Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب گذشته صداوسیما گزارشی پخش کرد که در آن فردی مدعی شد پس از ۳۰ساعت از زیر آوار در آمده است؛ حالا امروز تصویری از این فرد در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد او قبلا در حال کمک رسانی به مردم در ماجرای حادثه آبادان بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی آبادان متنی را در خصوص صحبت‌های شهروند صدمه دیده در متروپل منتشر کرد:

ضمن عرض خسته نباشید به تمام جهادگرانی که این روزها در عرصه‌های مختلف خدمت در مسیر پایان دادن به بحران جانخراش سقوط ساختمان متروپل و التیام دردهای به حق شهروندان هستند، به اطلاع می‌رساند در پی ادعای فردی مبنی بر اینکه در حادثه فروریختن ساختمان، بعد از ۳۰ ساعت از زیر آوار بیرون آورده شده است، بر خود لازم می‌دانیم تا توضیحات زیر به منظور تنویر افکار عمومی حضور مطالبه‌گران محترم عنوان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس وظیفه ذاتی نیروهای امدادگر درمانی در خط دوم حادثه قرار می‌گیرند و معمولاً پس از اعلام نیاز نیروهای آتش‌نشان و آواربردار، آمبولانس به خط اول حادثه اعزام می‌شود.

در موضوع شب گذشته نیز با توجه به ازدحام امدادگران و نیروهای مردمی اعلام می‌شود فردی زنده از زیر آوار بیرون آورده شده است و با اعلام درخواست اعزام یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه، بلافاصله کارکنان فوریت‌های پزشکی در محل حاضر و فرد مصدوم را به بیمارستان انتقال می‌دهند.

گزارشگر صداوسیمای مرکز آبادان نیز به محض اطلاع از این موضوع برای تهیه گزارش در بیمارستان با فرد مصدوم مصاحبه می‌کند که در این مصاحبه فرد مدعی می‌شود که به مدت ۳۰ساعت در زیر آوار بوده و با کمک کارکنان آتش‌نشانی بیرون کشیده شده است.

در اظهارت بعدی مشخص می‌شود این فرد از نیروهای مردمی حاضر در محل بوده و برای کمک به داخل حفره ایجاد شده می‌رود و وقتی احساس خطر می‌کند با فریاد درخواست کمک کرده و نیروهای امدادگر نیز برحسب وظیفه وی را بیرون آورده و سپس توسط کارکنان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان انتقال می‌دهند.

در این میان لازم به ذکر است نیروهای امدادگر در صحنه و کارکنان فوریت‌های پزشکی در مسیر خدمات‌رسانی به مصدومان صرفا وظیفه ذاتی خود را انجام داده و مسئول اظهارنظر و صحبت افراد نمی‌باشند و در کمک به فرد مذکور که علائم آسیب‌دیدگی در وی دیده می‌شد خدمات‌رسانی درمانی وظیفه زحمتکشان اورژانس و سپس بیمارستان بوده که به خوبی صورت گرفته است.

از خداوند متعال برای همه شهروندان محترمی که در این ایام سوگوار از دست‌دادن عزیزان‌شان هستند صبر جمیل و برای مصدومان حادثه، شفای عاجل مسئلت داریم.

بیشتر بخوانید: تعداد دستگیرشدگان حادثه متروپل به ١١ نفر رسید ۲۳۳۲۳۳ کد خبر 1634809

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برج متروپل زیر آوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دروغ هایی که درباره ماجرای ریزپرنده ها گفته شد | اسرائیل پاسخ عملیات وعده صادق را داد؟

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: بامداد جمعه بود که شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان، توجه رسانه‌ها و افکارعمومی را به خود جلب کرد؛ حادثه‌ای که اگرچه ازسوی مقام‌های نظامی مربوط اعلام شد مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد هوایی به شئ مشکوکی بوده‌است، اما از نخستین لحظات انتشار خبر، رسانه‌های معاند فضاسازی‌های گسترده درباره حمله رژیم‌صهیونیستی به اهدافی در چند نقطه از ایران آغاز کردند؛ رویکردی که بیش‌از هر چیز بزرگ‌نمایی حادثه روز جمعه و دستاوردسازی برای مقام‌های رژیم‌صهیونیستی را دنبال می‌کرد.

