Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مقامات امیدوار بودند این توافق در اواسط سال جاری میلادی امضا شود. با انجام این اقدام کشورهای مختلف حق وضع مالیات بر شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل و اپل می یابند.

این یکی از دو موضوع اصلی اصلاحات مالیات فرامرزی است که حداقل مالیات شرکتی ۱۵ درصدی بر شرکت های بزرگ نیز بخشی از آن به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوماری پس از ریاست جلسه ای با حضور وزرای اقتصاد اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: ما در خصوص ستون یکم( مالیات دیجیتال) از هیچ تلاشی برای متقاعد کردن جامعه جهانی و اعضای سازمان OECD برای تلاش بیشتر جهت اجماع میان آنها در ماه های آتی فروگذار نمی کنیم.

او در ادامه افزود: این اجماع نظر احتمالاً در پایان ۲۰۲۳ میلادی یا اوایل ۲۰۲۴ میلادی اتفاق بیفتد. نکته مهم بازبینی کلی سیستم مالیات بندی بین المللی است.

حدود ۱۴۰ کشور جهان در اکتبر ۲۰۲۲ میلادی توافق کردند قوانین بین المللی مالیات را برای نخستین بار بازنویسی کنند و ۲۰۲۳ میلادی را مهلت اجرای آن اعلام کردند.

کد خبر 5499018

منبع: مهر

کلیدواژه: حاکمیت سایبری مالیات اتحادیه اروپا شرکتهای فناوری قانون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی هوش مصنوعی فناوری فضایی همراه اول تحقیقات علمی شرکت های دانش بنیان سورنا ستاری ناسا ماهواره شبکه ملی اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست در گلستان بازداشت شد

محمود اسپانلو از بازداشت سرشبکه هرمی ترینوست (Treenvest) خبر داد و گفت: متهم به صورت غیرقانونی در حوزه ارز دیجیتال فعالیت داشت و افراد را به امید پرداخت سود و یا دادن ارزدیجیتال، ترغیب به سرمایه گذاری و عضویت در سایت ترینوست (Treenvest) می‌کرد.

وی افزود: این شرکت برای جلب اعتماد قربانیان، در چند مرحله سود به آنان پرداخت می‌کرد، اما پس از گذشت چند ماه، خبری از پرداخت سود و اصل پول نبود.

اسپانلو گفت: تاکنون ۱۰۰ نفر شکایت خود را در دادسرای گنبدکاووس ثبت کرده اند و سرشبکه این شرکت هرمی در گندکاووس نیز به اتهام کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع با صدور قرار بازداشت موقت، در زندان است.

دادستان مرکز استان گفت: تحقیقات برای ابعاد این پرونده و برآورد میزان زیان قربانیان در دادسرای این شهرستان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!
  • معرفی میزبانان جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
  • دستگیری سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال
  • دستگیری سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست در گلستان
  • سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست در گلستان بازداشت شد
  • شهر‌های میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال مشخص شد