Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@07:53:56 GMT

اقدام کم‌سابقه کره‌شمالی

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۴۷۷۲

اقدام کم‌سابقه کره‌شمالی

ارتش کره شمالی بامداد چهارشنبه اعلام کرد که ۳ موشک بالستیک را در کمتر از یک ساعت آزمایش کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این موشک‌ها از منطقه سونان پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی پرتاب شده‌اند.

از سوی دیگر ژاپن نیز اعلام کرده است که کره شمالی ۲ موشک بالستیک پرتاب کرده، اما تاکید کرده که ممکن است این تعداد بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع ژاپن گفت، یکی از موشک‌ها حدود ۷۵۰ کیلومتر در ارتفاع ۵۰ کیلومتری پرواز کرده و دومین موشک نیز مسافت ۳۰۰ کیلومتر را طی کرده، اما توانسته به ارتفاع ۵۵۰ کیلومتری دست یابد.

در همین حال رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی پیش از این گفته بود که کره شمالی روز چهارشنبه (به وقت محلی) یک موشک بالستیک نامشخص را در سواحل شرقی خود آزمایش کرد.

آزمایش این موشک چند روز پس از سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به کره جنوبی و توافق دو کشور برای تسریع انجام رزمایش‌های مشترک نظامی و استقرار تسلیحات آمریکایی در منطقه انجام می‌شود.

گارد ساحلی ژاپن نیز از شلیک مشکوک موشک بالستیک توسط کره شمالی خبر داده است.

پیش از این سی ان ان به نقل از مقامات آگاه آمریکا نوشت: کره شمالی ممکن است در چهار روز آینده همزمان با دیدار جوبایدن رئیس جمهور آمریکا با رهبران کره جنوبی و ژاپن، یک موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کند.

براساس این گزارش، ارزیابی اطلاعاتی آمریکا بر اساس تصاویر ماهواره‌ای از فعالیت در یک سایت پرتاب در نزدیکی پیونگ یانگ است.

منابع خبری در روز‌های پایانی اردیبهشت ماه اعلام کردند، کره شمالی در اقدامی جدید سه موشک بالستیک را در سواحل شرقی خود آزمایش کرده است.

از ابتدای سال میلادی تاکنون کره شمالی دست‌کم ۱۶ موشک آزمایش کرده است.

در ۱۸ اردیبهشت ماه نیز کره شمالی یک موشک بالستیک به احتمال زیاد از یک زیردریایی در نزدیکی شهر بندری سینپو در امتداد سواحل شرقی این کشور شلیک کرده است.

گزارش‌های اخیر حاکی است که کره شمالی در حال تعمیر تونل‌های زیرزمینی در سایت آزمایش هسته‌ای «پونگ یی ری» است که یک آزمایش هسته‌ای احتمالی در آینده نزدیک را نشان می‌دهد.

آزمایش‌های موشکی کره شمالی در حالی اتفاق افتاده که این کشور به دنبال افزایش وحدت داخلی در بحبوحه مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها به سر می‌برد.

کره شمالی معتقد است تهدید‌ها و دشمنی واشنگتن به جای خطرناکی رسیده و با اشاره به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی، استقرار سلاح‌های استراتژیک در منطقه و اعمال تحریم‌های مستقل در کنار تحریم‌های سازمان ملل متحد باید برای مقابله طولانی مدت با امپریالیسم آمریکا آمادگی بیشتری داشته باشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کره شمالی موشک بالستیک موشک بالستیک کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین گام جدیدی را برای پیشرفت موشک قابل استفاده مجدد خود برداشت

چین دوره جدیدی را از آزمایش‌های موتور سوخت مایع برای موشک قابل استفاده مجدد خود تکمیل کرد.

به گزارش ایسنا، چین گام دیگری را به سوی پیشبرد موشک قابل استفاده مجدد خود برداشته است.

به نقل از چاینا دیلی، چین در سال‌های اخیر به طور فعال در حال توسعه فناوری نیروی محرکه فضایی بوده و جدیدترین دستاورد آن، آزمایش‌های موفقیت‌آمیز اشتعال زمینی یک موتور سوخت اکسیژن مایع و نفت سفید به وزن ۱۳۰ تن است که به موشک‌های حامل قابل استفاده مجدد این کشور نیرو می‌دهد.

این موتور قابل استفاده مجدد که توسط یک مؤسسه زیر نظر «شرکت علوم و فناوری هوافضای چین»(CASC) ساخته شده است، روز جمعه دو بار در یک محل آزمایش واقع در شمال غربی استان شنشی روشن شد.

این موتور تاکنون در مجموع ۱۵ آزمایش تکراری را با ۳۰ احتراق انجام داده است که زمان کلی آزمایش آن به بیش از ۳۹۰۰ ثانیه می‌رسد. مؤسسه توسعه‌دهنده این موتور روز یکشنبه اعلام کرد که تعداد آزمایش‌های تکرارشده روی موتور، از رکورد پیشین آزمایش موتور اصلی موشک سوخت مایع چین فراتر رفته است.

این مدل موتور که به عنوان سیستم پیش‌ران اصلی موشک‌های قابل استفاده مجدد چین عمل می‌کند، از قابلیت اطمینان جامع و برجسته‌ای برخوردار است.

مؤسسه سازنده موتور، به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در روند تولید هوشمند نیز اشاره کرد و گفت که گروه پژوهش و توسعه، یک سیستم فناوری اصلی را برای تولید موتورهای قابل استفاده مجدد ابداع کرده است. این امر به طور قابل توجهی پیشرفت و پایداری فناوری ساخت موتور را افزایش می‌دهد و کیفیت و قابلیت اطمینان محصول را تضمین می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسرائیل دست از پا خطا کند با هزاران موشک در هم کوبیده می‌شود
  • اعتراف مقامات آمریکا به اصابت موشک به ۲ پایگاه در پی عملیات سپاه
  • اعتراف مقامات آمریکا به اصابت موشک به دو پایگاه در پی عملیات سپاه
  • چین گام جدیدی را برای پیشرفت موشک قابل استفاده مجدد خود برداشت
  • جزئیات تازه از حمله سپاه علیه اسرائیل به روایت مقامات آمریکا
  • نماینده آمریکا حمله بی‌سابقه ایران و مقاومت به اسرائیل را محکوم کرد
  • نماینده آمریکا حمله بی سابقه ایران و مقاومت به اسرائیل را محکوم کرد
  • نماینده آمریکا حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل را محکوم کرد
  • عصبانیت شدید جان بولتون از ناکامی سیستم پدافندی آمریکا و اسرائیل در برابر حملات ایران! + فیلم
  • واکنش رسانه‌های غربی به عملیات بی‌سابقه و دقیق ایران