Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:56:20 GMT

کره شمالی یک موشک بالستیک آزمایش کرد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۱۷۶۷

کره شمالی یک موشک بالستیک آزمایش کرد

به گزارش ایرنا از "رویترز"، رئیس ستاد مشترک ارتش سئول گفت، کره شمالی روز چهارشنبه (به وقت محلی) یک موشک بالستیک نامشخص را از سواحل شرقی خود آزمایش کرد. 

آزمایش این موشک چند روز پس از سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به کره جنوبی و توافق دو کشور برای تسریع انجام رزمایش‌های مشترک نظامی و استقرار تسلیحات آمریکایی در منطقه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گارد ساحلی ژاپن نیز از شلیک مشکوک موشک بالستیک توسط کره شمالی خبر داده است. 

پیش از این سی ان ان به نقل از مقامات آگاه آمریکا نوشت: کره شمالی ممکن است در چهار روز آینده همزمان با دیدار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با رهبران کره جنوبی و ژاپن، یک موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کند. 

براساس این گزارش، ارزیابی اطلاعاتی آمریکا بر اساس تصاویر ماهواره‌ای از فعالیت در یک سایت پرتاب در نزدیکی پیونگ یانگ است. 

به گزارش ایرنا، منابع خبری در روزهای پایانی اردیبهشت ماه اعلام کردند، کره شمالی در اقدامی جدید سه موشک بالستیک را در سواحل شرقی خود آزمایش کرده است. 

از ابتدای سال میلادی تاکنون کره شمالی دست‌کم ۱۶ موشک آزمایش کرده است. 

در ۱۸ اردیبهشت ماه نیز کره شمالی یک موشک بالستیک به احتمال زیاد از یک زیردریایی در نزدیکی شهر بندری سینپو در امتداد سواحل شرقی این کشور شلیک کرده است. 

گزارش‌های اخیر حاکی است که کره شمالی در حال تعمیر تونل‌های زیرزمینی در سایت آزمایش هسته‌ای «پونگ یی ری» است که یک آزمایش هسته‌ای احتمالی در آینده نزدیک را نشان می‌دهد. 

آزمایش‌های موشکی کره شمالی در حالی اتفاق افتاده که این کشور به دنبال افزایش وحدت داخلی در بحبوحه مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها به سر می‌برد. 

کره شمالی معتقد است تهدیدها و دشمنی واشنگتن به جای خطرناکی رسیده و با اشاره به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی، استقرار سلاح‌های استراتژیک در منطقه و اعمال تحریم‌های مستقل در کنار تحریم‌های سازمان ملل متحد باید برای مقابله طولانی مدت با امپریالیسم آمریکا آمادگی بیشتری داشته باشد. 

برچسب‌ها کره ‌شمالی سازمان ملل متحد موشک بالستیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره شمالی سازمان ملل متحد موشک بالستیک کره شمالی سازمان ملل متحد موشک بالستیک یک موشک بالستیک کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۱۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت صهیونیست‌ها از حمله موشکی گسترده حزب‌الله لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، منابع عبری زبان امروز در گزارش‌های خود به حمله موشکی گسترده حزب الله لبنان علیه اراضی اشغالی اشاره کردند.

در این گزارش‌ها آمده است که شهرک نشینان صهیونیست با دیدن شلیک ده‌ها موشک از سمت لبنان به سمت منطقه‌های اشغالی الجلیل و بلندی‌های جولان سوریه به شدت وحشت زده شده اند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که در مدت کوتاهی ده‌ها موشک از سمت لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

منابع صهیونیستی تاکید کردند که بیش از ۶۰ فروند موشک از سمت لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

طی ساعت‌های گذشته حزب الله لبنان اعلام کرد بار دیگر مهم‌ترین پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده است.

در بیانیه حزب الله درباره این حمله آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آن و پاسخ به حمله‌های رژیم صهیونیستی به شهرک الصویری و بعلبک، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۱۱:۱۰ ظهر امروز سه‌شنبه پایگاه هوایی میرون ارتش اشغالگر را با موشک‌های هدایت‌شونده و به صورت مستقیم هدف قرار دادند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز حمله موشکی به پایگاه هوایی میرون را تأیید کرده است.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که محل تجمع نظامیان صهیونیست را در اطراف پادگان «برانیت» ۲ بار هدف حمله موشکی قرار داده است.

کد خبر 6063105

دیگر خبرها

  • آلمان چهار آتشبار پاتریوت دیگر به آمریکا سفارش داد
  • آیا Starship به انتقال انسان به مریخ موفق خواهد شد؟
  • (عکس) این موشک هایپرسونیک را آمریکا تست و کنسل کرد
  • AGM-183A؛ موشک هایپرسونیک جدیدی که آمریکا تست و کنسل کرد
  • خسارت شدید به کریات شمونه درپی حمله حزب‌الله
  • رسانه‌های عبری: سخت‌ترین صبح را در شمال تجربه کردیم
  • چین با موفقیت یک ماهواره جدید پرتاب کرد
  • موشک جدید و مخوف کیم‌جونگ‌اون!/ عکس
  • وحشت صهیونیست‌ها از حمله موشکی گسترده حزب‌ الله لبنان
  • وحشت صهیونیست‌ها از حمله موشکی گسترده حزب‌الله لبنان