Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@04:59:06 GMT

زلنسکی: غرب در مورد جنگ اوکراین فاقد اتحاد است

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۶۶۶۷

زلنسکی: غرب در مورد جنگ اوکراین فاقد اتحاد است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین که از هر تریبونی برای جلب حمایت از کشورش استفاده می‌کند روز چهارشنبه به عدم اتحاد جهان غرب در قبال جنگ در اوکراین اعتراض کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، زلنسکی در نشست اقتصادی «داووس» گفت: «اتحاد یعنی تسلیحات. سوال من این است که آیا در عمل اتحادی وجود دارد؟ من چنین چیزی نمی‌بینم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی برتری عظیمی نسبت به روسیه پیدا خواهیم کرد که به شکلی واقعی متحد باشیم».

او با تشکر از کمک‌های هنگفت آمریکا به اوکراین و مخالفت برخی کشورها نظیر مجارستان با تحریم نفت روسیه گفت: «ما در قاره اروپا هستیم و باید توسط یک اروپای متحد مورد حمایت قرار بگیریم. مجارستان به اندازه باقی کشورها اتحاد ندارد».

رئیس جمهور اوکراین همچنین با اشاره به مخالفت ترکیه با عضو شدن سوئد و فنلاند به پیمان نظامی ناتو گفت: «آیا در زمینه پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو اتحادی وجود دارد؟ نه، نه. پس آیا "غربِ متحدِ قدرتمند" وجود دارد؟ نه».

اظهارات زلنسکی در حالی مطرح می‌شود که سران کشورهای غربی از جمله «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس بارها ادعا کرده‌اند جهان غرب در حمایت از اوکراین و مقابله با روسیه کاملا متحد هستند.

با این حال بسیاری از کشورهای اروپایی با طرح تحریم نفت و انرژی روسیه مخالفت کرده‌اند و از سوی دیگر بر سر عضویت اوکراین در ناتو و اتحادیه اروپا نیز اختلافات فراوانی وجود دارد.

تصمیم فنلاند و سوئد برای عضو شدن در ناتو هم به مناقشه جدیدی میان متحدان واشتگتن تبدیل شده است و چند کشور از جمله ترکیه با این اقدام مخالفت کرده‌اند.

در این میان، برخی کشورهای غربی نیز، سایرین را به ناکافی بودن حمایت‌هایشان از اوکراین متهم کرده‌اند و برخی دیگر معتقدند نباید هیزم به آتش جنگ ریخته شود.

حتی پیش از شروع درگیری‌های اوکراین نیز مقامات مختلف غربی از جمله «توبایِس اِلوود» رئیس کمیته منتخب دفاعی مجلس عوام انگلیس اذعان کرده بود، غرب دچار تفرقه بیشتری شده است.

این مقام ارشد پارلمان انگلیس در مصاحبه با «اسکای نیوز» گفت: «در حال حاضر تحقیر ناشی از خروج نیروها از افغانستان سوالاتی را درباره هماهنگی و اتحاد و حتی رهبری آمریکا در ناتو ایجاد کرده است».

الوود افزود: «حالا درگیری دیپلماتیک با فرانسوی‌ها را شاهد هستیم که البته فرانسه واکنش بیش از حد نشان داده است اما مسئله فراتر از تبادل فناوری ساخت زیردریایی است. مسئله اتحادی جدید در حوزه هند-آرام است». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین جنگ اوکراین نشست داووس جهان غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۶۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود

به دنبال اعلام سوئیس برای میزبانی از یک کنفرانس صلح در مورد اوکراین در ماه‌های آینده، پکن تاکید کرد که پیش از برگزاری نشست صلح کار زیادی باید انجام شود.

به گزارش مشرق، لین جیان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه اعلام کرد که شی جین‌پینگ رئیس جمهور این کشور از برگزاری یک نشست صلح بین‌المللی در زمان مقتضی و با مشارکت برابر همه طرف‌ها حمایت می‌کند.

لین اضافه کرد: پکن باور دارد که هر مناقشه‌ای باید در نهایت از طریق کانال‌های دیپلماتیک و مذاکره‌های سیاسی حل شود. تنها راه خروج از بحران اوکراین سر میز مذاکره است.

دولت سوئیس به تازگی اعلام کرده است که در نیمه ماه ژوئن (خرداد) میزبان کنفرانس صلح اوکراین با حضور مقام‌های بلندپایه خواهد بود، اما روسیه در آن شرکت نخواهد کرد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان پس از گفتگوی این هفته با شی در پکن، گفت که دو طرف توافق کرده‌اند که «هماهنگی فشرده و مثبتی» برای ترویج این کنفرانس داشته باشند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از این بیانیه استقبال کرد و گفت که چین می‌تواند به ایجاد «صلح عادلانه» برای کشورش کمک کند.

چین و روسیه در سال‌های اخیر همکاری‌های اقتصادی و تماس‌های دیپلماتیک خود را افزایش داده‌اند و شراکت راهبردی آنها از زمان شروع جنگ اوکراین نزدیک‌تر شده است.

در حالی که چین می‌گوید یک کشور بی‌طرف در مناقشه اوکراین است و حتی به دنبال ایفای نقش میانجی در آن است، به دلیل امتناع از محکوم کردن حمله مسکو مورد انتقاد قرار گرفته است.

شولتس همچنین روز سه‌شنبه گفت که از شی جین‌پینگ خواسته است تا از اهرم‌های خود در رابطه با روسیه برای تحت فشار قرار دادن آن برای پایان دادن به جنگ «بی‌معنا» در اوکراین و خروج نیروهایش استفاده کند.

تلویزیون دولتی چین روز سه‌شنبه همچنین گفت که شی «چهار اصل برای جلوگیری از خارج شدن بحران اوکراین از کنترل و بازگرداندن صلح» را مطرح کرده است.

شی گفت که کشورها باید بر حفظ صلح و ثبات تمرکز کنند و از تلاش برای دستیابی به دستاوردهای خودخواهانه اجتناب کرده و آتش جنگ را شعله‌ور نکنند.

رئیس جمهور چین خاطرنشان کرد: ما باید شرایطی را برای بازگرداندن صلح ایجاد کنیم و از تشدید تنش‌ها خودداری کنیم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس سیا درباره شکست اوکراین تا پایان سال
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • زلنسکی: بدون کمک آمریکا، شانس پیروزی نداریم
  • زلنسکی قانون بحث برانگیز سربازی اجباری را امضا کرد
  • زلنسکی: موشکی برای ایستادگی در مقابل حملات روسیه نداریم
  • اظهارات زلنسکی بعد از حمله به اسرائیل: با ما هم مثل تل‌آویو رفتار کنید!
  • زلنسکی: با اوکراین مثل اسرائیل رفتار کنید