Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جواد طالبی صبح چهارشنبه در نشست با مدیران خبرگزاری‌های استان با بیان اینکه ساری دهه ۹۰ خوبی نداشته است، افزود: این درحالی که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مشکلات فراروی را حل کند.

وی با عنوان اینکه از پاسخگویی طفره نمی‌روم و مشکلات را بیان خواهم کرد، افزود: باید از ظرفیت رسانه و در راستای جهاد تبیین برای آشنایی و رفع مشکلات بهره گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضع موجود شهرداری ساری گفت: شهرداری براساس چارت ۹۳۹ پست سازمانی دارند که این چارت توسط پرسنل رسمی و قراردادی در گذشته تکمیل شده است و شهرداری ساری به دلیل تعداد زیاد نیرو در کشور وضعیت خاصی دارد.

شهردار ساری با بیان اینکه ۱۰ درصد ظرفیت شهرداری از طریق آزمون جذب می‌شود، گفت: همچنین ۳۰ فرزند شهید را مطابق آزمون را تبدیل وضعیت کردیم و احکام آنها ارائه شده است ودر قالب بند و بیش از ۸۰ نفر از نیروها سازماندهی شدند.

طالبی درباره تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر اظهار داشت: هزار فرزند ایثارگر در شهرداری ساری مشغول کار هستند و تبدیل وضعیت این تعداد با توجه به عدم پست سازمانی ممکن نبود و طی مکاتبه مقرر شد اگر پست سازمانی وجود ندارد با رعایت و تعهد کتبی و رسمی متقاضی، به نیروی کارگری و رسمی تبدیل وضعیت شود و یا متصدی خدمات عمومی با مدرک دیپلم و پایین‌تر شود.

وی درباره تعدیل نیروها گفت: نیروهای شهرداری برای کارهای حجمی قرارداد بستند و باید در محل کار خود حاضر شوند و پشت میزنشستن نیروهای شرکتی و استفاده در جایگاه اداری و مالی صحیح نیست از سوی دیگر شهرداری با شرکت قرارداد بسته است.

شهردار ساری بر لزوم ساماندهی نیروها تاکید کرد و گفت: از سال ۹۷ به بعد هزار و ۹۵۰ نیرو به شهرداری آمدند و شمار نیروها به بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر رسیده بود و بیش از سه هزار و ۵۰۰ نیرو شرکتی و بخش اعظم آنها بانوان بودند.

وی با عنوان اینکه طی یکسال گذشته هیچ نیرویی را در شهرداری جذب نکردیم، افزود: امروز شمار نیروها به چهار هزار و ۹۸۰ نفر رسیده است.

شهردار ساری درباره حضورنیافتن در جلسات شورای شهر گفت: هر زمانی که شورا دعوت کرد به جلسه رفتم و باید نسبت به عملکرد شهرداری پاسخگو باشم.

وی با اشاره به ۱۱ هزار تماس با سامانه شهرداری در سال قبل از طریق سامانه ۱۳۷ گفت: تمام تلاش براین است که بتوانیم از همه ظرفیت‌ها برای خدمت رسانی به مردم بهره گیریم.

فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات

جواد طالبی با بیان اینکه کارخانه آسفالت، سنگ شکن، ایستگاه تولید بتن آماده و غیره دارد که طی سال‌ها تعطیل بود، گفت: در سال قبل سعی کردیم از ظرفیت کارخانه‌های شهرداری بهره گیری کنیم و کارخانه آسفالت و سنگ شکن پس از سه سال راه اندازی شده است.

وی با عنوان اینکه حجم زیادی از ماشین آلات فرسوده وخراب بودند، زباله را از مهمترین دغدغه استان و ساری بیان کرد و گفت: درصد رشد زباله سوز طی یکماه گذشته به اندازه ۲۰ ماه بود و پروژه با قدرت جلو می‌رود.

شهردار ساری با بیان اینکه تاکنون ۷۵ میلیارد تومان در قالب سفر دولت به پروژه زباله سوز تخصیص داده شد، افزود: پیش بینی می‌شود این پروژه تا پایان سال جاری تکمیل و بهره برداری شود.

وی گفت: حوزه خدمات و جمع آوری زباله در گذشته تاحدودی انحصاری بود و این انحصار شکسته شد و سکوی جدید جمع آوری زباله نیز احداث شد.