ابعاد حادثه

در حالی که رسانه‌های ضدانقلاب از صبح جمعه تلاش کردند واکنش پدافندی به چند ریزپرنده در آسمان اصفهان و تبریز را «حمله اسرائیل به پایگاه‌های نظامی ایران» جلوه دهند، واقعیت اما چیز دیگری بود و به گفته مقام‌های نظامی، هیچ آسیبی در هیچ نقطه‌ای از کشور دراین زمینه گزارش نشده‌است. در ادامه به بررسی ابعاد مختلف این حادثه می‌پردازیم.

زمان: بامداد جمعه، سی‌ویک فروردین‌ماه ۱۴۰۳

محل حادثه: اصفهان و تبریز

تسلیحات به‌کار گرفته شده: چندین ریزپرنده

منشا حادثه: داخل مرزها

محل حادثه در اصفهان: آسمان شمال شرق اصفهان

محل حادثه در تبریز: غرب تبریز و حوالی منطقه‌ وادی رحمت

اقدام ایران: انهدام ریزپرنده‌ها ازسوی سامانه‌های پدافندی

میزان خسارت: هیچ خسارت و آسیبی گزارش نشده‌است

همه‌چیز در اصفهان و تبریز عادی است

با وجود اینکه برخی رسانه‌های ضدانقلاب با قطع جریان عادی برنامه‌های خود و پوشش زنده تحولات منطقه، سعی در ایجاد فضای رعب و وحشت و بزرگ‌نمایی حادثه روز جمعه را داشتند، اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد فضاسازی‌ها دراین زمینه ماند و وضعیت شهرهای اصفهان و تبریز در نخستین لحظات پس از این حادثه، عادی گزارش شد. اگرچه به دلیل ملاحظات امنیتی، در نخستین ساعت‌های بامداد جمعه برخی محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های اصفهان و تبریز اعمال شد، اما روال فعالیت‌های پروازی پس از تعلیق چند ساعته، به حالت عادی بازگشت.

خیال‌پردازی‌های ضدانقلاب

در حالی که انتشار اخبار حادثه بامداد جمعه با واکنش تمسخرآمیز افکارعمومی مواجه شد، رسانه‌های معاند فاز تازه‌ای از دروغ‌پردازی‌ها درباره این حادثه را آغاز و تلاش کردند آن را «پاسخ متوازن» رژیم صهیونیستی با عملیات «وعده صادق» نیروهای مسلح ایران جلوه دهند. آنها ازسوی دیگر با انتشار اخبار دروغ، ادعا کردند حمله ریزپرنده‌ها با چند انفجار همراه بوده و پایگاه هشتم شکاری اصفهان را هدف قرار داده‌است. این درحالی است که به‌گفته مقام‌های نظامی مربوط، از جمله امیر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده‌کل ارتش، صدای انفجار شنیده شده در آسمان اصفهان و تبریز، مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضدهوایی بوده‌ و هیچ حادثه یا خسارتی نیز گزارش نشده‌است.

دستاوردسازی برای تل‌آویو

به‌دنبال حادثه بامداد جمعه در آسمان اصفهان و تبریز، یکی دیگر از رویکردهایی که به‌شدت مورد توجه رسانه‌های ضدانقلاب قرار گرفت، راهبرد دستاوردسازی برای رژیم صهیونیستی بود. براین اساس هم بود که از نخستین لحظات انتشار خبر، خط «القای ناامنی» پیگیری و درحالی که صدای فعالیت سامانه‌های پدافندی تنها در تبریز و اصفهان شنیده شده بود، از بروز انفجارهای متعدد در شهرهای مختلف ایران خبر دادند. در شرایطی که عملیات بسیار محدود ریزپرنده‌ها بدون هیچ دستاوردی به پایان رسید، رسانه‌های ضدانقلاب با بزرگ‌نمایی آن، تلاش کردند برای تل‌آویو دستاورد بتراشند.

