Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، سعید عمرانی در آیین رونمایی از پوستر و فراخوان نخستین جشنواره شعر طنز قوه قضائیه با عنوان «دادخند» که در محل کانون اصلاح و تربیت یزد برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت هنر برای توسعه فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت صورت فزاینده ارتباطات در عصر کنونی، افزود: این روزها با رونق فضای مجازی، شاهد کاهش مطالعه کتاب در جامعه هستیم و کتابهای امروز در واقع همان انسانهایی هستند که با ما ارتباط دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قضایی دادستان کل کشور در ادامه رفتار خوش و خوب با شهروندان را یکی از اولویت‌های اجرایی پرسنل دستگاه قضا و قوه قضائیه دانست و گفت: کتاب‌های زنده‌ای که ما هر روز با رفتار خوب انسانها با یکدیگر نوشته می شوند بسیار تأثیرگذار و پایدار است.

عمرانی برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری را گامی موثر در راستای توسعه فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان و تصریح کرد: بهترین عبادت برای ما باز کردن گره‌ای از کار مردم است لذا باید مردم را در گرفتاریهایشان دریابیم و این که وجود حاج قاسم برای مردم ارزشمند بود، به دلیل همین دستگیری‌ها از جامعه بود و این سیره را در جامعه بسط دهیم.

وی با اشاره به اهمیت دغدغه‌های اقتصادی امروز، مردم را بیش از مشکلات مالی تشنه محبت مسئولان دانست و بیان کرد: خوش خلقی مسئولان می‌تواند مردم انقلابی کشورمان را بیش از پیش با مسئولان همراه کند.

معاون دادستان کل کشور، گفت: قضات و پرسنل دستگاه قضا می‌توانند با برخورد هنرمندانه و محبت آمیز هر روز کتاب آموزنده برای اقشار مختلف جامعه بنویسند.

غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد هم با بیان این‌که در سیره اهل بیت بحث شوخی رواج داشته است، اظهار کرد: مزاح و شوخی ضابطه مند و به دور از دروغگویی و تحقیر دیگران است.

وی با بیان این‌که طنز که یکی از نمونه‌های مزاح است به ویژه در قالب شعر باید یک سری اصول و معیارها را به همراه داشته باشد، اظهار کرد: یکی از این قواعد گفتمان حقیقت گویی و گفتمان عدالت و عدم افراط و تفریط است.

دهشیری همچنین پرهیز از بی‌حرمتی به دیگران را از اصول طنزپردازی ذکر کرد و گفت: طنز با قاعده، کارکردهای متفاوتی از جمله اصلاح جامعه را به دنبال خواهد داشت.

 وی با بیان روایاتی از طنزپردازی در سیره ائمه اطهار، از کارکردهای طنز را ایجاد شادی و خلق مثبت در جامعه، ایجاد تعامل همسو در جامعه و نیز صفا و صمیمیت در جامعه می‌شود.

این مقام قضایی برگزاری این جشنواره را در راستای مردمی سازی دستگاه قضایی خواند و گفت: شعرای طنزپرداز باید ابتدا با حقیقت دستگاه قضایی و مشکلات این حوزه آشنا شوند که در این رابطه بازدیدهایی را برای شعرا از جمله باردید از زندان مرکزی یزد و کانون اصلاح و تربیت در نظر گرفته‌ایم.

وی یکی از قالبهای گفتمان سازی در جامعه را شعر طنز خواند و ابراز امیدواری کرد با برگزاری این جشنواره و کمک جامعه هنری در سایر بخشها، در جهت پیشگیری از بسیاری از آسیبهای اجتماعی در جامعه گام برداریم.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: استان یزد قوه قضائیه شعر طنز سعید عمرانی معاون دادستان کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۳۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در راستای طرح بازگشت به زندگی سالم، امروز پنجم اردیبهشت ماه با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مدیران بهزیستی و شهرداری مشهد کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد افتتاح شد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ مشهد در این مراسم گفت: می‌توان تهدیدی که یک معتاد برای جامعه دارد را به فرصت تبدیل کرد و آن با استفاده از به کارگیری معتادان به عنوان نیروی کار امکان پذیر است. 

گفتنی است در این طرح، از اقامت صرف معتادان پرهیز شده و در آن آموزش و مراقبت‌های بعد از خروج و اشتغال مددجویان مدنظر است. در این مرکز، مددجو از نظر مهارتی و شخصیتی توانمند می‌شود، همزمان تحت درمان قرار می‌گیرد و با جلسات آموزشی، کسب مهارت و برنامه‌های ورزشی و تفریحی روند بهبود را طی می‌کند و همزمان در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار می‌شود و کسب درآمد می‌کند.

دیگر خبرها

  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • اولتیماتم ۱۵ روز استانداری برای ساماندهی بستر زنجانرود فیلم