شهردار ساری ترافیک شهری را از دیکر مشکلات شهر ساری بیان کرد و درباره بافت فرسوده گفت: طبق ضوابط طرح جامع برای بهسازی این بافت تا ۷۵ درصد تخفیف عوارض داده می‌شود.

وی میزان بدهی‌های ثبت شده را هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: هزار میلیارد تومان نیز شاکی وجود دارد و بدهی‌های ثبت شده طبق نظام پرداخت در حال تسویه است.

شهردار ساری میزان هزینه جاری را طی سال قبل ماهانه ۴۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: سه تا ۳.۵ میلیارد تومان هزینه حمل زباله و ۱.۷ میلیارد تومان قسط بانک شهر است.

وی درباره طلب ۴۰۰ میلیارد تومانی تأمین اجتماعی از شهرداری گفت: از زمانی که آمدم هیچ بدهی به تأمین اجتماعی نداریم و باید پاسخگو باشند چرا در دوره گذشته لیست بیمه را تحویل می‌گرفتند ولی پول پرداخت نمی‌شد.

کد خبر 5498836

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری ساری جواد طالبی اصحاب رسانه بوشهر آلودگی هوا کرمانشاه سوم خرداد فتح خرمشهر گرد و خاک گرد و غبار خطبه های نماز جمعه ساختمان متروپل ویروس کرونا آزادسازی خرمشهر ریزش آوار آمار کرونا میلیارد تومان شهردار ساری تبدیل وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۳۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا

صندوق بین المللی پول بر خلاف روال معمول به طور مستقیم از دولت آمریکا انتقاد کرد و هشدار داد که عملکرد این کشور در میان اقتصادهای پیشرفته تا حدی ناشی از یک سیاست مالی ناپایدار بوده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، صندوق بین المللی پول روز سه شنبه به شکلی غیرمعمول و مستقیم از سیاست‌گذاران آمریکایی انتقاد کرد و هشدار داد که عملکرد این کشور در میان اقتصادهای پیشرفته تا حدی ناشی از یک سیاست مالی ناپایدار بوده است.

این صندوق در گزارش سالانه خود موسوم به "چشم انداز اقتصاد جهانی" اعلام کرد که هزینه‌کردهای بیش از حد واشنگتن، خطر افزایش تورم و تضعیف ثبات بلندمدت مالی در سراسر جهان را به همراه دارد.

در گزارش صندوق بین المللی پول آمده است: چیزی باید تغییر کند.

افزایش یک‌تریلیون‌دلاری بدهی دولت آمریکا در هر 100 روزبلومبرگ: وضعیت بدهی دولت آمریکا وخیم است

کسری بودجه ایالات متحده در سال‌های اخیر به دلیل کمک‌های کرونایی، سرمایه‌گذاری‌های تهاجمی در زیرساخت‌ها و انرژی پاک، و افزایش هزینه‌های بهره انجام شده است.

بر اساس گزارش دفتر بودجه کنگره، انتظار می‌رود بدهی دولت آمریکا تا سال 2033 به 45.7 تریلیون دلار یا 114 درصد تولید ناخالص داخلی برسد که این رقم در پایان سال 2023، 97 درصد بود.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا تاکنون به دنبال کم اهمیت جلوه دادن نگرانی های فزاینده بوده است.

وی بارها گفته است که بهترین شکل محاسبه پایداری بدهی، اندازه گیری هزینه خدمات بدهی به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی است که بر اساس تورم تعدیل شده است.

بر اساس ادبیات پایداری مالی، اگر رشد بدهی دولت از رشد تولید ناخالص داخلی GDP بیشتر نباشد بدهی پایدار است.

بر اساس پیش‌بینی‌های کاخ سفید، هزینه‌های خالص بهره واقعی در دهه آینده زیر 2 درصد تولید ناخالص داخلی باقی خواهند ماند.

با این حال، یلن پذیرفته است که اگر نرخ بهره همچنان بالا بماند، این پیش بینی آسیب پذیر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند؟
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران
  • پشت پرده مافیای زباله فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز
  • ساری در مازندران الگو باشد/ وجود ۵۰۰۰ نیروی مازاد در شهرداری
  • ساری در زمینه های مختلف باید الگوی دیگر مراکز استان ها باشد
  • لزوم ارزیابی مصوبات سفر رئیس جمهور به مازندران
  • ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری مهم‌ترین دغدغه برای رفع معضل زباله است