Web Analytics Made Easy - Statcounter

از آنجایی که هند خرید نفت از روسیه را افزایش داده، مقامات آمریکایی به این کشور سفر کردند تا به دهلی‌نو فشار بیاورند که نفت روسیه را نخرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌ داری آمریکا اعلام کرد، مقامات دولت بایدن برای مذاکره با مقامات و مدیران صنعت خصوصی هند با هدف فشار بر دهلی نو برای نخریدن نفت روسیه سفر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن تلاش می‌کند تا مانع افزایش خرید نفت روسیه از سوی هند شود.

سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا گفت، الیزابت روزنبرگ، دستیار وزیر در امور تامین مالی تروریسم و جرایم مالی روز پنج شنبه به دهلی نو و بمبئی خواهد رفت.

یک مقام ارشد آمریکایی دیگر 31 مارس به رویترز گفته بود، افزایش چشمگیر خرید نفت روسیه از سوی هند، دهلی نو را با «ریسک بزرگی» مواجه می‌کند.

سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد، سفر روزنبرگ یکی از بخش های تلاش‌های گسترده تر دولت بایدن برای حمایت از شرکا و متحدان در سراسر جهان به منظور گفتگو با مقامات و صنعت در مورد اجرای تحریم‌های ایالات متحده و کنترل صادرات است.

گفت‌وگو با آن بخشی از جهان که شرکای محکم آمریکا در سایر موضوعات هم هستند، اهمیت دارد و مطمئن شویم که در مورد رژیم تحریم‌های ما در ارتباط نزدیک هستیم و برای سرکوب هرگونه فرصت‌‌های فرار یا فعالیت‌های فرار (از تحریم‌ها) با یکدیگر همکاری می‌کنیم.»

هند، سومین واردکننده نفت خام در جهان است که در ماه آوریل، پس از اینکه پالایشگاه های این کشور به نفت بسیار تخفیف دار روسیه روی آوردند، خرید نفت از روسیه را به 277 هزار بشکه در روز افزایش داد؛ این رقم در ماه مارس 66 هزار بشکه بود.

تحریم‌های کنونی آمریکا علیه روسیه مانع از خرید نفت روسیه توسط سایر کشورها نمی‌شود، اما مقامات دولت بایدن به اصطلاح تحریم‌های ثانویه را در نظر گرفته‌اند که می‌تواند این خریدها را محدود کند.

قرار است، روزنبرگ با مقامات دولت هند و بخش خصوصی و شرکت‌های دولتی پالایشی و سایر کسب و کارهای هندی در مورد این تحریم‌ها و امنیت غذایی گفت‌وگو کند.

انتهای پیام/ب

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نفت روسیه خرید نفت دهلی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کی‌یف از هند خواست در روابط خود با روسیه تجدید نظر کند

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه اوکراین درحالیکه از هند درخواست کرد در کنار کی‌یف بایستد و در روابط با روسیه تجدید نظر کند، گفت: روابط نزدیک دهلی با مسکو مبتنی بر میراث در حال نابودی شوروی است.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رویترز، دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین که سفر دو روزه خود را دیروز (پنجشنبه) با هدف پیشبرد مسیر صلح اوکراین و تقویت روابط با هند، آغاز کرده، افزود که دهلی از گسترش روابط تجاری و فناوری با کشورش سود زیادی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: همکاری میان هند و روسیه به طور عمده بر اساس میراث شوروی است. اما این میراثی نیست که برای قرن‌ها حفظ شود، بلکه در حال نابودی است.

رویترز در ادامه آورد، هند از دیرباز روابط اقتصادی و دفاعی نزدیکی با مسکو داشته و از انتقاد از روسیه به دلیل حمله به اوکراین خودداری کرده و در عوض خرید نفت روسیه را به میزان بی سابقه‌ای افزایش داده است.

از سوی دیگر، کولبا در مصاحبه‌ای با روزنامه هندوستان تایمز گفت که اوکراین مخالف همکاری هند و روسیه نیست و افزود که تعامل بین دهلی‌نو و کی‌یف از زمان شروع جنگ افزایش یافته است.

وی افزود: وظیفه ما انتقال یک پیام ساده به دهلی نو است. زمانی که تصمیم به تعامل با روسیه گرفتید، بدانید که خط قرمز اوکراین، تامین مالی ماشین جنگی روسیه است.

بر اساس این گزارش، اوکراین امیدوار است در ماه‌های آینده نشست سران جهان را بدون مشارکت روسیه برگزار کند تا طرح صلح خود مبتنی بر خروج نیروهای روسیه از این کشور را پیش ببرد.

منابع هندی اوایل بهمن ماه گزارش داده بودند که هند به دنبال فاصله گرفتن از بزرگترین تامین‌کننده تسلیحات خود یعنی روسیه است اما در حوزه‌های دیگر روابط نزدیک را حفظ خواهد کرد.

نارندرا مودی نخست‌وزیر هند که پیشتر پیروزی ولادیمیر پوتین را در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه به او تبریک گفته بود، در تاریخ ۲۰ مارس (اول فروردین) در پستی در حساب خود در برنامه «ایکس» (توییر سابق)، خطاب به زلنسکی «آمادگی هند برای مشارکت در هرگونه تلاش صلح‌آمیز برای پایان دادن هرچه‌زودتر به جنگ» و نیز تداوم کمک‌های انسان‌دوستانه کشورش را اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • کی‌یف از هند خواست در روابط خود با روسیه تجدید نظر کند
  • تاکید اوکراین به هند برای تجدیدنظر درباره روابط با روسیه
  • پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است
  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد