Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای هیل نوشت: سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه از جمله جین شاهین و تام تیلیس در این تلاش دو حزبی سناتورهای آمریکایی نقش پیشتازی را ایفا کرده اند.

سناتورهای آمریکایی در نامه روز سه شنبه خود به بایدن نوشتند گسترش ناتو حامل «پیامی روشن» به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و دیگر رهبران خواهد بود مبنی بر این که کشورهای دموکراتیک در دفاع از ارزش ها و قدرت خود متحد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوئد و فنلاند هفته پیش رسما تقاضای عضویت در ناتو را ارائه دادند. بایدن گفته قصد همکاری با کنگره و دیگر اعضای ناتو را برای تایید سریع تقاضاهای عضویت این دو کشور دارد.

بایدن روز سه شنبه با مگدالنا اندرسون نخست وزیر سوئد و سائولی نینسته رئیس جمهوری فنلاند درباره تقاضای عضویت دو کشور دیدار و گفت و گو کرد و گفت پذیرش عضویت آنها ناتو را قوی تر خواهد کرد.

سناتورهایی آمریکایی گفتند «کاملا متعهد هستند» نقش خود را در تایید درخواست های عضویت این دو کشور ایفا کنند و از سیاست درهای باز ناتو که امکان عضویت بیشتر کشورها در این ائتلاف نظامی را ایجاد می کند، حمایت می کنند.

سناتورهای آمریکایی همچنین گفتند آمریکا باید متعهد شود از دو کشور فنلاند و سوئد در صورتی که با تهدید ها یا اقدامات تهاجمی مواجه شوند تا قبل از عضویت رسمی آنها در ناتو حمایت کنند.

اعضای کمیته روابط خارجه سنای آمریکایی روز دوشنبه قطعنامه ای را ارائه دادند که در آن از تصمیم عضویت دو کشور در ناتو حمایت می شد و دیگر کشورهای عضو ناتو را تشویق می کرد که هر چه سریع تر روند تایید عضویت فنلاند را تایید کنند.

گروه ناظر ناتو که سناتورهای آمریکایی در سال ۲۰۱۸ به منظور هماهنگی در تعاملات سنا با ناتو تشکیل دادند نیز بیانیه ای را هفته پیش منتشر کرد و تقاضای عضویت سوئد و فنلاند در این ائتلاف را تایید کرد.

 ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز سه شنبه در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، عضویت فنلاند و سوئد در این ائتلاف نظامی را باعث تحکیم سطح همکاری های ناتو با اتحادیه اروپا دانست.

با این حال به گفته برخی مقامات روند عضویت این دو کشور در ناتو زمان بر خواهد بود و ترکیه تاکنون مانع پیشرفت این روند شده است.

برچسب‌ها مجلس سنا فنلاند ناتو سوئد جو بایدن پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس سنا فنلاند ناتو مجلس سنا فنلاند ناتو سوئد جو بایدن سناتورهای آمریکایی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۴۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

به گزارش همشهری آنلاین، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند.

طبق گزارش راشا تودی، وزیر دفاع روسیه با اشاره به کمک جدید واشنگتن به کی‌یف به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار گفت: این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.

وی افزود: مقامات آمریکایی با بدبینی اظهار می‌کنند که اوکراینی‌ها برای منافع آمریکا در جنگ با روسیه کشته خواهند شد.

البته وزیر دفاع روسیه مستقیما اشاره نکرد که منظورش اظهار نظرات کدام مقامات آمریکایی است اما مقامات آمریکایی و اوکراینی پیشتر استدلال کرده‌اند پرداخت پول به اوکراین برای جنگ با روسیه «بهتر» از درگیری مستقیم آمریکا با روسیه است.

سرگئی شویگو در پایان ضمن تشکر از ظرفیت‌ تولید صنایع دفاعی روسیه، تاکید کرد: سامانه موشکی «پانتسیر» کارایی خود را ثابت کرده است و عرضه آن در سال ۲۰۲۴ دو برابر خواهد شد. افزون بر این، اولین مدل‌های سامانه پدافند هوایی اس-۵۰۰ در سال ۲۰۲۴ به نیروهای روسیه تحویل داده می‌شود. هم‌چنین، نیروهای مسلح روسیه شدت حملات خود را به مراکز لجستیکی و پایگاه‌های ذخیره تسلیحات غربی در اوکراین افزایش خواهند داد. نیروهای مسلح روسیه تا رسیدن به اهداف عملیات ویژه به انجام وظایف خود ادامه خواهند داد.

او در قسمت دیگری از اظهاراتش گفت: رژیم کی‌یف در ضدحملاتی که توسط مربیان ناتو آماده شده بود، نتوانست به اهداف خود دست یابد. ناتو هم‌چنین در تلاش است تا فعالیت خود را در قطب شمال افزایش دهد و این ائتلاف مجموعه‌ای از رزمایش‌های ناتو را با شبیه‌سازی «تجاوز روسیه» با مشارکت ۹۰ هزار پرسنل برگزار می‌کند.

شویگو درخصوص دستاوردها و پیشروی‌های روسیه بیان کرد: در نتیجه عملیات رزمی فعال، نیروهای نظامی روسیه مناطق پرجمعیت پروومایسکه، بوهدانیوکا و نوومیخایلیوکا در دونتسک را آزاد کردند. منطقه کنترل بردیچی و هئورهیوکا در حال گسترش است.

کد خبر 846758 منبع: جوان برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - اوکراین روسیه

دیگر خبرها

  • مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • فوری | گل محمدی تایید کرد؛ از مردم تبریز ممنونم | دلیل نرفتن یحیی به شهر پرشورها مشخص شد
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است