واکنش تمسخرآمیز ایرانیان

به دنبال عملیات ناموفق بامداد روز جمعه ریزپرونده‌های صهیونیست در آسمان اصفهان و تبریز، واکنش کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی نیز در نوع خود قابل توجه بود. دراین میان کاربران ایرانی با استفاده از هشتگ‌هایی مانند «خرابکاری حقیرانه»، با این موضوع واکنش طنزآمیز نشان دادند که در ادامه برخی از این واکنش‌ها را می‌خوانید:

اکانت مصطفی: بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل توییت زده «مسخره»! واقعا صهیونیست‌ها قاطی کردن انگار. یکی از موشک‌ها شاید توی ملاج‌شون خورده.

اکانت ماسو: یک اصل مهم در جنگ‌های نوین استفاده از بازی روانی است؛ اول بگو «درد نداشت»، بعد هشتگ «اسرائیل بزن» را ترند کن، سپس با چند تا ریزپرنده خبرسازی کن!

اکانت سینا لرستانی: خدا شاهده اگه موشک عماد می‌دونست قراره با این پرنده دو تومنی پاسخش رو بدن هرگز شلیک نمی‌شد!!

اکانت امیرحسین طیبی‌فرد: یه رفیق دهه هشتادیِ به قول معروف امروزی دارم اصلا هم اهل سیاست نیست، اول صبحی بهم دایرکت داده راجع به داستان امروز ِ اصفهان: یه چَک افسری خورد، دماغشم شکست، اومد یه فحش دادُ فرار کرد...

اکانت محمد هلمز: حس می‌کنم اسرائیل با این کار به خودش توهین کرد

شباراوی: در پی حمله اسرائیل به تهران، 5 ایرانی از خنده کشته شدند و احساسات 10نفر دیگر جریحه‌دار شد.

قدردانی مردم از نیروهای مسلح

رسانه‌های ضدانقلاب اگرچه از نخستین لحظات صبح جمعه تلاش کردند با ایجاد فضای ترس، افکارعمومی ایرانیان را تحت‌تاثیر قرار دهند، اما مردم شهرهای مختلف کشور پس از نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی، حمایت خود را از عملیات «وعده صادق» اعلام کردند. مردم تهران نیز پس از برگزاری نمازجمعه با برگزاری راهپیمایی باشکوهی، از دفاع مشروع نیروهای‌مسلح ایران قدردانی و از جنایات رژیم‌صهیونیستی اعلام انزجار کردند. نمازگزاران تهرانی ضمن راهپیمایی از محل دانشگاه تهران تا میدان انقلاب، پلاکاردهایی با مضمون «سپاه مچکریم»، «تنبیه متجاوز»، «مرگ بر اسرائیل»، «فلسطین آزاد خواهد شد»، «سیلی بعدی محکم‌تر است»، «نیروهای مسلح، دست خدا یارتان» و... در دست داشتند.

کد خبر 845587 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ایران و اسرائیل دفاع - پدافند خبر ویژه سپاه قدس حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • ماجرای گروگانگیری خونبار!
  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی
  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • همدستی مرد و زن برای قتل شوهر
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • تصاویری از محل انفجار گاز در آساوله سنندج | یک نفر مصدوم شد + فیلم
  • ریزش آوار در جنوب تهران موجب مرگ یک کارگر شد
  • دروغ هایی که درباره ماجرای ریزپرنده ها گفته شد | اسرائیل پاسخ عملیات وعده صادق را داد؟
  • ماجرای تغییر ساعات کاری از خرداد منتفی شد؟