: تمام تلاش خود را برای حمایت و کمک مالی به هیات‌های استانی بکار می‌گیریم.

ناظمی بر لزوم تجهیز استان‌ها به امکانات تاکید کرد و گفت: امکانات نباید در تهران متمرکز باشد.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با اشاره به اینکه استان کردستان توانمندی‌های خوبی دارد، گفت: این رشته‌ها از جمله رشته‌هایی است که در حوزه نشاط عمومی تاثیر گذار است و یک سرمایه بزرگ اجتماعی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: ۹۸ ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده در رشته اتومبیلرانی و موتورسواری در کردستان فعالیت دارند که ۹۲ نفر آنان مرد و ۶ نفر خانم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • دیدار سرپرست فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب سهمیه المپیک
  • اختصاص ۷۰ درصد درآمد‌ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به هیأت‌های استانی
  • انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان
  • برگزاری ۷۰ رویداد ملی ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی طی سال گذشته
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • به‌دنبال حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ هستیم
  • حججی: با حضور ورزشکاران قوی، فدراسیون هم تقویت می‌شود
  • جایزه نقدی المپیک زیر سوال رفت!
  • حضور داوطلب ریاست فدراسیون دوومیدانی در همدان
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان