Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@11:26:37 GMT

راهکار ارزی موتلفه به دولت/ «همتی» طلبکار هم شده است

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۲۱۰۲

راهکار ارزی موتلفه به دولت/ «همتی» طلبکار هم شده است

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره حذف ارز ترجیحی از سوی دولت، گفت: حزب موتلفه اسلامی برای برون‌رفت از مشکلات جاری کشور، راهکارها و برنامه‌های خاص خودش را دارد، اما از جراحی اقتصادی دولتِ رئیسی نیز حمایت می‌کند، حتی با وجود اینکه تیم دولت دارای سلایق مختلف است و این یک مشکل اساسی می‌تواند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک حزب سیاسی باید بتواند از قبل، همه موضوعات را در بخش‌های مطالعاتی و پژوهشی بررسی و برای آن برنامه‌ریزی کند و به افرادی که می‌توانند راهکارها را اجرایی کنند، آموزش بدهد.
از آن‌جا که حزب موتلفه اسلامی در هر ۳۱ استان کشور، دفتر دارد، می‌تواند پشتوانه خوبی برای ارائه طرح‌ها باشد.

دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه جزئیات این طرحِ راهکاری برای سیاست حذف ارز ترجیحی دولت را نمی‌توانیم منتشر کنیم، تصریح کرد: اگر دولت رئیسی بخواهد، طرح را برای آن‌ها ارائه کرده و وارد مذاکره برای حل مشکلات اقتصادی می‌شویم.

بادامچیان با ذکر توضیحات مختصری از راهکار اقتصادی حزب متبوعش، بیان کرد: به طور کلی راهکار حزب موتلفه مبنی بر عدم وابستگی قیمت‌های داخلی کشور نسبت به ارز خارجی است. ارز درواقع پرداخت خارجی است که برای تعهدات بین‌المللی، واردات و مسائلی از این دست استفاده می‌شود. این موارد نباید به تغییر قیمت اقلام داخل کشور تاثیر بگذارند. خودکفایی، اداره درست مسائل اقتصادی و جلوگیری از قاچاق کمک شایانی به این عدم وابستگی می‌کند.

وی مشکلات و وابستگی‌های ارزی به قیمت‌های داخلی را سیاست‌های غلط افرادی مانند عبدالناصر همتی (رئیس سابق بانک مرکزی) خواند و گفت: جالب اینجاست که همتی باوجود اشتباهاتش، طلبکار هم شده و می‌گوید اگر او در سیاست‌های ارزی نبود، ارز به ۸۰ هزار تومان می‌رسید. اکنون دولت به خاطر سیاست‌های اشتباه این آدم، در تلاش برای پایین آوردن ارز است؛ درحالی که این کار هم به صادرات آسیب خواهد زد.

دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه حزب متبوعش برای تمام این مسائل راهکار دارد، دانش حوزوی اقتصادی، دانشگاهی، اداری و مردمی داریم،گفت: به راحتی می‌توانیم با یک سیاست‌گذاری صحیح و دقیق، مشکلات ارزی را حل کنیم؛ می‌توان ارز را تک نرخی واحد کرد که موجب تغییر قیمت گوشت و مرغ نشود. این دولت، دولت روحانی نیست که آب خوردن مردم را هم وابسته کند. پیروزی بزرگ رئیسی یعنی اعمال واکسیناسیون سراسری از نمونه‌های ناتوانی روحانی در اجرای آن بود. امروزه کمترین تلفات کرونا را می‌بینیم، بقیه مشکلات هم اگر همینگونه مدیریت شوند، حل خواهند شد.

کد خبر 5497725

منبع: مهر

کلیدواژه: اسدالله بادامچیان عبدالناصر همتی حزب موتلفه اسلامی مردمی سازی یارانه ها مجلس شورای اسلامی شهید صیاد خدایی ایران جمهوری اسلامی ایران تهران آزادسازی خرمشهر سیدابراهیم رئیسی وزارت امور خارجه دولت سیزدهم عمان انقلاب اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محمد باقر قالیباف صحن مجلس حزب موتلفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۲۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم

معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از سیاست‌های مهم دولت در حوزه اقتصاد، نگاه بین بخشی و ایجاد ثبات در برنامه‌ها برای هرچه بهتر شرایط و حمایت از تولید است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید علی روحانی در همایش ملی «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» در دانشگاه قم اظهار داشت: ایجاد توازن و تعادل میان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یک ضرورت است، از این طریق هم انگیزه تولیدکننده برای فعالیت بیشتر حفظ می‌شود و هم مصرف کننده می‌تواند محصول مورد نیاز خود را با قیمت مناسب‌تر تهیه کند.

وی افزود: از سیاست‌های مهم دولت در حوزه اقتصاد، نگاه بین بخشی و ایجاد ثبات در برنامه‌ها برای هرچه بهتر شرایط و حمایت از تولید است.

معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در همین راستا از تغییر مکرر سیاست‌ها جلوگیری کرده و با کاهش دستورالعمل‌ها به دنبال ایجاد آرامش هرچه بیشتر در فضای فعالیت‌های اقتصادی هستیم، همچنین در این دولت موضوع تسهیل مجوزهای کسب‌وکار با جدیت پیگیری و برای محدود کردن فعالیت‌های غیرمولد تلاش جدی شد.

وی با اشاره به اهمیت مسئله مدیریت نرخ ارز در کشور، ادامه داد: کوتاه کردن فرآیند تامین و تخصیص ارز، موضوع مهم دیگری است که با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود دنبال می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تامین مالی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی با همکاری بانک‌ها به خوبی انجام شود.

روحانی تاکید کرد: در موضوع رشد اقتصادی و مبارزه با بیکاری وضعیت بهتری از قبل داریم و تلاش می‌کنیم با افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مسیر تحقق شعار سال گام برداریم، البته در این راستا نیازمند مولفه‌های دیگری همچون تامین انرژی مورد نیاز فعالیت‌های تولیدی نیز هستیم.

به گزارش تسنیم، همایش ملی «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» در دو نوبت صبح و عصر توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی و برخی مقامات کشوری در دانشگاه قم درحال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳/ تورم‌های سهمگین در راه است؟
  • سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی با مدل جدید چه مزیتی برای اقتصاد ایران دارد؟
  • مطالبه ۳۰ همتی شهرداری مشهد از دولت
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • دولت به جای مداخله قیمتی در بازار ارز مداخله مقداری کند
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی