Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام وزیر کشور، تاکنون ۱۴ نفر درحادثه برج دوقلوی متروپل آبادان جان باخته‌اند.

به گزارش قدس انلاین، برج دوقلوی متروپل آبادان ظهر دوشنبه دچار حادثه ریزش شد و بر اساس اعلام احمد وحیدی وزیر کشور، تاکنون ۱۴ نفر در این حادثه جان باخته‌اند. سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت شب گذشته پس از بازدید از بیمارستان های آبادان و دیدار با مصدومان حادثه ساختمان متروپل اظهار داشته است که  ۲۸ مصدوم حادثه با حال مساعد از بیمارستان های آبادان مرخص شدند و فقط یک نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
آواربرداری بی‌وقفه در حال انجام است صادق خلیلیان استاندار خوزستان، روز گذشته با تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی در محل حادثه متروپل آبادان اظهار کرد: روند امدادرسانی و آواربرداری با همدلی و به صورت بی‌وقفه در حال انجام است و اکیپ‌های زیادی از استان‌های همجوار و دیگر شهرستان‌های خوزستان در منطقه حضور دارند. وی این را هم گفت که براساس ضوابط هلال احمر ۴٨ ساعت را برای امداد و نجات انجام می‌دهند و پس از آن طی چند روز کار آواربرداری به اتمام می‌رسد. احمد وحیدی وزیر کشور اما اظهار داشت که نمی‌توان گفت آواربرداری متروپل کی تمام می‌شود. وی گفت: باید با احتیاط کامل حرکت کرد زیرا هر لحظه ممکن است این سازه ناپایدار فرو بریزد و به این دلیل، کار حساسیت و ریسک‌پذیری بالایی دارد و باید کاملا دقت شود.

باز شدن پای سلبریتی‌ها به متروپل از سوی دیگر پس از گذشت ۲۴ ساعت از ریزش ساختمان پای سلبریتی‌ها به این محدوده باز شد و در شرایطی که دستگاه‌های امدادی دائما بر ضرورت ترک محل و باز شدن فضا برای فعالیت امدادگران تاکید داشتند دو تن از بازیگران راهی محل ریزش ساختمان شدند تا از این حادثه برای فالوورهایشان گزارش خبری تهیه کنند. اسماعیل نجار، رییس سابق سازمان مدیریت بحران کشور دراین‌باره گفت: ما قدردان احساس مسئولیت و نوع‌دوستی مردم عزیز و تمام اقشار جامعه هستیم. اما یک نکته باید مورد توجه قرار بگیرد که در هنگام وقوع حوادث باید فضا برای امدادگران باز باشد. مردم نباید در محل تجمع کنند و اجازه دهند تا فرصت برای نیروهای امدادی فراهم شود. توزیع غذای توسط مردم بین امدادگران در پی بروز حادثه روز گذشته ساختمان متروپل از سوی استانداری خوزستان در شهرهای آبادان و خرمشهر یک روز عزای عمومی اعلام شده است. در عین حال مردم مهمان‌نواز آبادان با توزیع آب، میان وعده و حتی وعده‌های غذایی در خیابان‌های مجاور مجتمع مترو پل آبادان، از امدادگرانی که دو روز است بی‌وقفه در حال انجام عملیات امداد و نجات هستند، پذیرایی کردند. تا کنون ۱۱ نفر در ارتباط با متروپل دستگیر شده‌اند صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: با توجه به تاکید دادستان کل کشور در برخورد با متخلفین پروژه ساختمان، تاکنون ۱۱ نفر را به عنوان مسببین و متخلفین دستگیر کرده‌ایم که با قرار تامین مناسب، تحت بازداشت هستند و تحقیقات در حال انجام است. دیشب و در دومین شب از حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل در آبادان، تلاش‌ها برای جستجوی افراد گرفتار زیر آوار ادامه داشت و مردمی که چشم انتظار رهایی اعضای خانواده خود از زیر آوار بودند، در اطراف خیابان‌های منتهی به ساختمان فروریخته حضور داشتند و برای عزیزانشان دعا می‌خواندند. تشکیل زنجیره انسانی برای ایجاد نظم در منطقه نیروهای انتظامی و امنیتی نیز ضمن تلاش برای تامین نظم و امنیت منطقه، با تشکیل زنجیره‌های انسانی مانع از تجمع مردم و جلوگیری اختلال در فرآیند آوار برداری در اطراف ساختمان شدند. دکتر رنجبرزاده معاون پارلمانی سازمان نظام پزشکی در ارتباط با ریزش متروپل اظهار داشته است: این ساختمان با این میزان طبقه سازگاری نداشت و بر روی یک سازه ناپایدار و ضعیف قرار گرفته است. وی این را هم گفت که برخلاف ادعاهای مطرح شده این ساختمان پزشکی – اداری نیز نبود و کاربری اداری – تجاری داشته است. شب گذشته و پس از شناسایی جسد مالک ساختمان متروپل از سوی اداره تشخیص هویت آگاهی خوزستان و اعلام رسمی دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان، خانواده حسین عبدالباقی با حضور در بیمارستان هویت او را تایید کردند. انتهای پیام منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: متروپل آبادان وزیر کشور ساختمان متروپل حال انجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۴۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی

 به نقل از شهرداری قم،سید محمدجواد سجادی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان 6 طبقه در بلوار جمهوری اسلامی اظهار داشت: شب گذشته دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه، ساعت ۲۳:۲۲ آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در بلوار جمهوری اسلامی به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی قم اعلام شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله ۵ دستگاه خودرو اطفاء حریق و یک دستگاه خودرو ویژه نردبان به همراه ۱۸ نفر آتش‌نشان به محل آتش‌سوزی اعزام شدند، افزود: واحدهای عملیاتی بلافاصله به محل حریق رسیدند و مشغول عملیات اطفاء و نجات شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تأکید بر اینکه آتش‌سوزی از طبقه منفی ساختمان آغاز شده و دود غلیظ مسیرهای خروج را مسدود کرده بود، ابراز کرد: خوشبختانه با سرعت عمل بالای آتش‌نشانان، آتش‌سوزی در لحظات اولیه مهار شد و شهروندانی که در طبقات گرفتار شده بودند از طریق راه‌پله و خودرو ویژه نردبان از داخل ساختمان خارج شدند.

به گفته سجادی، در این حادثه یک نفر از آتش‌نشانان دچار دودزدگی و مصدومیت شد که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه این حادثه خسارت جانی در پی نداشته است، گفت: علت حادثه توسط تیم علت‌یابی حریق در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حادثه در ساختمان مسکونی در آدیس‌آبابا/ ۷ نفر جان باختند
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین